اخبار داغ

عضو انجمن حقوق مصرف‌کننده یزد مطرح کرد

تخلف اتحادیه رستوران‌داران یزد در ابلاغ نرخنامه و بی‌توجهی سازمان صمت

تخلف اتحادیه رستوران‌داران یزد در ابلاغ نرخنامه و بی‌توجهی سازمان صمت
عضو هیئت‌مدیره انجمن حقوق مصرف‌کننده یزد اظهار داشت: علی‌رغم این‌که سال گذشته دادستانی به موضوع نرخ نامه رستوران‌ها ورود کرد و دستور به ابلاغ و اجرای نرخ نامه قانونی داد اما متأسفانه اتحادیه چلوکبابی‌ها و رستوران‌های یزد تاکنون نرخ نامه را ابلاغ نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین‌اللهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از عدم وجود نرخ نامه مشخص در رستوران‌های یزد خبر داد و اظهار داشت: صنف چلوکبابی‌ها و رستوران‌های یزد از دی‌ماه سال گذشته تا به اکنون نرخ نامه مشخصی ندارند و در این رابطه کوتاهی و تخلف از سوی مسئولین اتحادیه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: علی‌رغم این‌که سال گذشته دادستانی به موضوع نرخ نامه رستوران‌ها ورود کرد و دستور به ابلاغ و اجرای نرخ نامه قانونی داد اما متأسفانه اتحادیه چلوکبابی‌ها و رستوران‌های یزد نرخ نامه را ابلاغ نکرد و مجدداً نزدیک به 40درصد نرخ نامه را افزایش دادند و بازهم این نرخ نامه را نیز به واحدهای صنفی ابلاغ نکردند.

,

بر اساس چه نرخنامه ای  رستوران‌ها را به دلیل گرانی جریمه می کنند

, بر اساس چه نرخنامه ای  رستوران‌ها را به دلیل گرانی جریمه می کنند, بر اساس چه نرخنامه ای  رستوران‌ها را به دلیل گرانی جریمه می کنند,

عضو هیئت‌ مدیره انجمن حقوق مصرف‌کننده یزد به افزایش تیم‌های بازرسی در رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها در ماه‌های گذشته اشاره کرد و عنوان کرد:  علی‌رغم این‌که رستوران‌ها نرخ نامه مشخصی ابلاغ نشده است؛ گشت‌های بازرسی اتاق اصناف به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند و برای تعدادی از آن‌ها پرونده تخلف و گران‌فروشی تشکیل داده‌اند درحالی‌که در واحدهای صنفی مقصر نیستند زیرا اصلاً نرخ نامه‌ای نداشتند که طبق آن فروش داشته باشند.

,

حسین اللهی افزود: بازرسان توضیح بدهند بر اساس چه نرخ نامه‌ای قیاس کرده‌اند که به این نتیجه رسیده‌اند که واحد صنفی تخلف و گران‌فروشی کرده است چراکه نزدیک به یک سل است که اصلاً نرخ نامه‌ای ابلاغ نشده است و در این رابطه تعدادی از رستوران‌دارهای خوب و معروف یزد نیز طی نامه‌ای اعتراض خود را به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر ارگان‌ها مربوطه اعلام کرده‌اند.

,

سه درخواست برای افزایش نرخنامه در طول یک سال گذشته

, سه درخواست برای افزایش نرخنامه در طول یک سال گذشته, سه درخواست برای افزایش نرخنامه در طول یک سال گذشته,

وی اظهار داشت: به‌جای رسیدگی به تخلف اتحادیه در عدم ابلاغ نرخ نامه به واحدهای صنفی متأسفانه برای سومین بار در طول یک سال نرخ نامه رستوران‌ها را برای افزایش قیمت مطرح کرده‌اند درحالی‌که در ماه‌های گذشته قیمت خیلی از اقلام روند کاهشی داشته است

,

حسین‌اللهی ادامه داد: افزایش نرخ نامه برای سومین بار از سوی اتحادیه صنف چلوکبابی ها در حالی مطرح می‌شود که با درخواست برخی از اتحادیه‌ها برای فزایش 10 درصدی موافق نشده است .

,

چشم پوشی سازمان صمت از تخلفات اتحادیه رستوران‌های یزد

, چشم پوشی سازمان صمت از تخلفات اتحادیه رستوران‌های یزد, چشم پوشی سازمان صمت از تخلفات اتحادیه رستوران‌های یزد,

وی با اشاره به چشم‌پوشی سازمان صمت از تخلفات اتحادیه چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها گفت: یکی از روسای اتحادیه‌ها به نشانه اعتراض در چند جلسه اتاق اصناف شرکت نکرده بود و سریع به این تخلف که برای نشان دادن اعتراض بوده رسیدگی شده و حتی او را توبیخ کرده‌اند اما به تخلفات رئیس اتحادیه رستوران‌ها که 2 بار از ابلاغ و اجرای نرخ نامه‌ای که حتی دستور دادستان نیز روی آن بوده خودداری کرده  رسیدگی نشده است.

,

عضو هیئت‌مدیره انجمن حقوق مصرف‌کننده یزد تصریح کرد: در موضوع نرخ نامه رستوران‌ها دو تخلف رخ‌داده است یکی آن‌که رئیس اتحادیه از ابلاغ نرخ نامه خودداری کرده که تخلف کرده و سازمان صمت نیز که به تخلفات رئیس اتحادیه رسیدگی نکرده است نیز تخلف کرده است.

,

مردم چوب این آشفتگی را می خورند

, مردم چوب این آشفتگی را می خورند, مردم چوب این آشفتگی را می خورند,

حسین‌اللهی با اشاره به وضعیت آشفته نرخ رستوران‌ها در یزد گفت: : با توجه به این‌که نرخ نامه‌ای از سوی اتحادیه به رستوران‌ها ابلاغ نشده است هرکدام از رستوران‌ها برای خود نرخی را تعیین کرده‌اند و متأسفانه مردم و شهروندان فقط چوب این  وضعیت و مشکلات موجود را می‌خورند و عده‌ای فقط به سو خود فکر می‌کنند.

,

وی اذعان داشت: طبق قانون نظام صنفی  نرخ نامه‌های اولویت دو که چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها ازجمله این گروه هستند باید توسط انجمن حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان ارائه شود که متأسفانه در یک سال گذشته به‌یک‌باره باب شده است که نرخ نامه‌های اولویت دو نیز در انجمن حقوق مصرف‌کننده استان تعیین می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه