اخبار داغ

آشفته بازاری در دل جمعه بازار؛

نگاه اصولی به جمعه بازار، راهکار بهبود اشتغال است/ ضرورت ورود سرمایه‌گذار به روز بازارها/ نارضایتی مردم از شرایط جمعه بازارها

نگاه اصولی به جمعه بازار، راهکار بهبود اشتغال است/ ضرورت ورود سرمایه‌گذار به روز بازارها/ نارضایتی مردم از شرایط جمعه بازارها
روزهای جمعه که اکثر مغازه ها تعطیل است، مردم جمعه بازار را برای رفع نیاز های خانواده انتخاب می کنند، مکانی که هنگام خرید، با مشکل ترافیک، ازدحام جمعیت، وضعیت تاسف برانگیز نظافت محیط و غرفه های فروشنده‌ها مواجه می‌شوید!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، روزهای جمعه که اکثر مغازه‌ها تعطیل است، مردم، جمعه بازار را برای رفع نیازهای خانواده انتخاب می‌کنند، مکانی که هنگام خرید با مشکل ترافیک، ازدحام جمعیت، وضعیت تأسف برانگیز نظافت محیط و غرفه‌های فروشنده‌ها مواجه می شوید!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از صبح توس،, صبح توس,  روزهای جمعه که اکثر مغازه‌ها تعطیل است، مردم، جمعه بازار را برای رفع نیازهای خانواده انتخاب می‌کنند، مکانی که هنگام خرید با مشکل ترافیک، ازدحام جمعیت، وضعیت تأسف برانگیز نظافت محیط و غرفه‌های فروشنده‌ها مواجه می شوید!,

, ,

در جمعه بازار هر فرد با حداقل امکانات خود محیطی برای کسب فراهم کرده، تردد موتور سیکلت ها در فضای داخلی که مشکلات فراوانی ایجاد می کند، نارضایتی کسبه از نداشتن غرفه ای مناسب که در تابستان از گرما و در زمستان از باد و باران حفظشان کند و از آنها ناراضی تر، مردم از شرایط نامناسب بازار گلایه دارند و از مسئولین تقاضای رسیدگی دارند.

,

حال سوال اینجاست چرا با این گونه مشکلات، این جمعیت فراوان جمعه بازار را برای خرید انتخاب می کنند؟

,

, ,

عده‌ای معتقدند روز بازارها به نفع خریداران عمل می‌کنند، چرا که در این بازارها اجناس با قیمت ارزان‌تری نسبت به بازارهای شهری به فروش می‌رسد، اما انتقادی از این حیث وارد است که اجناس‌ عرضه‌ شده در این بازارها کیفیت پایینی دارند و یکی از دلایل ارزانی آنها در واقع بی‌کیفیتی آنهاست و ارزیابی‌ها نیز همین مساله را اثبات می‌کنند.

,

منفعت دیگری که می‌توان برای خریداران از این بازارها متصور شد این است که خریداران به‌راحتی می‌توانند خریدهای کل هفته‌ خود را در یک روز مشخص انجام دهند.

,

با توجه به شرایط فوق و سوالات شهروندان در خصوص بهبود وضعیت جمعه بازار سراغ محسن قندهاری، مدیریت سازمان حمل و نقل که مسئولیت جمعه بازار را به عهده دارد رفتیم تا به بررسی این مسائل بپردازیم.

,

 

,

از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم

, از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم,

, ,

قندهاری در خصوص مکان جمعه بازار گفت: چند وقت پیش جمعه بازار را به پارک ثامن منتقل کردند، که متاسفانه در همان هفته‌های آغازین تصادفی رخ داد و ۲ نفر در دم جان باختند و پلیس هم جمعه بازار را تعطیل کرد.

,

وی تصریح کرد: پس از مدتی کسبه با مراجعه به فرمانداری و شهرداری دوباره خواستار برپایی جمعه بازار شدند و فرماندار هم به شرط اینکه اگر کسی برای سرمایه‌گذاری آمادگی داشت شهرداری به او واگذار کند، اجازه برقراری این بازار را صادر کرد و شهرداری هم قبول کرد، ولی با وجود چندین بار آگهی در خصوص سرمایه گذار، کسی این پیشنهاد را قبول نکرده است.

,

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه به دلایل عدم استقبال سرمایه گذار برای جمعه بازار اشاره کرد و افزود: زمینی که مورد تایید شهرداری باشد و درآمد پایین جمعه بازار که چیزی در حدود۱۰ تا ۱۲ میلیون در ماه است، علت عدم ورود سرمایه گذار به این عرصه است، چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

,

قندهاری در مورد وضعیت اسفناک و نازیبای جمعه بازار گفت: این روال همه روز بازار هاست، در همه جای کشور اگر دیده باشید شهرداری فضای را در اختیار فروشندگان می گذارد تا بساط کنند و شهرداری هیچ وظیفه ای در قبال آنها که بخواهد بازاری با تمام امکانات فراهم کند ندارد، مگر مکانی که مخصوص روز بازاها ساخته شود که این کار فقط با ورود سرمایه گذار مقدور است.

,

 

,

, ,

قندهاری افزود: در مورد وضعیت بهداشتی و نظارتی، هر هفته مامور بهداشت و تعزیرات برای بررسی وضعیت به بازار می آیند و آنها به صورت جداگانه برنامه های خاص خودشان را دارند، و از سویی دیگر به تازگی با نصب بنر سامانه ۱۹۷، گزارش هر گونه تخلف به همشهریان اعلام شده است.

,

مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه اظهار کرد: امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، آبخوری، آبسرد کن، نماز خانه و نور کافی برای رفاه حال عموم فراهم شده و هر هفته ۳ نیروی انتظامی و ۲ پلیس راهور برای برقراری امنیت حضور دارند.

,

هر کس زودتر بیاید مکانی برای خود انتخاب می کند!

, هر کس زودتر بیاید مکانی برای خود انتخاب می کند!,

وی در مورد امکان ساماندهی غرفه ها بر اساس نوع جنس یا شماره پلاک، برای رفع نازیبایی های محیطی گفت: امکان این که هر صنفی در فضای مشخصی قرار بگیرد وجود ندارد، و روال این است که هر کسی زودتر بیاید برای خود یک مکان انتخاب می کند، زیرا کسبه جمعه بازار مشخص نیستند و نمی شود مکان یا پلاکی را به فرد خاص اختصاص داد زیرا در آن صورت با غیبت یک نفر بین غرفه ها خالی می ماند.

,

قندهاری خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای جامعه و عدم امکان حذف جمعه بازار از چهره شهر به واسطه اشتغال بخش قابل توجهی از اقشار آسیب پذیر، لازم است مسئولان شهری و شهرداری توجه جدی تری با استفاده از همه ظرفیت های موجود برای رفع نواقص و نارضایتی مردم داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه