اخبار داغ

در گفتگو با دو فوتبالیست هم استانی مطرح شد؛

دغدغه‌های فوتبالی در پایتخت طبیعت و متروکه ماندن ورزشگاه 15 هزار نفری

دغدغه‌های فوتبالی در پایتخت طبیعت و متروکه ماندن ورزشگاه 15 هزار نفری
یکی از موضوعاتی که با شروع مسابقات استان تحت عنوان لیگ برتر مطرح است چرایی عدم استفاده از ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی شهر یاسوج است، که دو تن از فوتبالیست های هم استانی به این موضوع پرداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ تیم های فوتبال شهر یاسوج، در این روزها با انگیزه های فراوان به تمرین می پردازند که از یک سو سبب حفظ آمادگی جسمانی، و از سوی دیگر سبب کسب موفقیت های ورزشی در رشته ورزشی خود می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این تیم ها در رده های مختلف سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حال فعالیت بوده، که در شرایط حاضر در چمن ورزشگاه تختی یاسوج مسابقات ورزشی و تمرینات خود را برگزار می کنند.

,

یکی از موضوعاتی که با شروع مسابقات استان تحت عنوان لیگ برتر مطرح است چرایی عدم استفاده از ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی  شهر یاسوج در دولت آباد است.

,

در همین خصوص با دو نفر از ورزشکاران فوتبالیست هم استانی در رابطه با  دغدغه های ورزشی آنها و عدم استفاده از ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی گفت و گویی صورت گرفت که مشروح آن در زیر آمده است.

,

 

,

, ,

 

,

در ابتدا عرب زاده با اشاره به دغدغه های ورزشی فوتبالیست های استان، عنوان کرد: بنده به عنوان فردی که چند سال در ورزش فوتبال فعالیت می کنم در کنار این که به این ورزش دلگرم بوده و شاد می شوم، معتقد هستم وجود یک تیم با حمایت از طریق مسوولان سبب شده بسیاری از همشهریان با امید و انگیزه به ورزشگاه آمده و به تشویق این تیم بومی بپردازند، اما در چند سال اخیر تیم هایی مانند شهرداری که روزی صاحب نام و نشان بوده و در مقابل تیم های بزرگ لیگ برتری بازی می کرد خبری نیست و به فراموشی سپرده شده است.

,

وی بیان کرد: در شرایط حاضر بازیکنان خوبی از استان ما در سطح کشور فعالیت می کنند، که این نشان دهنده ظرفیت بالای بازیکنان فوتبال استان برای داشتن یک تیم قوی است، اما باید پرسید آیا این تیم وجود دارد؟ و دلیل نبود آن را باید در کجا جست وجو  کرد؟

,

این بازیکن فوتبال هم استانی گفت: مسوولان بیان می کنند زیر ساخت های ورزشی را برای ورزشکاران استان فراهم کرده اند، اما برای فوتبالیست های ما هنوز جای سوال است، چرا بعد از گذشت چندین سال از افتتحاح ورزشگاهی مانند آزادی دولت آباد هنوز امکان بازی در آن وجود ندارد، این ورزشگاه مشکلاتی دارد، و باید پرسید چه کسی این موضوع را می تواند برطرف کند؟

,

عرب زاده افزود: من به عنوان  فوتبالیست اگر قرار است به دیگر لیگ های کشوری برای فوتبال رفته و بازی کنم باید قبل از آن به اندازه کافی مهارت و توان کسب کرده باشم، اما برای کسب مهارت آیا نباید زیرساخت های ورزشی آماده باشد تا بتوانم به صورت تیمی و انفرادی در آن مکان حضور یافته و تمرین و ورزش کنم؟، بنابراین  انتظار می رود مسوولان ورزش استان از قبیل مدیر کل ورزش و جوانان، مسوولان استانی از جمله استاندار، نمایندگان به فکر توسعه زیر ساخت های ورزشی در بخش فوتبال باشند.

,

وی در ادامه با اشاره به ضرورت داشتن یک تیم فوتبال و ارتباط آن با نشاط اجتماعی در شهر یاسوج و استان، عنوان کرد: باید یک تیم منسجم و قوی استانی توسط مسوولان ورزشی و دیگر مسوولان مورد حمایت قرار گیرد، زیرا سبب ایجاد انگیزه برای جوانان، شور و نشاط در ورزشگاه و نهایتا شادی های سالم از طریق ورزش می شود.

,

 

,

, ,

 

,

دیگر فوتبالیست هم استانی گفت: همیشه این سوال وجود دارد در کجا کارخانه احداث شود یا کدام سرمایه نفتی به فروش برسد، یا کدام محصولات استان صادر شود تا اشتغال و اقتصاد استان رونق پیدا کند؟، اما باید پاسخ داد با توسعه ورزش در کنار سلامت جسمانی جامعه می توان از این بخش به عنوان یک ظرفیت برای توسعه اشتغال و حتی اقتصاد استان نگاه کرد، نمونه آن دو تیم بزرگ لیگ برتری پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال است، که از همان ابتدا و در دهه های گذشته با حمایت ها و تلاش مسوولان مختلف به جایگاه های برتر فوتبال در کشور دست پیدا کرده، و زمینه ساز ایجاد درآمد و ایجاد شغل و مهمتر به وجود آورنده شور و نشاط در سراسر کشور شده اند، از هیمن تیم بازیکنان ملی پوش ساخته و پرداخته شده که می توانند در عرصه های بین المللی برای ایران افتخار آفرینی کنند، اما در این شرایط باید دید وضعیت فوتبال استان چه شرایطی دارد؟

,

محمدیان بیان کرد: اگر از فوتبالیست حمایت نشود او ورزش را کنار گذاشته و چون وقت زیادی از وقت و انرژی خود را صرف این ورزش کرده است، شرایط مختلف شغلی، منابع درآدمی را از دست داده و مهمتر بهترین دوران جوانی خود را صرف فوتبالی کرده که به دلیل اینکه کمتر مورد حمایت قرار گرفته، دچار آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود.

,

وی بیان کرد: در چند سال گذشته ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی دولت آباد شهر یاسوج افتتاح شده، اما وقتی در آن بازی فوتبال برگزار نمی شود و شرایط برگزاری مسابقات ورزشی را ندارد، چرا چنین ورزشگاهی را افتتاح کردند؟ در این ورزشگاه بازی فوتبال رسمی برگزار نمی شود زیرا چمن مناسبی برای برپایی مسابقات ندارد و آیا ورزشگاهی که میلیاردها توامن پول صرف ساخت آن شده است، باید چنین شرایطی داشته باشد؟

,

این فوتبالیست هم استانی اضافه کرد: در حوالی ورزشگاه آزادی یاسوج سگ های ولگرد، به دلیل اینکه بیشتر شبیه یک مکان متروکه است تا ورزشگاه، جولان می دهند، و این برای ورزش و شهر ما وجهه خوبی نخواهد داشت.

,

محمدیان گفت: بعضی از فوتبالیست های استان و شهر ما تنها دلخوشی آنها این ورزش است، آیا با وجود شرایط نامناسبی مانند کمبود زیر ساخت ها یا عم تکمیل آنها انتظار پیشرفت و یا دلخشوی و انگیزه ای برای تلاش خواهند داشت؟ وجود چنین مشکلاتی باید سبب واکنش مسوولان شود و در جهت رفع آنها تلاش کنند تا ورزش فوتبال استان از طریق ایجاد زیر ساخت ها مانند ورزشگاه و حمایت از یک تیم فوتبال بومی رشد و پیشرفت داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه