اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان:

کوتاهی‌ دستگاه‌های فرهنگی خروجی‌اش به سمت پلیس می‌رود/ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نمونه ای از همکاری بین سپاه و دولت است

کوتاهی‌ دستگاه‌های فرهنگی خروجی‌اش به سمت پلیس می‌رود/ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نمونه ای از همکاری بین سپاه و دولت است
ائمه جمعه هرمزگان گفتند: :کوتاهی‌های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود و نباید ناهنجاری ها را معلول عملکرد پلیس بدانیم، نباید جلوی پلیس را گرفت زیرا نیروانتظامی موظف به اجرای قانون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان گفتند: :کوتاهی‌های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود و نباید ناهنجاری ها را معلول عملکرد پلیس بدانیم، نباید جلوی پلیس را گرفت زیرا نیروانتظامی موظف به اجرای قانون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کوتاهی های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود

, کوتاهی های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود,

حجت‌الاسلام والمسملین محمد عبادی زاده خطیب جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران ، اظهارکرد: جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که مشروبات الکلی یک حرام مسلم و در بین گناهان کبیره قرار دارد.

,

وی افزود: مورد لعن پروردگار است کسی که در مجلسی قرار بگیرد که در آن محل شرب خمر می‌شود، انسان‌های مشروب‌خوار باید در جامعه منزوی و بایکوت و زندگی بر آنان سخت شود و این فشار روانی است که باید بر مشروب‌خواران در جامعه اسلامی اعمال شود.

,

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه بندگان خداوند به تبعیت از پروردگار باید مشروب‌خوار را در جامعه تحریم کنند، اظهار کرد: به لحاظ عقلی هم مشروب حرام است؛ بالاترین نعمتی که خداوند بر انسان قرار داده، نعمت عقل است و خداوند متعال این نعمت بزرگ را به انسان‌ها اعطا کرده تا انسان را از حیوانات جدا کند.

,

وی ادامه داد: مشروب خوردن سبب بسته شدن درب عقل می‌شود و این نعمت الهی را با دست خود از بین می‌برد.

,

عبادی زاده با بیان اینکه مشروب‌خوار با دست خودش عقل را در زمان مستی تعطیل می‌کند، افزود: عقل مضرات مشروبات الکلی چه در بعد جسمانی، چه روحی و چه روانی را عنوان می‌کند و در نقل هم به این موارد پرداخته می‌شود پس باید انسان عاقل به این مهم عمل کند.

,

وی در خطبه دوم نماز جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تقوا مصادیقی دارد که یکی از آن‌ها شرب خمر بود، تصریح کرد: تقوا دو بخش ایجابی و سلبی دارد که در بخش ایجابی مؤمنین نسبت به تکالیف و فرایض دین خود عمل کنند و در بخش سلبی مؤمنین نسبت به موارد حرام باید دوری کنند و عصاره معروف و ترک منکرات به تقوا الهی ختم می‌شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به آغاز هفته ناجا، عنوان کرد: نیروی انتظامی در مصداق مأموریت از گهواره تا گور را با خود به همراه دارد و با مردم از گهواره تا گور سرکار دارند از گرفتن شناسنامه تا زمان صدور گواهی فوت.

,

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی دستگاهی اجتماعی است و کار سختی را نسبت به سایر حوزه‌های نیروهای مسلح بر عهده دارد، اظهار کرد: کسانی که در تعامل با مردم بوده و در معرض آسیب‌های زیادی هستند اگر بتوانند خود را به‌خوبی حفظ کنند از درجه بالایی برخوردار هستند.

,

عبادی زاده با بیان اینکه پلیس در تعامل با مردم خوشبختانه کارهای بزرگی انجام داده است، عنوان کرد: راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ برای پاسخگو کردن پلیس و تحکیم امنیت عمومی از اقدامات ارزشمندی است که مردم بهره برده‌اند.

,

وی اضافه کرد: امروز تعامل پلیس با مردم در تمام لحظات شبانه‌روز مشهود است و این موضوع در هر زمانی وجود دارد و قابل‌تقدیر است.

,

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه نظم اجتماعی و تأمین امنیت به‌عنوان مهم‌ترین مسئولیت نیروی انتظامی از نان شب برای جامعه واجب‌تر است، بیان کرد: تأمین نظم و انضباط اجتماعی از وظایفی است که نیروی انتظامی به‌خوبی از عهده آن برآمده و جامعه باید شکرگزار این نعمت باشد.

,

وی با بیان اینکه نمی‌توان با چند مورد تخلف این موضوع را به‌کل تلاشگران نیروی انتظامی بسط داد، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین و واجب‌ترین تکلیف برای نیروی انتظامی جلب اعتماد مردم است و تا زمانی که مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند شاهد تعامل مناسب دوطرفه خواهیم بود.

,

مهم ترین تکلیف برای پلیس جلب اعتماد مردم است

, مهم ترین تکلیف برای پلیس جلب اعتماد مردم است,

عبادی زاده با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما مکعبی و چندوجهی است، خاطرنشان کرد: اگر آسیب اجتماعی در جامعه وجود دارد، اولین انگشت اشاره به سمت نیروی انتظامی می‌رود درصورتی‌که نیروی انتظامی آن را وجود نیاورده بلکه آن آسیب به دلیل برخی کم‌کاری‌ها صورت گرفته و نیروی انتظامی در انتهای این موضوع برخورد با آن را بر عهده دارد.

,

وی عنوان کرد:درصورتی که یک پلیس هم خلاف کرد ما حق نداریم بخاطر خطای او کل مجموعه نیروی انتظامی را زیر سوال ببریم.

,

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز مهم ترین تکلیف برای پلیس جلب اعتماد مردم است و این اعتماد سرمایه اصلی پلیس است و باید روز به روز تقویت شود و کسانی که به اعتماد مردم به پلیس خدشه وارد می کنند باید مورد برخورد قرار گیرند.

,

وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی ما مکعبی و چند وجهی است، اگر آسیبی در جامعه به وجود بیاید اولین انگشت اشاره به سمت پلیس گرفته می شود که پلیس عامل آن نبست بلکه برخورد کننده است و برخورد انتظامی آخرین مرحله است.

,

عبادی زاده اضافه کرد:کوتاهی‌های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود و نباید ناهنجاری ها را معلول عملکرد پلیس بدانیم، نباید جلوی پلیس را گرفت زیرا نیروانتظامی موظف به اجرای قانون است.

,

امام جمعه بندرعباس خطاب به کارکنان نیروی انتظامی افزود: سعی کنید ارتباط عاطفی خودتان را با مردم بیشتر کنید اعتماد مردم سرمایه شما است و این سرمایه را افزایش دهید.

,

وی با اشاره به روز روستا و عشایر تبیین کرد: روستا در اقتصاد کشور  خیلی نقش دارد اما امروز متاسفانه می بینیم سهم روستا در تولید ملی بسیار پایین آمده است و آن ها هم مثل شهرها به مصرف کننده تبدیل شده اند.

,

عبادی زاده بیان کرد: باید فرهنگ حفظ مردم در محیط های روستایی تقویت کنیم و به آن ها امکانات بدهیم و سهم روستاها باید در اقتصاد ملی افزایش یابد.

,

خطیب جمعه بندرعباس گفت: امروزه با اقداماتی که صورت پذیرفته مهاجرت مردم به روستاها بیشتر شده است و این مهاجرت معکوس به رشد روستاها کمک می کند.

,

وی با اشاره به بیانات رهبری در جمع فرماندهان سپاه ابراز داشت: یکی از آرزوهای همیشگی رهبر معظم انقلاب بستن بودجه بدون اتکا به نفت است که دولت می خواهد این کار را عملیاتی کند که این یعنی آغاز موفقیت و ثبات و این حرکت ، یک حرکت حداکثری است.

,

عبادی زاده خاطرنشان کرد: طبق توصیه مقام معظم رهبری مسئولان باید به وضعیت دشوار مردم رسیدگی کنند تا مقاومت مردم روز افزون شود.

,

 انتظار مردم از نیروی انتظامی سرعت عمل در برخورد با عوامل ناهنجار در جامعه است

,  انتظار مردم از نیروی انتظامی سرعت عمل در برخورد با عوامل ناهنجار در جامعه است,

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران اظهار کرد: به وضع موجود نباید قانع باشیم که منجر به پسرفت خواهد شد و باید نیروی های جوان و انقلابی تربیت کرد این توصیه های رهبرانقلاب فقط مختص پاسداران ما نیست بلکه به همه اقشار جامعه است وباید در زندگی روزمره خود پیاده کنیم.

,

امام جمعه رودان با بیان اینکه ما باید در برابر حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده در آمادگی کامل باشیم تا بتوانیم مقاومت و ایستادگی کنیم افزود: نباید نگاه وسیع به جغرافیای مقاومت را ازدست بدهیم و به امنیت مرزهای کشور خود قانع باشیم بلکه باید به فکر دیگر کشورهای مسلمان و فراتر از مرزها باشیم و عامل موفقیت، قدرت و پیروزی  ما، تقویت فلسطین، حزب الله، یمن، سوریه و گروه های مقاومت بوده است.

,

دُری ادامه داد: فعالیت کردن فراتر از مرزها نباید صرفا به مسائل نظامی باشد بلکه در حوزه اقتصاد هم باید فراتر از مرزها کشور فعالیت کنیم.

,

وی اضافه کرد: در موضوع فرهنگی و هنری هم باید کارگردانان ما با ساختن فیلم های سینمایی ارزشمند اسلامی فرهنگ خودمان را فراتر از مرزها و انتشار و به دنیا صادر کنیم همانطور که هالیوود فیلم هایی درست می کند و جهان را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

,

امام جمعه رودان تصریح کرد: شبکه های مجازی یک فرصت است و نباید منتظر حمله دشمن باشیم که دفاع کنیم بلکه باید ما اعتقادات غلط آنها را زیرسئوال ببریم  وبه  آنها حمله کنیم وقتی جوان های مومن و انقلابی ما بر علیه آمریکا و اسرائیل و عربستان در فضای مجازی حمله کنند آنها چیزی برای جواب دادن ندارند.

,

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نمونه ای از همکاری بین سپاه و دولت است

, قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نمونه ای از همکاری بین سپاه و دولت است,

خطیب جمعه رودان با اشاره به اینکه در هر زمانی ما کوتاه امدیم دشمن جلوتر آمد، یادآور شد: در زمنیه هسته ای ما کوتاه امدیم انها هر روز بر ما غالب تر شدند شرط و پیش شرط گذاشتند.

,

دُری عنوان کرد: ما باید جدا از نترسیدن دشمن، هوشیار باشیم اینگونه نباشد حالا که از دشمن نمی ترسیم باید غافل باشیم غفلت بزرگترین ضربه به انسان وارد می کند در جنگ احد مسلمانان جنگ پیروز شده را براثر غفلت شکست خوردند و به دنبال غنائم آمدند.

,

وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را نمونه ای از همکاری و تعامل بین سپاه و دولت عنوان کرد وافزود:هرکسی درهر حیطه ای که می تواند کاری انجام دهد وارد میدان شود و منتظر دیگران نباشد و یا اینکه اگر کم کاری ها را به گردن همدیگر بیاندازیم کشورمان عقب می افتد این عزیزان قرارگاه خاتم الانبیا در کنار دولت، کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام می دهند و مسئولان هم وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

,

امام جمعه رودان با بیان اینکه با کار جهادی می توانیم مشکلات جامعه و کشور را مرتفع کنیم ادامه داد:اگر بخواهیم صرفا در ساعت اداری کار کنیم کارها کند پیش می رود اما در خیلی از جاها مثل هسته ای، جهادی کار کردیم و خیلی سریع به آن دست یافتیم در حالیکه کشورهای دیگه سال های زیادی طول کشید که به این علم هسته ای دست یافتند.

,

دُری با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب می فرمایند نیروی انتظامی در مسئولیت خود که ایجاد امنیت است مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است عملکرد یک نیروی انتظامی در مردم به دید حاکمیت است و رد این راه 13هزار شهید و 22هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام و امنیت کشور کردند.

,

وی افزود: سرعت عمل و برخورد با عوامل ناهنجار در جامعه، انتظار مردم از نیروی انتظامی است.

,

امام جمعه رودان با اشاره به از حضورآیت الله رییسی رییس قوه قضائیه در هرمزگان ادامه داد: با این وجود که مدت کوتاهی آمده اند اما کارهای بزرگی کردند آن مفاسدگران اقتصادی که جولان می دادند و فکر می کردند هیچ کسی نیست جلوی انها را بگیرد الحمدالله در این مدت شاهد بودیم جلوی همه انها را گرفته و ترس و لرز را برمفسدان انداخته است و یک امیدی را در بین مردم زنده کرده است.

,

دُری خاطرنشان کرد: در برخورد با مفسدان خود آیت الله رییسی اعلام کردند که هرکسی بخواهد به اقتصاد این مملکت ضربه وارد کند دست آن را از انگشت که نه بلکه از بازو قطع می کنیم.

,

کارکنان نیروی انتظامی جهادگران راه امنیت هستند

, کارکنان نیروی انتظامی جهادگران راه امنیت هستند,

آیت الله سیدمحمدجوادرکنی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران؛ اظهار کرد: معظم له در این دیدار فرمودند؛ بی هیچ وجه نگذارید سپاه پیر و محافظه کار و به وضع موجود قانع شود، حفظ آمادگی در مواجه با حوادث بزرگ، از دست ندادن و نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت داشته باشید.

,

وی افزود: رهبر انقلاب در ادامه گفتند، از دشمن نترسید اما کاملا هوشیار باشید وارزیابی واقعی داشته باشید ودستکم نگیرید ودربرابر دشمن احساس ضعف نکنید.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم‌انقلاب اسلامی، بیان کرد: رهبر انقلاب یادآور شدند، باهمه اجزاء دولت، مجلس وقوه قضائیه همکاری و هم افزایی داشته باشید، مردمی باشید، کارجهادی را اولویت قرار دهید، معنویت را در پرسنل وخانواده‌ها حفظ وتقویت کنید.

,

 رکنی با اشاره به ۱۳ مهر آغاز هفته ناجا و تبریک هفته نیروی انتطامی، بیان داشت: عزیزان نیروی انتظامی همیشه وهمه جا از مرز گرفته تا خشکی و دریا برای برقراری امنیت و حفاظت حاضر هستند و اینان جهادگران در راه امنیت هستند.

,

وی با اشاره به حوادث اخیر در عراق، گفت: حوادث اخیر در عراق و مطالبات صنفی در عراق و در یک کشوری که ادعای دموکراسی دارد عجیب نیست اما در پشت صحنه و در آستانه اربعین ودر مناطق شیعه نشین عجیب است واعتقاد داریم که محور عربی، عبری و آمریکایی پس از شکست در آرامکو و یمن به فکر توطئه افتاده اند که مطمئن باشید راه به جایی نخواهند برد.

,

خطیب جمعه بندرلنگه در پایان با اشاره به گلایه عده ای از شهروندان از وضعیت آب بندرلنگه؛ گفت: در برخی محلات یا این شهر، آب قطع و یا اینکه آنقدر افت فشار دارد که شهروندان نمی‌توانند آب برداشت و یا ذخیره کنند، مسئله آب حیاتی است و ضمن درخواست از مردم برای صرفه جویی، از مسؤولان آب و فاضلاب می خواهیم طی همین هفته مشکل آب راحل کنند‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه