اخبار داغ

نظام سلامت در ایستگاه خودتحریمی؛

حال بد نظام سلامت و بیمه‌هایی که بر زخم‌ها نمک می‌پاشند/ تامین اجتماعی هر روز بدهکارتر از دیروز

حال بد نظام سلامت و بیمه‌هایی که بر زخم‌ها نمک می‌پاشند/ تامین اجتماعی هر روز بدهکارتر از دیروز
بدهی‌ بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز دولتی باعث شده تا روند خدمت رسانی به مردم نیز با مشکلات زیادی مواجه باشد، هرچند که تاکنون دانشگاه‌ها سعی داشتند، روند خدمت رسانی‌ها را به خاطر این بدهی‌ها متوقف نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; با توجه به اینکه هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از طریق تعرفه هایی است که مردم برای دریافت خدمات درمانی پرداخت می کنند، تامین می‌شود در این میان بدهی بیمه‌ها باعث شده تا این مراکز با چالشهای جدی مالی مواجه بوده و در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;,

در این میان سهم بیمه های سلامت و سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ها به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی بیش از سایر بیمه های طرف قرارداد با بخش دولتی است به طوری که اکنون حدود 90 درصد بیمه شدگان خدمات شان را از این دو بیمه درمانی دریافت می‌کنند. حال با این وضعیت پرداخت‌های این دو بیمه و به خصوص تامین اجتماعی که مورد انتقاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، مشخص است که نظام سلامت را درگیر خود خواهد کرد.

,

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیشترین میزان مراجعات به بیمارستان های دانشگاهی در استان زنجان، افرادی هستند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و میزان بالای بدهی بیمه تامین اجتماعی خود به تنهایی مشکلاتی را پیش پای نظام سلامت قرار داده است.

,

بدهی 210 میلیاردی بیمه‌ها به علوم پزشکی زنجان

, بدهی 210 میلیاردی بیمه‌ها به علوم پزشکی زنجان, بدهی 210 میلیاردی بیمه‌ها به علوم پزشکی زنجان,

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را حدود 210 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان بدهی‌ها متوجه تامین اجتماعی است.

,

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بیشتری مشکل را برای ما ایجاد کرده است، عنوان کرد: ما برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند همچنان ادامه خدمت می‌دهیم و تاکنون نگذاشته‌ایم مردم در این میان آسیب ببینند اما باید بگوییم که تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل نکرده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حدود 50 درصد مردم استان زنجان دفترچه تامین اجتماعی دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم پرداخت بدهی ها از طرف تامین اجتماعی ما را دچار مشکل کرده است.

,

وی با بیان اینکه حتی تامین های دارویی تامین اجتماعی نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: این باعث شده تا مشکل نقدینگی ما تشدید شود.

,

قزلباش با اشاره به اینکه حتی بیمه سلامت نیز بهتر از تامین اجتماعی عمل می‌کند، افزود: تامین اجتماعی حتی از سال 95 نیز به دانشگاه علوم پزشکی بدهی داشته و هنوز تسویه نکرده است.

,

وی با بیان اینکه ما اکنون با چنگ و دندان و با مشکلات زیاد دانشگاه را اداره می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی اکنون به داروخانه‌های دولتی، بیمارستانها و مرکز درمان بیماران خاص بدهی زیادی داشته و 10 ماه از پرداختها عقب هستند.

,

در تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل شدیم

, در تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل شدیم, در تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل شدیم,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این موضوع باعث شده که اکنون در تامین دارو و تجهیزات مشکلات جدی ایجاد شود، اظهار کرد: ما در خصوص این بدهی ها به استاندار زنجان نیز گزارش دادیم و قولهایی از طرف تامین اجتماعی و مدیریت درمان داده شده اما تاکنون محقق نشده است.

,

سازمان تامین اجتماعی مدعی است که اجرای طرح تحول سلامت باعث شده هزینه های درمانی این سازمان به یکباره سیر صعودی پیدا کند و در نتیجه نتواند آن طور که باید، در تامین هزینه ها به روز شود. از سوی دیگر این سازمان به حجم مطالبات خود از دولت اشاره می کند و آن را دستاویزی برای عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت می داند. در حالی که قریب به اتفاق بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان های تابعه وزارت بهداشت استفاده می کنند.

,

در این میان برخی گروکشی‌ها و همچنین بی‌توجهی‌ها به این حوزه باعث شده تا نظام سلامت با وجود مشکلات زیادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند با مشکل بدهی‌هایی روبه رو شود تا نمکی بر زخم ها است.

,

به نظر می رسد که بیمارستان های دانشگاهی و دولتی در سالی که یک نیمه آن سپری شده می بایست با درایت و دقت بیشتری هزینه ها را مدیریت کنند تا گرفتار بی پولی و چالش های این معضل نشوند.

,

موضوعی که در این میان نیاز است که دولت اقدام اساسی در این زمینه انجام دهد، ملزم کردن تامین اجتماعی به پرداخت بدهی‌ها به نظام سلامت است تا با توجه به اینکه در شرایط سخت تحریمی قرار داریم، این اقدامات که نوعی خودتحریمی است، بیش از پیش نظام سلامت را تهدید نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه