اخبار داغ

نماینده سابق مجلس:

آمریکا و عربستان به دنبال تجزیه عراق هستند/پیاده روی عظیم اربعین هر روز پررنگ تر می شود

آمریکا و عربستان به دنبال تجزیه عراق هستند/پیاده روی عظیم اربعین هر روز پررنگ تر می شود
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه برخی جریان ها به دنبال کمرنگ کردم پیاده روی عظیم اربعین هستند، گفت: آمریکا و عربستان از عراق متحد و یکپارچه ترس دارند به همین دلیل با تفرقه به دنبال تجزیه عراق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تحولات اخیر عراق ، اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در عراق یک مسئله داخلی است که متاسفانه سال گذشته هم نزدیک اربعین شاهد آن در منطقه بصره بودیم.

وی ادامه داد: برخی جریانات در عراق تلاش دارند تا راهپیمایی عظیم اربعین را تحت الشعاع برخی اخبار داخلی عراق قرار دهند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: این که ملت عراق نسبت به بعضی از مدیران داخلی خود اعتراض و گلایه مند هستند بر کسی پوشیده نیست و مطمئنا باید دولت ، پارلمان و دستگاه قضایی عراق نسبت به برخورد با مفسدین و برخورد با کسانی که پسمانده های رژیم بعثی عراق هستند و در بعضی از ادارات عراق، سازمان ها و مجموعه های داخلی عراق نفوذ کرده اند و  تلاش می کنند مردم عراق را نسبت به برخی مسائل ناراضی کنند، پاسخگو باشد.

وی عنوان داشت: جریاناتی مانند عربستان سعودی و کشورهای غربی مخصوصا آمریکا تلاش می کند تا برای خود پایگاه عظیمی را در عراق تشکیل دهد و منابع این مردم را به غارت ببرد.

آصفری بااشاره به افزایش اعتماد مردم به مرجعیت در عراق، اضافه کرد: آمریکا و عربستان این مسئله را برای خود تهدید می دانند به همین دلیل تلاش می کنند تا اعتراضات مردمی را با عنوان اینکه مردم حکومت و نظام را نمی خواهند رنگ و لعاب سیاسی دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان عراق در فضای مجازی با تصاویری جعلی در حال سوء استفاده از این اعتراضات هستند تا بتوانند در مسائل داخلی عراق دخالت کنند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه مهمترین حامی این اعتراضات آمریکا و عربستان است، گفت: آن روی سکه این اعتراضات آمریکا و صهیونیست است که می خواهند با این اعتراضات برخی اختلافات را در عراق دامن گیر کنند.

وی افزود: آمریکا به دنبال تجزیه عراق است و می خواهد شیعه و سنی را از هم و ترک و کرد را از هم جدا کنند تا عراق به چند کشور تقسیم شود.

آصفری ابراز داشت: مردم عراق علیرغم اینکه حق اعتراض دارندو دولت عراق هم باید پاسخگو باشد اما مردم عراق با آن بصیرت خود متوجه خواهند بود عربستان و آمریکا از عراق متحد و یکپارچه ترس دارند و به دنبال تجزیه عراق هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه