اخبار داغ

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه؛

ضرورت حضور نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضائی مجلس/ کانون وکلا، بازوان اجرایی قوه قضائیه هستند

ضرورت حضور نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضائی مجلس/ کانون وکلا، بازوان اجرایی قوه قضائیه هستند
رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از کانون وکلا به عنوان بازوان اجرایی قوه قضائیه نام برد و خواستار حضور جدی نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضائی مجلس شد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا با استفاده از قابلیت‌های فعالان این بخش، مشارکت نمایندگان وکلا در این جلسات بیش از پیش تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در ارتقای فرهنگی و حقوقی جامعه با محمریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات ولایت اردبیل برگزار شد، به فعالیت ۱۱ هزار قاضی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم انبوهی از پرونده ها و دعاوی چنانچه وکلا و مشاوران قوه قضائیه در فصل خصومت یا کشف حقیقت همت بیشتری کنند از تعدد پرونده‌های قضائی نیز کاسته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
وی با بیان اینکه وکلا و کارشناسان رسمی در ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و افزایش مسؤولیت‌پذیری آحاد جامعه نقش مستقیمی دارند، خاطرنشان کرد: باید برای توسعه چنین فرهنگی بیش از پیش تلاش شود.
,

بهادری جهرمی در ادامه سخنان خود خواستار حضور جدی نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضائی مجلس شد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا با استفاده از قابلیت‌های فعالان این بخش، مشارکت نمایندگان وکلا در این جلسات بیش از پیش تقویت شود.

,

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را مردم و در رأس آن نخبگان جامعه دانست و گفت: وکلا به عنوان قشر فرهیخته و تأثیرگذار جامعه باید در عمل به رسالت‌های خود متعهد بوده و تلاش مضاعفی در این خصوص داشته باشند. 

,

مسئول سابق بسیج حقوقدانان به مسیر تحول عدالت اجتماعی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کانون های وکلا از ظرفیت های انسانی و تخصصی بالایی برخوردارند،گفت: قوه قضائیه می تواند با اطمینان به این کانون ها بار بزرگی از پرونده های معمولی را بردوش کانون وکلا واگذار کند که این کار علاوه بر تسهیل در خدمت رسانی به مردم، اشتغالزایی بیشتر برای وکلا را هم در بر داشته و حجم پرونده های در دست اقدام نیز تا حد بسیار زیادی کاسته خواهد شد.

,

وی همدلی و هماهنگی ارکان مختلف فعال در توسعه عدالت را نقطه عطف دستگاه قضائی کشور دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از نخبگان کشور در جامعه حقوقی و قضائی کشور و در مسئولیت‌های مختلف فعال هستند که باید از ظرفیت مهم نیروهای ارزشمند انسانی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

,

بهادری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: وکلا و مشاوران در ارتقای جایگاه جامعه و نقش آفرینی‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نقش مستقیمی را ایفا می‌کنند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه