اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بی‌احترامی برخی متهمین به "چادر" در دادگاه/ پیشنهاد حضور در دادگاه با پوشش قبلی را دادیم

بی‌احترامی برخی متهمین به "چادر" در دادگاه/ پیشنهاد حضور در دادگاه با پوشش قبلی را دادیم
نماینده مردم تبریز اظهار داشت: به رئیس قوه‌قضاییه اعلام کردیم که شرایطی مهیا شود تا زنانی که به عنوان متهم در جلسه دادگاه حضور می‌یابند، با همان پوشش قبلی خود در محل دادگاه حاضر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان با رئیس قوه قضاییه به خبرنگار آناج گفت: محورهایی که در این دیدار مورد مباحثه قرار گرفت، اکثرا مربوط به حوزه زنان و مسائل کارگری در کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

نباید هر تجمع اعتراضی را امنیتی پنداشت

,

وی بیان کرد: تجمعات کارگری که به علت عدم دریافت حقوق از سوی برخی کارگران کارخانجات مختلف در کشور انجام می‌شود موضوعی بود که هم نمایندگان مجلس و هم ریاست قوه قضاییه بر حل آن تاکید داشتند. کارگران برای دریافت مطالبات خود حق اعتراض دارند بنابراین هر تجمعی را نباید امنیتی پنداشت.

,

واگذاری‌های نامناسب، سرمنشاء مشکلات کارگری

,

ساعی افزود: واگذاری‌های نامناسب و خصوصی‌سازی نابجا، باعث بروز مشکل در بدنه کارگری جامعه شده است، کارخانجات به علت تعدیل نیرو و سایر مشکلات دیگر در پرداخت حقوق کارگران ناتوان هستند، این حق کارگر است که صدای خود را به گوش مسئولین برساند. آیت‌الله رئیسی نیز در این جلسه برای همکاری و رفع مشکلات کارگری تاکید کرد.

,

پرچم مبارزه با فساد در دستان آیت‌الله رئیسی است

,

وی خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به زنان و موضوعات حقوقی جامعه بانوان کشور از جمله طلاق در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید نمایندگان مجلس بود. رئیس قوه‌قضاییه پرچم مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه را بلند کرده است. این مبارزه باید ادامه دار و با قاطعیت هرچه تمام انجام شود، هرکسی در هر کسوتی باشد باید برابر قانون مورد بازخواست قرار گیرد. فساد مانند زخمی است که هرازگاهی سرباز می‌کند.

,

بی‌احترامی متهمین زن به "چادر" در جلسات دادگاه

,

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: مورد خاصی که در این جلسه به طور ویژه توسط بنده مطرح شد مربوط به پوشش بانوان متهم در دادگاه‌هاست. در حوزه‌ حجاب پوشش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام به نوعی در رعایت حجاب تاثیرگذار هستند، ولی از آنجاییکه چادر به عنوان پوشش غالب و برتر شناخته می‌شود، برخی متهمین علی رغم دستور رئیس قوه قضائیه در جلسات دادگاه با پوششی حضور می‌یابند که در جامعه از آن استفاده نمی‌کردند، این امر نوعی بی احترامی به این حجاب تلقی می‌شود چرا که چادر حرمت دارد.

,

پیشنهاد به رئیس قوه قضائیه درباره پوشش متهمین زن در دادگاه‌ها

,

وی افزود: به رئیس قوه‌قضاییه اعلام کردیم که شرایطی مهیا شود تا زنانی که به عنوان متهم در جلسه دادگاه حضور می‌یابند، با همان پوشش قبلی خود در محل دادگاه حاضر شوند. این موضوع در تبریز که یکی از شهرهای متدین کشور است مورد اعتراض بانوان قرار گرفته است. باید «چادر» را به نسل جوان معرفی کنیم ولی با اینگونه اقدامات نه تنها معرفی نخواهد شد بلکه به صورت عکس نیز عمل خواهد کرد.

,

تفاوت دیدگاه مجلس و شورای نگهبان در تابعیت فرزندانِ مادرِ ایرانی 

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موضوع تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با اتباع سایر کشور گفت: این موضوع بیش از یک سال است که مورد بررسی قرار می‌گیرد، به هرحال باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود چراکه موضوعی است که باید تمامی ابعاد آن بررسی شود.

,

ساعی گفت: شورای نگهبان از منظر خاصی به موضوع نگاه می‌کند و مجلس نیز حساسیت خاص خود را دارد. تلاش می کنیم که بتوانیم به نتیجه واحد و جامعی درباره این موضوع دست یابیم.

,

قانون نباید در یک نهاد تجمیع شود

,

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه موافق شفاف‌سازی آرا است، عنوان داشت: مسئولان باید در هر رده‌ای شفاف باشند. هر نهادی باید شفاف‌سازی کند تا فرایند تصمیم‌گیری‌ها مشخص شود. بنابراین یک قانون نباید در یک نهاد تجمیع شود.

,

وی ادامه داد: مجلس، شفافیت نظام تقنینی را مطرح کرده و به تصویب رساند. باتوجه به این مصوبه، تمامی نهادهای تقنینی باید تصمیمات خود را شفاف کنند. البته در این میان برخی نهادهای امنیتی وجود دارند که نص عمل آن‌ها امنیتی و حفاظتی است و این موضوع در تمام دنیا پذیرفته شده است.

,

شفافیت نظام تقنینی باید مختص نهادهای عمومی کشور باشد

,

ساعی در پایان اظهار داشت: تصمیمات شورای عالی امنیت ملی محرمانه است و نیاز به شفاف‌سازی ندارد، نهادهای امنیتی خط قرمز ماست و نباید خدشه‌ای بر آن‌ها وارد شود. فقط بخش‌هایی که به صورت عمومی مربوط به مردم میشوند، از جمله مجلس شورای اسلامی، برخی شوراهای عالی و شوراهای شهر می‌توانند شفاف‌سازی را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه