اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

نتیجه صلح امام حسن(ع) نجات اسلام و شیعیان بود/ برخی خواص در شناساندن امام به مردم کوتاهی کردند

نتیجه صلح امام حسن(ع) نجات اسلام و شیعیان بود/ برخی خواص در شناساندن امام به مردم کوتاهی کردند
کارشناس مسائل مذهبی گفت: نتیجه صلح امام حسن علیه السلام نجات اسلام بود اما مذاکراتی که امروز آقایان انجام می دهند نتیجه اش نجات اسلام، شیعه و جمهوری اسلامی ایران نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام و امام محمد التقی علیه السلام در خانه خود و به دست همسرانشان به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در مورد امام حسن مجتبی علیه السلام جامعه و برخی از خواص کوتاه کرده اند و ایشان را به مردم نمی شناسانند و حقی که این امام بزرگوار بر جامعه دارد، ادا نمی شود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند امام حسن و امام حسین علیه السلام هر دو امام هستند و اگر قیام یا صلح کنند، امام هستند، تصریح کرد: امام حسن علیه السلام پس از شهادت امام علی علیه السلام شش ماه حکومت اسلامی به دستشان بود.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام در دوران امامت خود کوتاه نیامدند اما یارانی که با ایشان بودند کم کم ریزش پیدا کردند و چنانچه ایشان مقاومت نمی کردند جامعه به سمتی دیگر رفته بود.

,

وی عنوان کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام دیدند که اگر بخواهند بیش از این ادامه دهند اصل اسلام از بین خواهد رفت و امام جامعه در خطر است؛ بنابراین ایشان پس از شش ماه با معاویه صلح کردند که صلح نامه حضرت در تاریخ آمده است و گفتنی است که صلح امام حسن علیه السلام، صلحی آبرومندانه و عزتمندانه بود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: صلح امام اینگونه نبود که برخی تصور می کنند امام حسن مجتبی علیه السلام تحت فشار بودند؛ ایشان پس از قیامشان شش ماه با معاویه مقابله کردند و بعد از گذشت شش ماه صلح کردند؛ اگر چه معاویه معلون به تعهدات خود پایبند نبود.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی با اشاره به اینکه امروز هم شاهد هستیم که معاویه عصر ما به تعهداتی که به نظام جمهوری اسلامی ایران داده است پایبند نیست، گفت: با این اقدامات در می یابیم که حق و باطل چه هستند و کجا قرار گرفته اند.

,

وی با بیان اینکه برخی می گویند امام حسن مجتبی علیه السلام در مقابل معاویه قیام نکردند، اظهار کرد: اینگونه نیست امام حسن و امام حسین علیه السلام هر دو قیام و صلح کردند؛ امام حسین علیه السلام در زمانی که معاویه زنده بود در موضع صلح قرار داشتند و پس از آن چون می دانستند فردی بی دین به خلافت خواهد رسید دست به قیام زدند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام از زمانی که از مدینه خارج شدند تا زمانی که در کربلا به شهادت رسیدند شش ماه به طول انجامید، اظهار کرد: هر امام در زمان امامت خود مسئولیت هایی را باید شرعا انجام می دادند؛ به عنوان مثال در زمان امام باقر و امام صادق علیه السلام دوران توسعه علمی بود.

,

وی افزود: امام حسن و امام حسین علیه السلام هر دو به وظیفه خود عمل کردند به این معنی که هر دو امام بزرگوار قیام و صلح کردند؛ صلحی عزتمندانه و قیامی مجاهدانه و ما باید این مسئله را به مردم و شیعیان برسانیم تا حقی از ائمه ضایع نشود.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی ابراز کرد: زمانی که امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؛ معاویه پس از صلح مردم را جمع و صلح نامه را پاره کرد و زیر پای انداخت همان کاری که امروز رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام انجام داد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه صلح امام حسن مجتبی علیه السلام موجب نجات شیعیان و اسلام شد، تصریح کرد: معاویه و دشمنان اسلام می خواستند اسلام را ریشه کن کنند اما امام ماند و از اصل اسلام و شیعه دفاع کرد.

,

وی افزود: مسئولان و افرادی که بر سر میز مذاکره می نشینند بدانند که طرف مذاکره ما معاویه است و بنا به سخن شهید مطهری شمر زمان امام حسین علیه السلام مرد و ما باید شمر زمان خود را بشناسیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی بیان کرد: مسئولین از صلح امام حسن مجتبی علیه السلام  درس بگیرند و بدانند باب مذاکره با دیگران فایده ندارد و آنچه که امروز جواب می دهد مقاومت است؛ همان کاری که امام حسن علیه السلام در پایان دوران امامت خود و امام حسین علیه السلام در آغاز دوران امامت خویش انجام دادند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: نتیجه صلح امام حسن علیه السلام نجات اسلام بود اما مذاکراتی که امروز آقایان انجام می دهند نتیجه اش نجات اسلام، شیعه و جمهوری اسلامی ایران نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه