اخبار داغ

جام جهانی والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران - کانادا / سرو قامتان به دنبال نخستین پیروزی در جام جهانی

تیم ملی والیبال ایران - کانادا / سرو قامتان به دنبال نخستین پیروزی در جام جهانی
تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا بامداد فردا (جمعه) و از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه در سومین دیدارشان در رقابت‌های جام جهانی والیبال به مصاف یکدیگر می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد فردا (جمعه) در سومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال به مصاف یکدیگر می‌روند. این رقابت‌ها که هر چهار سال یک بار و به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود برای تیم کشورمان اصلا خوب نبوده است و شاگردان کولاکوویچ این رقابت‌ها را با شکست برابر تیم قدرتمند روسیه آغاز کردند. روس‌ها هم که وضعیتی مشابه تیم ایران داشتند و پس از رقابت‌های قهرمانی قاره ای پا به این بازی‌ها گذاشتند از بازیکنان جوانشان بهره بردند و به برد آسانی دست پیدا کردند، دومین دیدار هم برای شاگران کولاکوویچ با شکست همراه شد و این بار تیم ملی کشورمان مقابل تیمی شکست خورد که کمتر کسی حتی فکر می‌کرد بتواند از ایران یک ست بگیرد. مصری‌ها که یکی از مسن‌ترین تیم‌های این رقابت‌ها هستند تیم کشورمان را در این بازی شکست دادند تا شرایط سختی را برای شاگردان کولاکوویچ رقم بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

این روز‌ها انتقاد‌های زیادی از والیبال و تیم ملی انجام می‌شود، اما به هر صورت نباید فراموش کرد که تیم ایران امسال مسابقات زیادی داشته است و تا به اینجای کار هم نتیجه مطلوبی گرفته است، با این حال بسیاری معتقدند که کولاکوویچ باید در این رقابت‌ها بیشتر به بازیکنان جوان‌ میدان بدهد تا بازیکنان اصلی که چند ماه فشار را تجربه کرده اند استراحت کنند و جوان گرایی هم در تیم صورت بگیرد. به هر صورت حریف فردای ایران اگرچه تیم با اسم و رسمی است، اما تا بدین جای کار خیلی خوب نبوده است.

,

آن‌ها هم شکست تجربه کرده اند و در بازی نخست مقابل برزیل ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کردند و در بازی دوم هم با نتیجه ۳ -۲ مغلوب روسیه شدند، کانادایی‌ها چندی پیش هم در جریان رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و در هفته سوم آن در ارومیه با تیم کشورمان بازی کردند و ۳- ۰ باختند، البته کانادا هم از بازیکنان جوان زیادی در ترکیب خود بهره می برد و سعی می کند برای رقابت های مهم تری چون المپیک توکیو آماده شود.

,

کانادایی‌ها ۱۰ بازیکن بالای ۲ متر دارند و تیم خطرناکی به حساب می‌آیند بیشتر بازیکنان آنان در اروپا بازی می‌کنند و لیگ‌های فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا و... شاهد حضور بازیکنان کانادایی است. نیکولاس، هواگ، استفان مار، ورنون یوانس، جاستین دووف، گوردون پرین و ساندرز اشاره کرد.

,

آن‌ها اگر چه به اندازه تنها همسایه شان یعنی آمریکا افتخار ندارند، اما سابقه خوبی دارند، تنها مدال آن‌ها در رقابت‌های لیگ جهانی به رنگ برنز است که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب آن شده اند، آن‌ها چهار مرتبه هم در المپیک حاضر شده اند و بهترین عنوانشان چهارمی این رقابت‌ها در سال ۱۹۸۴ است، رقابت‌های جام جهانی، اما از اول برای آن‌ها خیلی خوش یمن نبوده است و در ۵ مرتبه حضورشان عنوانی بهتر از هفتمی به دست نیاورده اند.

,

همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد تیم کانادا برای ایران غریبه نیست و در مجموع ۵ مرتبه مقابل ایران قرار گرفته است که حاصل آن ۳ برد برای کانادا و ۲ برد برای ایران بوده است.

,

, ,

نتایج بازی‌های انجام شده میان دو تیم به شرح زیر است:

,

انتخابی المپیک ۲۰۰۴، ایران صفر – کانادا ۳

,

جام جهانی ۲۰۱۵، ایران صفر – کانادا ۳

,

انتخابی المپیک ۲۰۱۶، ایران ۳ – کانادا ۲

,

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸: ایران ۱ - کانادا ۳

,

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹: ایران ۳ – کانادا ۰

,

ابه گزارش باشگاه خبرنگاران، نتظار می‌رود تیم ملی کشورمان در این بازی که احتمالا بازی سختی هم خواهد بود با تمام توان به میدان برود و برای برد بازی کند. شاگردان کولاکوویچ برای بازگشت به شرایط خوب و ایجاد روحیه و انگیزه در میان خودشان و هواداران بسیار زیاد این رشته به این برد نیاز دارند. به گفته کارشناسان بازیکنان اصلی نظیر غفور، معروف، قائمی و ... خسته هستند، زیرا بازی‌های زیادی انجام داده اند. به هر صورت کادر فنی دستش بسته نیست و جوانان خوبی در اختیار دارد، امید است تیم کشورمان بتواند با تصمیم صحیح کادر فنی در این بازی به میدان برود و نخستین بردش در جام این دوره را به دست بیاورد و در نهایت هم تاریخ سازی کند و عنوان بهتر از هشتمی در این مسابقات کسب کند.

,

برنامه بازی‌های پیش روی تیم ملی کشورمان به شرح زیر است:

,

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - استرالیا، ساعت ۱۱:۳۰
یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸: ایران - برزیل، ساعت ۸:۳۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸: ایران - آمریکا، ساعت ۱۲:۳۰
پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸: ایران - تونس، ساعت ۸:۳۰
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران - آرژانتین، ساعت ۵:۳۰
یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران - ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - ایتالیا، ساعت ۹:۳۰
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - لهستان، ساعت ۷:۰۰

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه