اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان:

30 هزار نفر روز کار جهادی از ابتدای سال تاکنون در مناطق محروم انجام شده است/ ثبت نام رایگان 180 دانش آموز محروم

30 هزار نفر روز کار جهادی از ابتدای سال تاکنون در مناطق محروم انجام شده است/ ثبت نام رایگان 180 دانش آموز محروم
مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 30 هزار نفر روز کار جهادی در قسمت های مختلف از جمله پزشکی، دامپزشکی، عمرانی و فرهنگی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی تقی زاده مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان در گفتگویی با راه آرمان؛در رابطه با عملکرد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 30 هزار نفر روز کار جهادی در قسمت های مختلف از جمله پزشکی، دامپزشکی، عمرانی و فرهنگی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

,

, ,

وی گفت: در بحث دندانپزشکی و زنان و زایمان بالغ بر 3500 نفر در شهرستان های رودبار جنوب و ریگان تحت پوشش قرار گرفتند و همچنین بالغ بر 4 هزار نفر توسط پزشک عمومی و متخصص داخلی مورد ویزیت قرار گرفته که تعدادی برای درمان به شهر کرمان و برخی نیز به خارج از استان اعزام شدند.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان افزود: جهادگران حوزه دامپزشکی با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات رایگان به مردم این مناطق پرداختند.

,

تقی زاده خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار رأس دام سبک و 7 هزار و 350 دام سگنین برعلیه بیماری ها واکسینه شدند.

,

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی یکی از عرصه‌های مهم اردوهای جهادی است عنوان کرد: 7 منزل مسکونی در دست احداث است که 3 دستگاه آن تا 20 مهر ماه جاری و بقیه تا هفته بسیج تحویل داده خواهند شد.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان ادامه داد: همچنین 45 سرویس بهداشتی به طور کامل در حاشیه شهر و ناحیه جنوبی احداث و تحویل مالکان شده است.

,

تقی زاده با بیان اینکه ساخت 3 مدرسه 6 کلاسه و 2 کلاسه را در دستور کار داریم تصریح کرد: مدرسه 2 کلاسه در منطقه فهرج افتتاح و در حال بهره برداری است و 6 کلاسه که در حال اتمام است.

,

وی همچنین از ساخت 3 استخر آب کشاورزی به مقیاس 3 هزار مترمکعب در شهرستان شهداد خبر داد.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان به بحث کارآفرینی و اشتغال زایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در مشاغل خانگی و کارآفرینی از جمله آموزش کیف دوزی با چرم و پارچه، گونی بافی، قالی بافی، آشپزی خانگی در حاشیه شهر و شهرک صنعتی شماره 3 انجام شده است.

,

تقی زاده در بحث فرهنگی بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی به ازدواج 7 زوج همزمان در حاشیه شهر کرمان و شهرستان شهداد، برگزاری کلاس های قرآنی برای خردسالان و نوجوانان و برگزاری کلاس های آموزش زبان خارجی در مناطق جنوبی و محروم که پایلوت استان کرمان بوده است اشاره کرد.

وی گفت : بیش از 10 یادواره شهدا در مناطق جنوبی، بافت، شهداد و ریگان انجام شده است.

,
,
,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان افزود: آموزش تخصصی تحت عنوان "طرح جهادگر" در تابستان سال جاری برای 120 نفر گروه جهادی صورت گرفته است.

تقی زاده از برگزاری جشنواره جهادگران استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: کلیه شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در موضوعات مختلف اشتغال زایی، کارآفرینی، طرح و ایده قابل اجرا که باعث حل مشکلات مردمی و آسیب های اجتماعی باشد همچنین عکس نوشت، فیلم و مستند کوتاه تا 20 آبان ماه سال جاری به ناحیه دانشجویی استان کرمان ارسال نمایند.

,
,
,

وی هدف از برگزاری برنامه های جهادی را خودسازی، خودباوری و همگانی کردن شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان همچنین از برخی مشکلات و موانع یاد کرد و اذعان داشت: اگر مسئولان کشوری و استانی فقط یک روز با لباس جهادی در بین مردم محروم زندگی کنند هم می توانند مردم این مناطق را بهتر درک کنند و اینکه در برنامه ریزی ها بهتر تصمیم گیری نمایند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: در برخی مواقع مسئولان استانی و کشوری سنگ اندازی هایی می کنند و در بحث کارهای جهادی همکاری نکرده و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار قرار نمی دهند و یا می خواهند از این کارها برداشت سیاسی به نفع خود داشته باشند.

,
,
,
,
,

وی تاکید کرد: کار جهادی دلی و عشقی است و برای خودباوری و خودسازی در راه خدا است.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان همچنین بیان کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی ضمن شناسایی 450 دانش آموز محروم در حاشیه شهر تعداد زیادی بسته لوازم التحریر تهیه و بین آنان توزیع شده است.

,

تقی زاده عنوان کرد: 180 دانش آموز محروم جهت ثبت نام بدون هزینه در مدارس سطح شهر کرمان معرفی شدند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه