اخبار داغ

مدیر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو کرمانشاه خبر داد؛

استقرار تجهیزات پزشکی در مرز خسروی

استقرار تجهیزات پزشکی در مرز خسروی
مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای زوار اربعین در مرز خسروی مستقر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, تورج شیرزادیان درباره تامین تجهیزات پزشکی در مرز خسروی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات به سرمایه ای و ملزومات مصرفی تقسیم بندی شده، اظهار داشت: تجهیزات سرمایه ای در دو بخش بهداشت و درمان کارایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,,

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو کرمانشاه بیان کرد: در حوزه بهداشت از سال 96 که زمزمه بازگشایی مرز خسروی وجود داشت، تجهیزات قابل توجهی خریداری یا از مراکزی که مازاد نیاز داشتند، تجهیزات مورد نیاز به شبکه های قصرشیرین، دالاهو و اسلام آباد غرب انتقال داده شد.

,

شیرزادیان خاطرنشان کرد: در آن سال ارزش ریالی تجهیزات پزشکی در بخش بهداشت یک میلیارد و 500 میلیون ریال و در بخش درمان بالغ بر 40 میلیارد ریال بود.

,

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی مورد نیاز را خریداری یا از انبار تهیه کردیم و به مراکز مذکور با مرکزیت شبکه قصرشیرین تحویل دادیم، افزود: همچنین تجهیزات مصرفی که برای آن مقطع تهیه شد به دلیل عدم بازگشایی مرز مصرف یا به شرکتهای تجهیزات پزشکی بازگشت داده شد.

,

شیرزادیان با اعلام اینکه امسال برنامه ریزی هایی برای تامین تجهیزات سرمایه ای و ملزومات مصرفی در دو بخش بهداشت و درمان انجام شد، گفت: در حوزه بهداشتی نیز 700 میلیون تومان تجهیزات سرمایه ای خریداری و به شبکه قصرشیرین تحویل داده شد که با توجه به احتمال بالا بودن حجم مراجعات آزمایشگاهی بیشتر دستگاه های خریداری شده برای تشخیص طبی در آزمایشگاه ها کابرد دارد.

,

وی عنوان کرد: در حوزه درمان نیز بخشی از تجهیزات قبلی شامل چهار تخت آی سی یو، یک تخت سی سی یو، سه اتاق عمل مجهز، تجهیزات اورژانس و بخش های بستری در قصرشیرین باقی ماند.

,

شیرزادیان خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ملزومات مصرفی با توجه به وجود سیستم خرید نیمه متمرکز در سطح استان با مراکز درمانی در اسلام آباد غرب، دالاهو، قصرشیرین و سرپل ذهاب مکاتباتی انجام شد تا بر اساس نقطه سفارش مصرف خود، نسبت به برگزاری جلساتی برای برآورد تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

,

وی افزود: با توجه به حجم مراجعین و با بهره گیری از تجربیات استان های ایلام و خوزستان در ایام اربعین، تردد بیش از یک میلیون نفر از مرز خسروی برآورد شد که از این شمار احتمال مراجعه درصدی از زائرین به مراکز درمانی برآورد شد و برمبنای آن زمینه خریداری ملزومات مصرفی فراهم شد به گونه ای که تا پایان هفته آینده این ملزومات مصرفی وارد مراکز درمانی خواهد شد.

,

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو کرمانشاه خاطرنشان کرد: دپوی قابل توجهی از ملزومات مصرفی شامل اقلام حیاتی و استراتژی در قصرشیرین به ارزش 500 میلیون تومان انجام شده که علاوه بر انبار قبلی این شهرستان است و در صورت امکان مورد استفاده قرار می گیرد.

,

شیرزادیان گفت: همچنین در صدد رفع نواقص احتمالی تجهیزات پزشکی و سرمایه ای هستیم تا دستگاه های موجود در ایام اربعین مشکلی نداشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه