اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

حب الحسین یجمعنا یک واقعیت است/ زیر پرچم امام حسین (ع) همه نژادها و قومیت‌ها برابر هستند

حب الحسین یجمعنا یک واقعیت است/ زیر پرچم امام حسین (ع) همه نژادها و قومیت‌ها برابر هستند
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حب الحسین یجمعنا یک واقعیت است، گفت: زیر پرچم امام حسین (ع) همه نژادها و قومیت‌ها برابر هستند و تنها حب حسین مشترک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،با اشاره به ایام پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: در روایات و بیانات بزرگان پیاده‌روی به‌خصوص با پای پیاده برای زیارت بیت‌الله الحرام و زیارت سیدالشهدا بسیار سفارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: این عمل درواقع نوعی تواضع و فروتنی در برابر مقام امام حسین (ع) که قابل‌ستایش بوده و دارای مشروعیت دینی است.

حسینی خراسانی تصریح کرد: در برخی اوقات افراد این عمل را با توجه به نذری که می‌کنند برای خودشان واجب می‌دانند که اجروقرب کار خود را بالا می‌برند.

وی بابیان ین این‌که پیاده‌روی اربعین یک عمل پسندیده است، ابراز داشت: درواقع عاشقان حضرت در این روز دلدادگی و عشق و علاقه خودشان را به سالار شهیدان نشان می‌دهند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حب الحسین یجمعنا یک واقعیت است، بیان داشت: این عبارت به این معنی است که در و باب امام حسین (ع) بر روی همه باز است و درواقع پرچم امام حسین (ع) پرچمی است که همه می‌توانند زیر آن جمع شوند.

وی ادامه داد: در زیارت امام سوم شیعیان قومیت‌ها، ملیت‌ها، نژادها، رنگ‌ها، گویش‌ها و حتی عقیده‌ها و آیین‌ها مطرح نیستند و تنها علاقه و دلدادگی حرف اول را می‌زند.

حسینی خراسانی ابراز داشت: این پیاده‌روی اختصاص به شیعیان ندارد و بسیاری از کسانی که مسلمان هم نیستند و به امام حسین عشق می‌ورزند، در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

وی ابراز داشت: حب الحسین یجمعنا درواقع به این معنا است که همه می‌توانند زیر آن جمع شوند و با حفظ سلایق مختلف حسین بن علی (ع) را دوست داشته باشند.


انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه