اخبار داغ

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

مردم نهاد داوری را در بنگاه‌های املاک فراموش نکنند

مردم نهاد داوری را در بنگاه‌های املاک فراموش نکنند
حسنی گفت: مردم استان آگاهانه و از طریق استفاده از نهاد (داوری) خود را از بروکراسی و اطاله دادرسی نجات دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم در پرونده های حقوقی، قراردادهای مالی و خودرو و ملک، مطالبه اسناد تجاری، مطالبه خسارات و سایر موارد  حتما به نهاد داوری روی بیاورند و به آن مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی گفت: مردم استان در هنگام انعقاد قرارداد در بنگاههای املاک حتما رسیدگی به اختلافات ناشی از آن قرارداد مانند عدم انجام تعهد طرف مقابل، فریب، فسخ، عیب، غبن و... را به یک یا چند داور که خودشان می شناسند یا موسسات داوری واگذار کنند.
,
 
,
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد:  الان ما داوران خوبی اعم از قاضی بازنشسته، وکیل، استاد دانشگاه و فارغ التحصیل حقوق داریم که یا در موسسات داوری یا اتاقهای داوری یا هم جدا گانه آماده اند که در پرونده های شما داوری کنند. 
,
 
,
حسنی با بیان اینکه  اتاق های داوری بازرگانی، تعاون و اصناف همه دارای داوران متبحری هستند افزود: یکی از دلایل اینکه همیشه به مردم استان گفته می شود که نهاد داوری را انتخاب کنند این است که به محض وقوع اختلاف، حتی ظرف کمتر از یک هفته رای صادر و این رای توسط واحد اجرای احکام دادگستری اجرا می شود اما اگر نهاد داوری نباشد ممکن است این دادسری زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.
,
 
,
وی ادامه داد: در حقیقت نهاد داوری  دارای ویژگی هایی از جمله کمترین هزینه، کمترین وقت، و سریعترین رسیدگی و فوری ترین اجرا است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه