اخبار داغ

فراموش شدن مخترع پلاستیک خوراکی و ضدسرطان در یاسوج/ مائده در انتطار نگاهی از آموزش و پرورش استان/ اگر حمایت نشوم از ایران می‌روم+تصاویر

فراموش شدن مخترع پلاستیک خوراکی و ضدسرطان در یاسوج/ مائده در انتطار نگاهی از آموزش و پرورش استان/ اگر حمایت نشوم از ایران می‌روم+تصاویر
مائده حکیمی پور مخترع 15 ساله یاسوجی که یک ماه قبل در مسیر جشنواره خوارزمی تصادف کرده اکنون خانه نشین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، اول شهریورماه سال گذشته بود که جشنواره نوجوان خوارزمی در تهران برگزار شد و دختر 15 ساله کهگیلویه و بویراحمدی توانست در این جشنواره رتبه سوم را کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مائده حکیمی پور اول شهریور ماه سالجاری برای شرکت در جشنواره خوارزمی  راهی تهران شد، مائده  و دوستانش در ابتدا قرار بود با یک خودروی ون به این مسابقات بروند اما وقتی اولیای انها وضعیت نامناسب آن را مشاهده می کنند رضایت نمی دهند فرزندان خود را به این مسابقه بفرستند.

,

با رایزنی‌های انجام گرفته یک دستگاه پژو پارس برای بردن مائده به همراه دوستانش به مسابقه خوارزمی اختصاص داده می‌شود متاسفانه در مسیر و قبل از رسیدن به جشنواره در اثر خواب آلودگی راننده، خودرو در اتوبان اصفهان به شهرضا  چپ کرده و به موانع بتنی وسط جاده بر خورد می کند و هر سه لاستیک خودرو می ترکد.

,

 

,
, ,

 

,

مائده می گوید: با صدای جیغ دوستانم که عقب نشسته بودند بیدار شدم و وقتی دیدم که راننده تنها کاری که توانستم انجام دهم کشیدن ترمز دستی بود که خودرو  با شدت به این بتن ها برخورد می کند.

,

مائده فوری با پدرس تماس می گیرد که وضعیت اینگونه است و پدر مائده می گوید با اورژانس تماس بگیر که راننده می گوید مشکلی ندارند اما پدر قبول نمی کند و می گوید حتما باید تماس بگیرید اورژانس مائده و دوستانش را به بیمارستان انتقال داد.

,

افرادی که همراه آنها بودند گفتند باید به مسابقه برسند و انها را مرخص کردند و به جشنواره خوارزمی بردند مائده و دوستانش که شبی سخت را پشت سر گذاشته بودند با دفاعی که داشتند رتبه سوم جشنواره را به دست آوردند.

,

 

,
, ,

 

,

آنها بعد از دفاع از اختراع خود که پلاستیک تجزیه پذیر و خوراکی بود به خوابگاه رفتند اما بعد از چند ساعت مائده در خوابگاه محل استراحت از هوش می رود و فوری در بیمارستان بستری می شود اکنون از ناحیه گردن دچار مشکل شده است و مدت زیادی است که خانه نشین شده است.

,

پدر مائده می گوید: دختر من نخبه ای است که اگر حمایت نشود نمی گذارم در کشور بماند مائده توانسته با دستان خالی به همراه دوستش پلاستیکی اختراع کند که تجزیه پذیر و قابل خوردن است چرا از بعد از جشنواره تا کنون مدیرکل  آموزش و پرورش استان  سراغی از دخترم نگرفته است.

,

حکیمی پور گفت: کمر دخترم نیز دچار ضربه شده و صدمه دیده است انتظار داشتم برای یک بار هم که شده مدیرکل  اموزش و پرورش استان  سراغی از دخترم می گرفت اکنون دو روز از آغاز مدارس گذشته است اما دخترم هنوز در خانه است دختر من باید در مدرسه شاهد درس بخواند اما مدرسه شاهد به مدرسه فرهنگیان و کارمندان تبدیل شده است.

,

 

,
, ,

 

,

پدر مائده گفت: من هم خودم و هم همسرم خانواده شهید هستیم و خودم نیز جانباز اما چرا به دخترم اجازه نمی دهند در مدرسه شاهد درس بخواند.

,

مائده می گوید: راننده با سرعت زیادی حرکت می کرد حتی چند بار گفتم لطفا کمی آهسته تر اما اهمیت نمی داد سر دوستم به سر من برخورد کرد و سر من نیز به داشبورد و شیشه ماشین اصابت کرد حتی شکم دوستم ضربه دیده است.

,

پدر مائده گفت: امثال سال رونق تولید است اکنون این پلاستیک توسط دختر من اختراع شده است چرا هیچ حمایتی از هیچ نهادی وجود ندارد چرا هیچ مسئولی حتی به دختر من سرکشی نمی کند، اموزش و پرورش حتی تندیس دخترم را به خودش زحمت نداد بیاورد خودم رفتم و آوردم.

,

وی ادامه داد: همه جای دنیا روی محیط زیست سرمایه گذاری می کنند طبیعت ما پر از پلاستیک های تجزیه ناپذیر است چرا از اینگونه اختراعات حمایت نمی شود که در درجه اول خودمان را نجات دهیم و بعد طبیعت را پاکیزه کنیم.

,

 

,
, ,

 

,

حکیمی پور افزود: آموزش پرورش به خودش زحمت نداد حتی یک بنر تبریک برای دخترم نصب کند در شهرستان گچساران یکی از دانش آموزانش در انشا نویسی رتبه کسب کرده است در چند نقطه شهر بنر تبریک نصب کرده اما در یاسوج برای دختر من حتی پیام تبریک ارسال نشد چه برسد به نصب بنر، اگر این تبعیض نیست پس اسمش را چه چیزی می توان گذاشت، متاسفانه در استان به جای نخبه پروری نخبه کشی انجام می شود.

,

مائده می گوید: اگر در اینجا اختراعم حمایت نشود به کشورهای دیگر می فرستم اکنون برای آلمان ارسال کرده ام که گویا استقبال کرده است پلاستیکی که طراحی کرده ام ضد سرطان است.

,

وی گفت:  من از کودکی عاشق  محیط زیست بودم و همیشه در پارک ها اولین کاری که انجام می دهم جمع کردن زباله هاست و گاهی مردم با دیدن من خنده شان می گیرد اما چرا می خندند.

,

مائده گفت: به همراه دوستم نیلوفر این پلاستیک را طراحی و ساختیم واقعا  فوق العاده است می توانیم با کم و زیاد کردن مواد، زمان تجزیه شدن آن را مشخص کنیم و استحکام بالایی نیز دارد به کمی تجهیزات نیاز داریم که بتوانیم آن را شکیل تر طراحی کنیم.

,

در پایان گفتنی است مطالب مذکور از سوی خانواده حکیمی پور مطرح شده است و این رسانه آماده شنیدن پاسخ مسئولان آموزش و پرورش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه