اخبار داغ

رییس ستاد عتبات عالیات استان همدان:

استقرار 16 موکب از سوی ستاد عتبات عالیات همدان در عراق

استقرار 16 موکب از سوی ستاد عتبات عالیات همدان در عراق
رییس ستاد عتبات عالیات استان همدان از استقرار 16 موکب از سوی عتبات عالیات همدان در کشور عراق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمد علی بادامی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه مردمی گفت: در حال حاضر در استان همدان 12 دفتر و تاکنون 31 ستاد در این زمینه در سراسر کشور فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در زمینه اقدامات کمیته جذب مشارکت های مردمی در اربعین افزود: قرار است در اربعین امسال 16 موکب از سوی ستاد عتبات عالیات در کشور عراق مستقر شود.

,

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه 8 ایستگاه صلواتی قرار است در این ایام در داخل استان مستقر شوند، اظهار کرد: تاکنون برنامه این است که دو موکب در مرز خسروی مستقر شوند اما در صورت بسته شدن این مرز موکب ها در مرز مهران مستقر می شوند.

,

بادامی با بیان اینکه از مجموع 16 موکب مستقر در کشور عراق 14 موکب به امور اسکان و تغذیه زوار می پردازند بیان کرد: دو موکب دیگر به نام های موکب خدام الزهرا(س) و موکب اصحاب الحسین (ع) به امور فرهنگی زوار اربعین می پردازند که اقشاری همچون مبلغین اصحاب رسانه روایتگران و اءمه جمعه در آن مستقر هستند.

,

وی در خصوص اقدامات ستاد عتبات عالیات کشور نیز خاطرنشان کرد: این ستاد در وضعیت کنونی در سه پروژه عمرانی ساخت صحن بزرگ الزهرا در نجف اشرف، ترفیع گنبد اباعبدالله الحسین (ع) و ساخت صحن حضرت زینب(س) در باب الراس فعال است.

,

بادامی ادامه داد: استان همدان در ساخت صحن بزرگ الزهرا در نجف اشرف تا ابتدای سال 98، 200 سند افتخاری معادل 800 میلیون تومان صادر کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه قرار است 7.5 متر گنبد اباعبدالله الحسین(ع) ترفیع یابد یادآور شد: استان همدان تاکنون 380 سند خشت طلا به مبلغ یک میلیارد و 140 میلیون تومان به این پروژه پرداخت کرده است که می تواند افتخاری بزرگ برای همدانی ها باشد.

,

بادامی با اشاره به اینکه سال گذشته 1.5 تن مس در سطح استان جمع آوری شده تاکید کرد: در پروژه ساخت صحن حضرت زینب (س) در باب الراس از تل زینبیه تا خیمه گاه گودبرداری شده است که استان همدان مفتخر صدور 220 سند معادل 880 میلیون تومان شده است.

,

وی در خصوص افتخارات استان همدان ادامه داد: تاکنون نیم کیلو انگشتر مردانه و زنانه به حرم حضرت عباس(ع) هدیه شده و بیش از صدها مترمربع فرش دستباف ایرانی به حرم معصومین از استان همدان هدیه شده است.

,

بادامی یادآور شد: از ابتدای تشکیل ستاد عتبات عالیات تا ابتدای امسال 17 کیلو طلا از استان همدان به حرم های اءمه معصومین هدیه شده و دو هزار و 300 نفر نیروی متبحر برای توسعه حرم های مطهر به کشور عراق اعزام شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه کتابت قرآنی در استان همدان برای حرم های شریف امامان انجام شده به طوری که هیچ استانی از کشور در این زمینه همچون همدان فعال نبوده است.

,

بادامی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات پس از فعالیت 12 ساله توانسته به عنوان مجمعی مردم نهاد در بازسازی اماکن مقدس از طریق کمک های خیرین و مردم گام های موثری بردارد گفت: هدایا و نذورات مردم از صفر تا صد صرفا با نظارت عالیه آیت الله سیستانی در بازسازی و توسعه حرم های ششگانه هزینه می شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه