اخبار داغ

نیروی دریایی ایالات متحده قادر به مقابله با ایران نیست

نیروی دریایی ایالات متحده قادر به مقابله با ایران نیست
فارن پالسی نشریه آمریکایی نوشت: هرگونه عملیات در نزدیکی ساحل ایران بسیار خطرناک تر از مراحل سابق شده است و توانایی ایالات متحده برای استقرار نیرو در منطقه خلیج فارس مثل گذشته نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،فارن پالسی نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت: توانایی ایالات متحده برای استقرار نیرو در منطقه خلیج فارس از طریق استفاده از ناوهای هواپیما بر دیگر مثل گذشته نیست این نشان دهنده ی کاهش برتری فن آوری است که طی دهه ها نیروی دریایی ایالات متحده از آن بهره می بُرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این نشریه با بیان اینکه در مورد زیر دریایی های دیزلی جدید و تحولات در فناوری اژدر گفت: هرگونه عملیات در نزدیکی ساحل به دلیل این تحولات، بسیار خطرناک تر از مراحل سابق شده است و هواپیماهای حامل آمریکایی وقتی در محدوده نیروهای مقابل قرار گیرند دیگر امنیتی ندارند.

,

در مورد ایران نویسنده خاطر نشان کرد: که موشک "نور"تا 100 مایلی خطراتی را برای کشتی ها ایجاد می کند. همچنان که موشک های "نور" ناو هواپیمابر آمریکایی"USS Mason" را در سال 2016 هدف قرار دادند. این موشک ها و ناوگان موشک های قایق های تندرو ایرانی برای بیرون نگه داشتن ناو هواپیمابر USS Lincoln" در خارج از منطقه خلیج فارس در آن زمان کافی بودند. گرچه تنش ها بین ایران و آمریکا در ماه های اخیر افزایش یافته است.

,
این نویسنده از "یک لحظه مهم" برای استراتژیست های نظامی سخن گفت و نوشت: گزینه های واشنگتن در قبال ایران محدود است. گزینه های ترامپ احتمالاً محدود به کشتی های جنگی و زیردریایی هایی است که قادر به پرتاب موشک های کروز با برد طولانی و  هواپیماهای جنگی در کشورهای منطقه یا بمب افکن های استراتژیک مانند B-52 و B-2 هستند.
,
 
,
اما در مورد هواپیماهای جنگی که بر ناوگان هواپیما استقرار دارند نویسنده می گوید که اثر بخشی آنها تقریباً منتفی شده است حتی اگر آنها مهمترین سلاح در زرادخانه های آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بوده اند.
,

این نویسنده افزود: ناو هواپیمابر "لینکلن" از ماه مه گذشته تاکنون حدود 200 مایل در ساحل عمان فاصله داشته است اگر چه هواپیمای "F / A-18" در هواپیما تا برد حدود 500 مایل می تواند پروازکنند اما این هشدار را باید داد که این هواپیماها به سختی می توانند به سواحل شرقی ایران برسند و بازگردند و نمی توانند به پایگاه های دریایی ایران در منطقه خلیج فارس برسند گرچه این مواضع همواره به عنوان "اهداف بالقوه" طبقه بندی می شوند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه