اخبار داغ

آنچه در شورای شهر امروز بیرجند گذشت؛

افزایش تعرفه آب شهری تصویب نشد/ اراضی پادگان همچنان بدون نتیجه

افزایش تعرفه آب شهری تصویب نشد/ اراضی پادگان همچنان بدون نتیجه
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بیرجند درخواست افزایش تعرفه‌های آب طبق تعرفه 13مطرح شد اما به تصویب نرسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، امروز بعد از گذشت چند هفته جلسه شورای شهر اسلامی شهر بیرجند به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  امروز بعد از گذشت چند هفته جلسه شورای شهر اسلامی شهر بیرجند به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد.,
 
موضوعی که امروز در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد افزایش تعرفه آب بهای مصرفی مشترکین بود.
,
 
,
موضوعی که امروز در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد افزایش تعرفه آب بهای مصرفی مشترکین بود.
,
 
,
مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بیرجند، اظهار کرد: 99.85 درصد از جمعیت استان از آب شرب شهری برخوردار هستند.
,
 
,
وی افزود: برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌ها در دست انجام داریم که احداث یک باب مخزن دو هزار متر مکعب که نیاز مصرف آب مردم در مرکز شمال شهر را برطرف می‌کند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای اجرای این پروژه حدود 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
,
 
,
هاشمی‌مقدم با اشاره به شرایط اقتصادی پیش‌روو افزایش هزینه‌ها، عنوان کرد: هزینه آسفالت مرمت نوار حفاری 4 برابر افزایش داشته است.
,
 
,
وی به هدر رفت40 درصدی آب در استان اشاره کرد و گفت:فرسوده بودن شبکه ها یکی از دلایل هدر رفت آب است و طی سال گذشته در بیرجند از محل منابع آب زیر زمینی 20 میلیون‌متر مکعب برداشت شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدر رفت آب در استان باید مدیریت شود چراکه گاهی به دلیل فرسودگی تاسیسات آب به املاک نیز خسارت‌هایی وارد می‌شود که باید به آن توجه کرد.
,
 
,
هاشمی‌مقدم گفت: در سال گذشته یک هزار و 11 فقره انشعاب بازسازی شده و یک هزار و300دستگاه کنتور خراب مشترکین تعویض شده است.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر مشترکین آب خانگی در استان طی ماه 11.7 متر مکعب آب مصرف می‌کنند و با توجه به پایین بودن تعرفه‌ها و افزایش جدی هزینه‌ها نگران تامین استمرار خدمات هستیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته قیمت تمام شده برای هر متر مکعب آب 14 هزار و 481 ریال بوده، گفت: این قیمت در صورتی است که قیمت فروش هر متر مکعب 6 هزار و 655 ریال بوده است.
,
 
,
هاشمی‌مقدم  تصریح کرد: در اقتصاد آب با زیان جدی مواجه هستیم که از سال 1384 تا سال گذشته میزان زیان انباشته در بخش آب 152 میلیارد تومان و در بخش فاضلاب 33 میلیارد تومان بوده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در سال گذشته از 600 کیلومتر شبکه آب 6 کیلومتر شبکه اصلی فرسوده بازسازی شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش زیادی از نشست‌های آبی قابل دیدن نیست و در شهرستان بیرجند 13 کیلومتر شبکه آب نیازمند اصلاح و بازسازی است.
,
 
,
هاشمی‌مقدم عنوان کرد: پروژه‌های در بخش آب در دست اجرا است که پروژه خط انتقال فاضلاب بیرجند برای 9 کیلومتر و پروژه تصفیه‌خانه بیرجند با پیشرفت 70 درصد از جمله این پروژه‌ها است.
,
 
,
وی افزود: با اجرای پروژه تصفیه‌خانه بیرجند 21 هزار و 500 متر مکعب آب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی پیشنهاد افزایش تعرفه‌های آب طبق تعرفه 13 را در جلسه شورای شهر مطرح کرد و گفت: بنا بر قانون یارانه ها قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه، تعرفه آب به قیمت تمام شده برسد که این امر محقق نشد.
,
 
,
رضا حسنی‌صفت عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به هدررفت آب، گفت: هدر رفت آب باعث کاهش منابع آبی و آلودگی آب در محل فرسودگی شبکه می‌شود که لازم است نسبت به کاهش هدررفت و جلوگیری از آلودگی آب اقدام شود.
,
 
,
مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص،اظهار کرد: در بحث کنترل آلودگی آب شرب اقدام شده و تا کنون شاهد آلودگی آب در شهری نبوده ایم.
,
 
,
وی افزود: در خصوص کاهش هدرفت نیز تلاش می‌شود نسبت به تعمیر و تعویض شبکه‌های توزیع اقدام شود و اگر شورای شهر کمک کند شاهد افزایش کیفیت شبکه‌های توزیع آب خواهیم بود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر کیلومتر اصلاح شبکه آب به 400 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که اصلاح هر کیلومتر شبکه حدود یک‌هزار و 400 متر مکعب کاهش هدر رفت دارد.
,
 
,
هاشمی‌مقدم با اشاره به اینکه نقاط مختلف شهر بیرجند زون‌بندی شده، عنوان کرد: 167 متر اختلاف فشار در نقاط مختلف شهر بیرجند وجود دارد که برای کاهش هدررفت باید برنامه عملی انجام شود.
,
 
,
زهره موهبتی عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در خصوص وضعیت آب شرب بیرجند که از طرف بنگاه آبلوله به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واگذار شده سوال کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت به چه نحوی است؟
,
 
,
هاشمی‌مقدم در این خصوص، گفت: بنگاه آبلوله از فلسفه اصلی که در خصوص آب شرب شهری داشته عدول کرده و اوقاف در این خصوص ورود کرده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر بنگاه آبلوله وجود ندارد و اوقاف خود را متولی موقوفه آب می‌داند، افزود: اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در راستای احقاق نیت خیّران اقدام به ساخت سقاخانه هایی برای تامین آب شرب شهروندان در سطح شهر بیرجند کرده است.
,
 
,
هاشمی‌مقدم با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه برای تامین آب شرب و ارائه خدمت به مردم اقدام به ساخت سقاخانه کرده، گفت: اوقاف و امور خیریه در این راستا برای ارائه خدمت خوب به مردم نیازمند همکاری و ورود سرمایه‌گذار در این خصوص است.
,
 
,
موهبتی به مطالبات آب فاضلاب شهری از دستگاه‌های اجرایی و مشترکان خانگی اشاره کرد و افزود؟ میزان مطالبات شما چه میزان است؟ و آیا با پرداخت بدهی گوشه‌ای از مشکلات برطرف نخواهد شد؟
,
 
,
هاشمی‌مقدم در خصوص مطالبات، بیان کرد: بدهی آب و فاضلاب شهری از مشترکان خانگی 950 میلیون تومان است و بیشترین میزان بدهی دستگاه‌های اجرایی مربوط به شهرداری‌های استان و نیروهای مسلح است.
,
 
,
مهدی میری عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در خصوص افزایش تعرفه آب بهای مصرفی مشترکین، بیان کرد: مردم همیشه وظیفه خود را به خوبی انجام داده و می‌دهند بهتر است به جای افزایش هزینه آب بهای مصرفی مشترکین نسبت به اصلاح شبکه‌ها و کاهش هدررفت اقدام شود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته چند نوبت با حضور در سازمان برنامه و بودجه مرکز کشور پیگیری دریافت اعتبار و کمک بوده‌ام اما با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها پیگیری‌های سنگین و مکرر ما راه به جایی نمی‌برد.
,
 
,
هاشمی‌مقدم از افزایش اعتبار آب و فاضلاب شهری استان از 3 به 10 میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها حمایت دولت نیز تاثیر گذار نیست.
,
 
,
در نهایت مقرر شد در این خصوص رایزنی‌های لازم از سوی آب و فاضلاب شهری برای جبران کمبود اعتبار و رفع مشکلات حوزه آب از طُرق دیگر انجام شود و اگر به نتیجه نرسید مجدد این موضوع در شورای شهر مطرح و پیگیری شود.
,
 
,
 
,
مصوبه‌ای که بعد از گذشت 14 سال به اهدافش نرسید
, مصوبه‌ای که بعد از گذشت 14 سال به اهدافش نرسید, مصوبه‌ای که بعد از گذشت 14 سال به اهدافش نرسید,
موضوع دیگری که در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد بحث اراضی پادگان ارتش بود.
,
 
,
ابراهیم تقی‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این خصوص اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در محل استانداری برگزار شد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: بحث واگذاری اراضی پادگان مربوط به تصمیمی بوده که در سال 1384 با حضور مدیران مربوطه وقت گرفته و به تصویب رسیده است. در این مصوبه آمده که راه و شهرسازی 100میلیارد تومان هزینه را برای دریافت اراضی و واگذاری به مردم پرداخت کند اما علی‌رغم پرداخت هزینه تا کنون اراضی به طور کامل به راه و شهرسازی واگذار نشده و اسناد ما بین ارتش و راه و شهرسازی جابجا نشده است.
,
 
,
وی افزود: مجدد در سال 1392 جلسه‌ای برگزار و مصوبه سال 84 مورد بازنگری قرار گرفته است در سال 92 طبق توافق دو طرفه بین راه و شهرسازی و ارتش بخشی از مبلغ تهاتر شده اما همان مقدار زمینی که پول آن پرداخت شده است نیز به راه و شهرسازی واگذار نشده است.
,
 
,
تقی‌زاده تصریح کرد: در نهایت اینکه تصمیمی که سال 1384 در خصوص اراضی پادگان گرفته شده به اهدافش نرسیده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه