اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح کرد:

حمایت دستگاه قضایی از کودکان آسیب دیده اجتماعی در کرمانشاه

حمایت دستگاه قضایی از کودکان آسیب دیده اجتماعی در کرمانشاه
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از حمایت دستگاه قضایی از کودکان آسیب دیده خبر داد و گفت: در اعمال سیاست و حمایت از کودکان و نوجوانان بزهکار و بزه‌دیده حمایت و همراهی خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز,  پرویز توسلی زاده امروز پنجشنبه در دوازدهمین همایش کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قانون گذار در بخش قوانین ماهیتی در حوزه جرم و مجازات بلوغ را شرط مسئولیت کیفری دانسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در بخش آیین دادرسی کیفری و حقوق جزای اختصاصی در جایی که اطفال و نوجوانان بزهکار هستند، رسیدن به بلوغ شرعی شرط مسئولیت کیفری برای آنها است و در جایی هم که بزه دیده هستند اقدامات حمایتی مثبتی برای دفاع اجتماعی و مصلحت جامعه و کودک برای آنها در نظر گرفته شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲ قانونگذار در ماده ۸۸ برای کسانی که در زمان ارتکاب جرم بین ۹ تا ۱۵ سال باشند، مجازات ها و اقدامات تحمیلی خاص را پیش بینی کرده است.
توسلی زاده با بیان اینکه نگاه قانونگذار به کودکان نگاه حمایتی است، گفت: قانون گذار به منظور حمایت از اطفال به قضات اجازه داده است بر خلاف قاعده فراغ دادرسی در احکام قطعی خود هم تجدید نظر کند.
وی ادامه داد: همچنین برای اعمال مجازات اطفال که مرتکب جرائم مستوجب حد و قصاص شده اند اجازه داده است مجازات دیگری مساعد با احوالات آنها جایگزین شود.

,
,
,

این مسئول خاطرنشان کرد: در قوانین شکلی، قانونگذار به منظور اجتناب از آسیب دیدگی هرچه بیشتر اطفال و نوجوانان گفته است که تحقیقات این افراد مستقیماً توسط دادگاه صورت بگیرد.
توسلی زاده اظهار داشت: در ماده ۲۸۷ این قانون برای افراد زیر ۱۵ سال ذکور و اناث اجازه صدور قرار تامین نداده است بلکه گفته است به اولیا و سرپرستان سپرده شود.

,
,

وی حمایت های پسا کیفری را یکی از مسائل اصلی و اولویت ها عنوان کرد و گفت: پس از تعیین تکلیف کیفری وضعیت اطفال و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است که حتماً باید مورد حمایت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ابراز داشت : در اعمال سیاست و حمایت از کودکان و نوجوانان بزهکار و  بزه‌دیده حمایت و همراهی خواهیم کرد و امیدواریم خروجی این جلسات این باشد که از اطفال و کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، بزه کاری و بزه‌دیدگی حمایت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه