اخبار داغ

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور:

توسعه روستاها از اهداف عالی نظام و انقلاب است/ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاج درد مناطق کمتر توسعه یافته

توسعه روستاها از اهداف عالی نظام و انقلاب است/ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاج درد مناطق کمتر توسعه یافته
معاون توسعه روستایی رئیس جمهور توسعه روستاها را از اهداف عالی انقلاب دانست و گفت: تحلیل های مراکز آماری معتبر دنیا بیانگر خدمت دهی بیشمار و حتی مسرفانه انقلاب به روستاییان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان درگز با اشاره به خدمات نظام در حوزه مناطق کمتر توسعه یافته روستایی اظهار کرد: تحلیل های مراکز آماری معتبر دنیا بیانگر خدمت دهی بیشمار و حتی مسرفانه انقلاب به روستاییان است؛ خدماتی که ممکن است با فرمول های اقتصادی امروز سازگاری نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: یکی از شروط اصلی توسعه در روستاها داشتن زیرساخت مناسب است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته؛ برای مثال 57 هزار روستای کشور به شبکه سراسری برق و 47 هزار روستا به شبکه آب متصل شده اند، همچنین 85 درصد از روستاهای کشور دارای راه مناسب و 80 درصد متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند.

,

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی مناطق روستایی درگز، مدت 8 ماه از سال را در سرما و سختی به سر می برند، پروژه گارزرسانی به این مناطق را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

,

امید توسعه روستاها را از اهداف عالی انقلاب دانست و گفت: سالهای گذشته علی رغم خدمات و زیرساخت های ایجاد شده در روستاها باز هم شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بودیم؛ برای جلوگیری از این اتفاق طرح حمایت از مشاغل روستایی در مجلس به تصویب رسید و خوشبختانه مورد حمایت رهبری نیز قرار گرفت.

,

وی تبیین کرد: با اجرای این طرح، کارهای متفاوت و فاخری در حال انجام شدن در روستاهای کشور است که روند مهاجرت جمعیت از روستاها را معکوس کرده؛ احیای اقامتگاه های بوم گردی، صنایع دستی، صنعت فراوری مواد غذایی و ... از جمله این اقدامات هستند.

,

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور تصریح کرد: امروز سهم اشتغال روستاییان از سبد اشتغال کشور نسبت به دو سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده و به 24 درصد رسیده است. اصلا توجه اصلی به روستا یعنی توجه به اشتغال پایدار در محل روستا با هدف آباد کردن و ترویج زندگی روستایی.

,

امید عنوان کرد: به صراحت می توان گفت زیرساخت روستاهای ما برای توسعه و پیشرفت با شهرها برابری می کند و زمینه تولید و اشتغال کاملا فراهم است اما حقیقتا همت دولت به تنهایی برای انجام کارهای بزرگ در شهر و روستا کافی نیست و نیاز به پیگیری و جدیت مدیران شهرستانی دارد.

,

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را علاج درد شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید، ارزش افزوده، اشتغال و ثروت آفرینی به همراه خود دارد؛ مدیران موظف هستند سرمایه گذاران را تشویق و تکریم کرده و برای فعالیت موثر آنها برنامه ریزی کنند.

,

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور ابراز کرد: شهرستان درگز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می تواند در زمینه تولید حرف اول را بزند؛ لذا مصمم هستیم به صورت ویژه به واحدهای اقتصادی این شهرستان کمک کرده و منابع مورد نیاز آنها را در اختیار آنها قرار دهیم.

,

دکتر امید در پایان خطاب به سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی درگز گفت: اطمینان خاطر می دهیم هر طرحی که در سامانه کارا ثبت شده باشد را با دقت بررسی کرده و تا حد امکان به رشد و شکوفایی آن کمک می کنیم؛ معتقد هستیم در کشوری که کار و اشتغال و ثروت آفرینی باشد بسیاری از معضلات اجتماعی خود به خود از بین خواهند رفت.

,

خاطرنشان می شود در پایان این جلسه، معاون توسعه روستایی رئیس جمهور به همراه هیئت اعزامی از استان و کشور از واحدهای اقامتی و تولیدی در روستاهای درگز بازدید کرده و با سرمایه گذاران آنها بحث و گفتگو کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه