اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

دفاع مقدس راهبرد مقاومت و عزت است/ موکب‌های اربعین باید افزایش یابد

دفاع مقدس راهبرد مقاومت و عزت است/ موکب‌های اربعین باید افزایش یابد
در خطبه های نماز جمعه بر برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی اربعین و رشادت های نیروی انتظامی تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز سایسی عبادی جمعه ظهر امروز در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه بر برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی اربعین و رشادت های نیروی انتظامی تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت الله علم الهدی:

, آیت الله علم الهدی:,

دفاع مقدس راهبرد مقاومت و عزت است/ موکب‌های اربعین باید افزایش یابد

, دفاع مقدس راهبرد مقاومت و عزت است/ موکب‌های اربعین باید افزایش یابد,

آیت الله سیداحمد علم‌‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس برای ما بنیان مقاومت و دفاع و راهبرد آموزشی ایجاد کرد؛ بعد از سه نسل یک تابلوی بسیار شفافی از رزمنده دفاع مقدس می‌بینید که شهید حججی است و نسخه جامع و کاملی از رزمنده هشت سال دفاع مقدس است.

,

علم‌الهدی افزود: دفاع مقدس برای ما یک راهبرد مقاومت و عزت به ویژه برای نسل جدید است؛ شما برادر غیور نیروی انتظامی وقتی سالروز دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس را مردم شاهد هستند، می‌خواهند نمایه آن رزمنده راهبردساز هشت سال دفاع مقدس را در ایثارگری و فداکاری و از خودگذشتگی و دلیرمردی شما ایثارگر شاهد باشند.

,

وی با اشاره به اینکه عزیزان نیروی انتظامی وارث رزمندگان دفاع مقدس هستند اظهار داشت: این موقعیت خود را باید در عرصه مسئولیت و کاری حتما احساس کنید؛ مردم ما هم باید به شما به همین چشم نگاه کنند؛ یعنی به چشم هشت سال دفاع مقدس؛ خوشبختانه پیرو مکتبی هستیم که سراپای این مکتب در طی بیش از هزار سال مالامال از راهبرد مقاومت است.

,

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا(ع) طلیعه این مقاومت است بیان کرد: امروز روز شهادت جانگذار حضرت رقیه(س) است؛ بخشی از برنامه انقلاب کربلا مبتنی بر ایشان است؛ در جریان کربلا مصیبت که می‌خوانند صرفا به آن توجه کرده اما از بیان بسیاری از واقعیت‌ها غفلت می‌کنیم و تحلیل لازم نیز بعضا ارائه نمی‌شود.

,

علم‌الهدی تاکید کرد: مصائب را عنوان می‌کنیم و صرفا بر نقطه عاطفی تکیه می‌کنیم اما تحلیل ارائه نمی‌کنیم؛ امروز بعد از 1400 سال ما دنباله رو این بزرگواران هستیم و تمام اینها واقعیت و راهبردساز است. راهپیمایی اربعین امسال با توجه به تسهیلات بیشتری که فراهم شده جوانان ما سعی کنند در این راهپیمایی شرکت کنند.

,

وی افزود: جمعیت امسال بیش از همه سال خواهد بود و موکب‌ها نیز باید افزایش یابد و به آنها کمک شود؛ شمایی که نذر امام حسین(ع) و نذر اطعام دارید این نذورات خود را بهترین مورد مصرفش ستاد بازسازی عتبات است که به موکب‌ها برسد.

,

 

,

امام جمعه سبزوار:
دشمن فشار اقتصادی را به امید تغییر رفتار مسئولین انجام می دهد

, امام جمعه سبزوار:
دشمن فشار اقتصادی را به امید تغییر رفتار مسئولین انجام می دهد
,
,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه دشمن فشار اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است اظهار داشت: دشمن فشار اقتصادی را تا جایی ادتمه خواهد داد که امیدوار به تغییر رفتار در مسئولین باشد.
وی با بیان اینکه مسئولین باید در گفتار ورفتار خود به دشمن ثابت کنند که پای ارزش های انقلاب واسلام ثابت قدم خواهند بود تصریح کرد: ظلم ستیزی نفی استکبار ودفاع از عزت کشور باید در دستور کار مسئولان باشد.
مقیسع در ادانه با اشاره هفته نیروی انتظامی وخدمات این نیروی مخلص ادامه داد: مردم از عمق جان قدردان نیروهای انتظامی هستند .
وی با بیان اینکه اقتدار نیروی انتظامی ضامن امنیت جامعه است تاکید کرد: نیروها با سه اصل پیگیری پیشگیری وآگاهی امنیت را در حامعه فراهم میکنند.
امام جمعه سبزوار در ادامه به برخی رفتار و خنده های رئیس جمهور در دیدار با مقامات سایر کشور ها اشاره کرد وافزود: این نوع رفتار شایسته رئیس جمهور کشور اسلامی نیست.

,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه قوچان:

, امام جمعه قوچان:,

بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از قوانین سلیقه ای است

, بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از قوانین سلیقه ای است,

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قوچان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه(س) و با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام پیرامون قانونگذاری توسط رهبر انقلاب گفت:  از سال 1372 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سیاست های نظام را به دولت های مختلف ابلاغ کرده اند و تاکنون 44 سیاست کلی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... ابلاغ شده است و نیاز است تمام هموطنان بارها و بارها این سیاست ها را مطالعه کنند تا بتوانیم به خوبی از مسئولین در اجرای این سیاست ها، مطالبه گری کنیم.

,

وی با بیان اینکه این سیاست های کلی دارای سه محور تصحیح مسائل قانونی، تعیین اولویت ها و ترویج و فرهنگ سازی گفتمان می باشد، افزود: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از قانون های سلیقه ای است و در بسیاری از موارد قوانین خوبی توسط قانونگذاران مصوب نمی شود و بعد از آن هم نظارت ها ضعیف است.

,

وی ادامه داد: مردم توان بالایی دارند و باید از این ظرفیت ها برای توسعه و تمدن سازی بهره جست و در این میان می بایست به حقوق شهروندی از جمله آزادی های مشروع، تامین نیازهای اولیه معیشت مردم، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و اجرای احکام اسلامی توجه داشت.

,

خطیب نماز جمعه قوچان با اشاره به ارتقا 40 رتبه ای وضعیت صنعت جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: طبق آمار سازمان های بین المللی،  ایران اسلامی از نظر صنعت در میان 135 کشور در رتبه 95 قرار گرفته بود اما اکنون در رتبه 58 قرار گرفته ایم که بسیار قابل تامل است اما کماکان از جایگاه واقعی خود فاصله داریم که می بایست برای دست یافتن به جایگاه حقیقی ملت ایران تلاش ها بیشتر و به جوانان بیش از پیش توجه شود.

,

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به استقبال شهروندان قوچان از راه اندازی تعاونی ها و کسب و کارهای خرد و ضرورت هدایت این کارافرینان، تصریح کرد: کارگروهی متشکل از دانشگاهیان، بازاریان، صنعتگران، حوزویان و ...  برای مشورت دادن به متقاضیانی که به راه اندازی تعاونی های خرد و ایجاد اشتغال تمایل دارند، تشکیل شده است و علاقه مندان می توانند برای دریافت مشاوره ها به دفتر امام جمعه مراجعه کنند.

,

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تاکنون بیش از 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم کشور کرده است، یادآور شد: اگر مسئولین مانند پرسنل نیروی انتظامی بدون چون و چرا به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند وضعیت کشور دگرگون خواهد شد.

,

وی با انتقاد از برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در این شهرستان گفت: فرهنگ سازی در موضوع ترافیک و کاهش نزاع ها که چیزی جز آبروریزی ندارد، باید مورد توجه بیش از پیش تمام شهروندان و مسئولین در این شهرستان قرار بگیرد.

,

امام جمعه قوچان در پیان گفت: حجت الاسلام بلاغی، یکی از روحانیون برجسته این شهرستان است که در تمام زندگی خود جامعه را در اولویت قرار داد و امروز خانواده این عالم، منزل مسکونی پدری خود را طبق وصیت آن مرحوم، وقف حوزه علمیه کردند که بسیار ارزشمند بوده و تمام ما مسئولین وظیفه معرفی آن و ترویج این اقدامات زیبا را برعهده داریم.

,

 

,

امام جمعه موقت رشتخوار:

, امام جمعه موقت رشتخوار:,

دشمن با متشنج کردن فضای جامعه در عراق به دنبال خاموش کردن حرکت عظیم اربعین حسینی است

, دشمن با متشنج کردن فضای جامعه در عراق به دنبال خاموش کردن حرکت عظیم اربعین حسینی است,

حجت الاسلام حسن خاکشور امام جمعه موقت شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزارن این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار با گرامیداشت و تبریک روز آتش نشانی و هفته نیروی انتظامی با اشاره به هفته نیروی انتظامی که امسال با شعار پلیس هوشمند امین مردم، نامگذاری شده است، گفت: تامین امنیت و نظم و اجرای قانون و عدالت از مهمترین ارکان نظام سیاسی در یک کشور است، که بخش عمده ای از آن در کشور ما بر عهده نیروی انتظامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن تنها به دنبال دادن وعده های توخالی است، و مردم و مسئولین باید هوشیار و گوش به فرمان امام جامعه خود باشند، افزود: امروز اگر خدای ناکرده جامعه ما دست امام جامعه را بست و حرف ، حرف خودش بود دیگر نظم و امنیتی در جامعه نخواهیم داشت، امام جامعه از روی دنیا پرستی جرفی نمی زند، امام جامعه وقتی سخنی می گوید برای رضای خدا و آرامش مردم وجامعه است.

امام جمعه موقت رشتخوار همچنین در ادامه در رابطه با جلسه اخیر سازمان ملل و حضور هیئت ایرانی در این نشست گفت: ریاست جمهور آمریکا برای اجرای شوی تلوزیونی و پوشاندن شکست های و سیاست های غلط خود در قبال ایران با واسطه کردن کشورهای مختلف دنبال عکس گرفتن با رئیس حمهور ایران بود، اینکه خود را ذلیل می کند، حاصل این اقتداری است که در جمهوری اسلامی بدست آمده است وقتی پهباد آمریکایی منهدم می شود، نفتکش انگلیسی توقبف و ..  این ها نشان از قدرت و موقعیت جمهوری اسلامی ایران دارد.


حجت الاسلام خاکشور با تاکید بر اینکه ما باید امروز این اقتدار و ایستادگی خود را حفظ کنیم، گفت: اگر عملیات نصرمن الله یمنی ها در دنیا پیچید و آن همه تجهیزات گران قیمت خریداری شده و سربازان عربستانی اسیر شدند در پرتو مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود.


وی همچنین به حرکت اخیر صورت گرفته نسبت به حذف نام شهدا از کوچه ها و خیابان های برخی از شهرها گفت: دشمن می داند که نام شهیدان انسان را آگاه می کند، تمام این اقتدار امروز به برکت خون شهداست، برخی فکر می کنند با پاک کردن نام شهیدان، کار شهیدان ایستادگی و مقاومت شهیدان را از بین میبرند، اما آنها کور خوانده اند حرکت اخیر جوانان انقلابی در دفاع از نام و یاد شهیدان بار دیگر بصیرت مردم را به رخ دشمنان کشاند.


وی در پایان با تاکید بر هوشیاری و بصیرت مردم عراق در مواجه با دسیسه های دشمنان گفت: دشمن با متشنج کردن فضای جامعه در کشور همسایه یعنی عراق به دنبال خاموش کردن حرکت عظیم اربعین حسینی است، اگر جه آنها کور خوانده اند، اما لازمه راه مقابله با دسیسه های دشمن داشتن بصیرت حسینی است.


امام‌جمعه سرخس:

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام‌جمعه سرخس:,

«بعثی‌ها»، ماهیت شورش‌های خیابانی در عراق هستند/ هدف از این اقدامات به حاشیه بردن اربعین حسینی است/ ضربه مالک اشتروار انصارالله یمن، سعودی‌ها را دیوانه کرده است

, «بعثی‌ها»، ماهیت شورش‌های خیابانی در عراق هستند/ هدف از این اقدامات به حاشیه بردن اربعین حسینی است/ ضربه مالک اشتروار انصارالله یمن، سعودی‌ها را دیوانه کرده است,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به شکست‌های پی‌درپی دشمنان از جبهه مقتدر مقاومت در منطقه اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام یعنی فرزندان یزید در اثر شکست‌هایی که به‌وسیله سربازان امام حسین علیه‌السلام در حلقه‌های مقاومت می‌خورند به ذلت و حقارت افتاده‌اند.

,

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: دشمنان آخرین ضربه شکننده و تودهنی را از حلقه مقاومت توسط انصار الله یمن خوردند و سه تیپ از نوکران آمریکا در هم شکسته شد و هزاران نفر اسیر مجاهدان یمنی شدند.

,

وی با تأکید بر اینکه ضربه مالک اشتروار یمنی‌ها، سعودی‌ها را دیوانه کرده است، خاطرنشان کرد: انصار الله یمن در جبهه زمینی نشان داد که قدرت در دست جبهه مقاومت است.

,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به روی آوردن دشمنان اسلام به حیله انگلیسی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» بیان کرد: سعودی‌ها در مقابل اراده‌های پولادین یمنی‌ها شکست خوردند و قطعاً این ضربه به برکت اربعین حسینی است.

,

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: اوج ذلت دشمنان ما این است که وقتی در جنگ نظامی از جبهه مقاومت تودهنی می‌خورند، با تزویر، فریب و خدعه انگلیسی در لابه‌لای مردم پنهان می‌شوند و آن‌ها را تشویق به اغتشاش می‌کنند.

, .,

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: هدف از شورش‌های خیابانی دشمن در کشورهای اسلامی به حاشیه بردن اربعین حسینی است که امروز جهانی شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه سیل اربعین حسینی این کف‌های روی آب را از میان برمی‌دارد، افزود: بعثی‌ها، ماهیت شورش‌های خیابانی در عراق هستند، همان‌هایی که دلشان با دشمنان امام حسین علیه‌السلام است.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه نصر خدا و پیروزی قطعی نزدیک است، اذعان کرد: امروز دشمنان ما در صحنه‌های نظامی و اقتصادی جنگ را باختند و روی به جنگ فرهنگی آورده‌اند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: دلاور مردان نیروی انتظامی در عرصه نظم و امنیت کشور، جان خود را بر کف گذاشتند و 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز گویای این واقعیت است.

,

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سه زمینه آگاهی، پیشگیری و پیگیری فعالیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: نیروی انتظامی برای دشمنان ما مظهر اقتدار و عزت و برای دوستان مایه رحمت و رأفت اسلامی است.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه گشت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر را در سطح شهرستان سرخس سازمان‌دهی کردیم، تصریح کرد: بر همه ما واجب است که برای ترویج این فریضه فراموش‌شده تلاش کنیم.

, .,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:,

پیروزی مجاهدان اسلامی در یمن تجلی غلبه جند الله بر سعودی های وهابی بود/فشار حداکثری دشمن شکست خورده است

, پیروزی مجاهدان اسلامی در یمن تجلی غلبه جند الله بر سعودی های وهابی بود/فشار حداکثری دشمن شکست خورده است,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت با پرچمداری ام القرای جهان اسلام خاکریز به خاکریز در حال پیشرفت است و نظام سلطه را به زانو دراورده است. 

,

وی تصریح کرد: آنچه که اخبرا در یمن اتفاق افتاد بی شک غلبه مجاهدان اسلامی بر سعودیهای وهابی و تجلی و ظهور جند الله بر جنود شیطان بود.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: آنچه که امروز در مقاومت اقتصادی ملت ایران باید توصیف کرد، ستودنی است که مردم با صبر الهی مقاومت می کنند  و بی شک این لطف الهی است و از سویی دیگر  مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند تا این سختی و دشواری معیشت مردم نیر برطرف شود.

,

عصمتی تاکبد کرد: دشمن بدنبال فشار حداکثری است تا نظام اسلامی را به زانو دراورد اما به لطف الهی امروز فشار حداکثری شکست خورده و امت اسلامی با صبر انقلابی راه خود را طی و بزودی شاهد رفع همه مشکلات و شکست اشکار نظام سلطه خواهیم بود و این تجلی دیگری از قدرت نمایی خداوند تعالی است برای مردمی که با توکل بر خدا در صحنه دفاع از ارزشها حضور پیدا کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه