اخبار داغ

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد؛

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان هرمزگان/ تصمیم‌ جدی قوه قضاییه برای شناسایی و برخورد با شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان هرمزگان/ تصمیم‌ جدی قوه قضاییه برای شناسایی و برخورد با شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته
رئیس قوه قضائیه از تصویب اعتبار 600 میلیارد ریالی برای کاهش مشکلات حوزه قضایی در استان هرمزگان و احداث دادگستری در بشاگرد و سایر مناطق محروم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه بامداد امروز در نشست خبری استان هرمزگان در محل فرودگاه بندرعباس اظهار کرد: از میزبانی مسئولان در استان هرمزگان تشکر می‌کنم. اولین بازدید ما در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان، بازدید از بندر فعال شهید رجایی بود. این بندر بیش از ۵۰ درصد از صادرات و واردات کشور را به عهده دارد. از بخش‌هایی بازدید کردیم و مهمتر از همه جلسه‌ای بود که با حضور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه مسئولین محلی و مسئولین گمرکات این بود که باید وضع موجود رصد شود و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب را بسنجیم و حتما تفاوتی در مبارزه با قاچاق کالا وجود داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه تأکید ما بر روی قاچاق سازمان‌یافته است، اضافه کرد: تمرکز ما بر روی کوله بران نیست بلکه باید بر شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته باشد و در جلسه مذکور تصمیم جدی برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق و اقدامات قاطعانه برخوردی صورت گرفت.

,

رئیسی با بیان اینکه باید یک حرکت پیگیرانه بدون هیچ تأخیر یا انقطاعی در این موضوع صورت گیرد، اظهار کرد: در دومین نشست با خانواده معظم شهدا، نخبگان و روحانیون نکات خوبی مطرح و بر نقش جوانان در برون‌رفت از مشکلاتی کنونی تأکید شد.

,

وی افزود:اقتصاد دریا باید فعال شود. هم رونق تولید در اقتصاد دریا داریم و هم ایجاد اشتغال داریم. گام‌هایی برداشته شده و گزارشی توسط استاندار ارائه شد و نشان داد که اقداماتی شروع شده است، اما اقتصاد دریا با توجه به ارتباط بیش از هزار کیلومتری که با دریا وجود دارد، حتما می‌تواند استان را در جهت تولید و اشتغال فعال کند.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا باید در هرمزگان فعال شود زیرا هم به اشتغال و هم به تولید می‌رسد، تصریح کرد: در شورای اداری استان هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأکید شد.

,

عالی‌ترین مقام قضایی کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اضافه کرد: نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه در اختیار دلالان.

,

وی با بیان اینکه 9 هیئت از سوی دستگاه قضایی به شهرستان‌ها اعزام شد و پنج هیئت وضعیت دستگاه قضایی در شهر بندرعباس را رصد کردند، عنوان کرد: دستوراتی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و مالی صورت گرفت و بیش از 600 میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی به مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان پرداخت خواهد شود.

,

آیت‌الله رئیسی ادامه گفت: در برخی مناطق مثل بشاگرد نبود دستگاه قضایی با مشکلات جدی مواجه است و باید به‌سرعت در این شهرستان دستگاه قضایی مستقر و ایجاد شود.

,

وی با بیان اینکه سه هفته قبل بازرسانی به هرمزگان اعزام و پس از کار کارشناسی تصمیمات مهمی در سفر امروز گرفته شد، افزود: وحدت و انسجام بین تمامی گویش‌ها، سنی و شیعه، مسئولین و مردم در هرمزگان وجود دارد و اگر این وحدت تداوم داشته باشد، توسعه هرمزگان رشد بالایی خواهد داشت.

,

رئیس قوه قضاییه بافزود: امیدوارم روزبه‌روز شاهد توسعه هرمزگان باشیم و اطمینان دارم نخبگان این استان می‌توانند نقش کارآمدی در توسعه کشور داشته باشند.

,

وی در پایان با بیان اینکه چهارده یا پانزده پرونده قاچاق در گمرکات هرمزگان مطرح شد که قرار بر آن شد در استان و کشور رسیدگی شود،خاطرنشان کرد: در دادگستری هرمزگان در مدت کوتاهی که رئیس‌کل جدید مستقرشده است، شاهد تغییرات محسوسی بودیم و نشان از رشد دستگاه قضایی در این استان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه