اخبار داغ

در مسیر اربعین؛

بزرگترین موکب مردمی ایران در لرستان پذیرای زائران حسینی/اینجا همه چیز بوی عاشقی می‌دهد

بزرگترین موکب مردمی ایران در لرستان پذیرای زائران حسینی/اینجا همه چیز بوی عاشقی می‌دهد
بزرگترین موکب مردمی ایران در لرستان برپا شده و به صورت شبانه روز پذیرای زائران اربعین حسینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، این روزها حال و هوای همه حسینی شده است، همه می‌خواهند خود را به خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برسانند، هر کسی به طریقی می‌خواهد در جمع زائران اربعین باشد، شور حسینی در دل عاشقان ثار الله به اوج خود رسیده و به عشق زیارت سر از پا نمی‌شناسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

 

,

عده‌ای دیگر نیز عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) به طریقی دیگر نشان می‌دهند، این افراد آراسته به نام خادمی زائران حسین(ع) می‌شوند و هم و غم شان را صرف رسیدگی به زائران می‌کنند.

,

 

,

خدمت عاشقانه به زائران کربلا

, خدمت عاشقانه به زائران کربلا, خدمت عاشقانه به زائران کربلا,

 

,

خادمان مواکب اربعین از هر سلیقه و تخصصی همه در کنارهم خدمت می‌کنند، خادمان اینجا تنها به عشق حسین(ع) از یکدیگر سبقت می‌گیرند، عده‌ای کفش زائران را واکس می‌زنند، عده‌ای آب و شربت توزیع می‌کنند، عده‌ای جارو می‌زنند و نظافت می‌کنند، تعدادی از خادمان نیز در پخت غذا و تهیه اسکان برای زائران کمک می‌کنند.

,

 

,

موکب امام خامنه‌ای که بزرگترین موکب کشور به شمار می‌رود نیز مانند هر ساله برپا شده و آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است و از هم اکنون میزبان زئران حسینی شده است.

,

 

,

, ,

 

,

برپایی بزرگترین موکب کشور در خرم‌آباد

, برپایی بزرگترین موکب کشور در خرم‌آباد, برپایی بزرگترین موکب کشور در خرم‌آباد,

 

,

امین خورشیدوند مدیرموکب امام خامنه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: موکب امام خامنه ای بزرگترین موکب کشور است و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را از ششم مهر ماه آغاز کرده است، شهرستان خرم آباد شاهراه است و بیشترین زائران در سطح کشور از این مسیر تردد می کنند به طوری که 18 استان از محور لرستان برای شرکت در پیاده روی اربعین تردد می کنند.

,

 

,

وی افزود: 60 درصد از زائران اربعین در کشور از خدمات موکب امام خامنه‌ای بهره مند می شوند و پیش بینی می شود اربعین امسال تعداد زائرانی که از موکب امام خامنه ای استفاده می کنند دو برابر سال گذشته شود.

,

 

,

استفاده 60 درصد از زائران اربعین از خدمات موکب امام خامنه‌ای

, استفاده 60 درصد از زائران اربعین از خدمات موکب امام خامنه‌ای, استفاده 60 درصد از زائران اربعین از خدمات موکب امام خامنه‌ای,

 

,

مسئول موکب اعظم امام خامنه‌ای عنوان کرد: آشپزخانه‌ای که برای زائران در نظر گرفته شده به صورت 24 ساعته دایر است و زائرین اربعین حسینی هر ساعتی از شب و روز می توانند از غذای گرم استفاده کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: خدماتی که به زائران ارائه می شود شامل خدمات مکانیک، خیاطی، آرایشگری، خدمات درمانی بهداشتی، کفاشی و.. است و یک پارکینگ هشت هزار متر مکعبی برای زاارین آماده شده و می توانند از آن استفاده کنند.

,

 

,

خورشیدوند تصریح کرد: خدمات رسانی موکب از صفر تا 100 توسط مردم خرم‌آباد صورت می گیرد، این موکب دارای 400 خادم است و وابسته به هیچ نهاد یا سازمانی نیست و با پشتوانه مردمی به زاارین اربعین خدمات رسانی می‌شود.

,

, ,

 

,

آماده سازی 500 منزل برای اسکان زائران

, آماده سازی 500 منزل برای اسکان زائران, آماده سازی 500 منزل برای اسکان زائران,

 

,

وی با بیان اینکه موکب امام خامنه‌ای آماده پذیرش روزانه 70 تا 80 هزار نفر زائر اربعین است خاطرنشان کرد: 500 منزل از روستاهای اطراف موکب منازل خود را برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده کرده‌اند.

,

 

,

مسئول موکب اعظم  امام خامنه‌ای گفت: امسال دو کار جدید در موکب اتفاق خواهد افتاد، موسسه خیریه که توسط خادمین موکب تشکیل شده است در نظر دارد برای دانش آموز مناطق محروم منطقه وسایل لوزام تحریر کند و کار دیگر این است که خادمان نام شهدای خرم آباد را در جاده های اصلی و درب ورودی موکب نصب می‌کنند.

,

 

,

نصب نام تمام شهدای خرم‌آباد در خیابان‌ها

, نصب نام تمام شهدای خرم‌آباد در خیابان‌ها, نصب نام تمام شهدای خرم‌آباد در خیابان‌ها,

 

,

خورشیدوند اظهارداشت: با وجود اینکه هیچ واکنشی به حذف نام شهدا نشان ندادند اما جوانان و خادمان موکب امام خامنه ای در نظر دارند در جواب حذف نام شهدا در خیابان ها، جاده اصلی و ورودی درب موکب نام تمام شهدای خرم‌آباد را نصب کنند.

,

 

,

وی افزود: از مسئولان استان درخواست داریم در بحث زیرساختی موکب امام خامنهای که بزرگترین موکب کشور محسوب می شود ما را یاری کنند، در بحث آب شرب و سرویس بهداشتی واقعا مشکل داریم و سرویس های بهداشتی سیار جوابگوی تعداد زائران نیست که نیاز است در این زمینه مسئولان همت کنند تا مشکلات رفع شود؛ این موکب با کمک مردم می‌چرخد و امسال نیز انتظار می‌رود مردم با حضور پرشور و احساس تکلیف بیشتر ما را یاری کنند.

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه