اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل :

صادرات 3 میلیون تن پای مرغ از اردبیل به ویتنام/ ترکیه وارد کننده جدی آلایش غیر خوراکی از استان است

صادرات 3 میلیون تن پای مرغ از اردبیل به ویتنام/ ترکیه وارد کننده جدی آلایش غیر خوراکی از استان است
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 3 میلیون و 686 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین المللی دامپزشکی در یک سال گذشته به مقصد کشور ویتنام صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سبلان‌ما، صادق صالحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:  3 میلیون و 686 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین المللی دامپزشکی در یک سال گذشته به مقصد کشور ویتنام صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها ، شاخص ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی ، پای مرغ تولیدی استان در این کشور مشتریان زیادی دارد.

,

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل  کشور  ترکیه را یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان برشمرد و گفت: در همین مدت یک میلیون و 680 هزار کیلوگرم آلایش غیرخوراکی طی 70 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادرات داشته ایم.

,

وی  با اشاره به اینکه در یک سال گذشته نزدیک به 2 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی به مقصد کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، افغانستان ، ترکمنستان طی 66 فقره گواهی حمل بهداشتی صادر شده است ، خاطر نشان کرد: استان اردبیل یکی از استانهای مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده ترین قطبهای صادرات جوجه یکروزه در کشور است.

,

صالحی در حوزه عسل نیز گفت : در همین مدت 142 هزار و 158 کیلوگرم عسل به مقصد کشورهای عراق ، کویت ، مالزی و کانادا طی 15 فقره گواهی بهداشتی بین المللی حمل صادر شده است.

,

وی در عین حال از صادرات 44 هزار و 230 کیلوگرم ماهی زنده به مقصد کشور آذربایجان طی 26 فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی در همین مدت خبر داد.

,

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه یکی از حوزه های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی ، نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای دام و طیور است ، گفت : در حال حاضر 15 باب کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان فعالیت می کنند.

,

وی افزود : از این تعداد   4  باب کشتارگاه صنعتی طیور ، 3 باب کشتارگاه صنعتی دام و 8 باب کشتارگاه سنتی دام می باشند که در تمامی این کشتارگاهها ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و ناظران روحانی
صالحی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از  13 میلیون و 200 هزار قطعه طیور در 5 کشتارگاه صنعتی طیور استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی به صورت کاملاً بهداشتی و بسته بندی هویت دار وارد چرخه مصرف شده است افزود: ذبح طیور و تمامی مراحل کشتار در کشتارگاههای طیور که همگی صنعتی هستند ، تحت نظارت بهداشتی و فنی دامپزشکی انجام می شود.

,
,

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد : در همین مدت 168 هزار و 545 رأس دام سنگین و سبک در 3 باب کشتارگاه صنعتی دام و 8 باب کشتارگاه سنتی دام استان ذبح و پس از انجام فرآیند بازرسی های بهداشتی و فنی وارد بازار مصرف شده است.

,

 صالحی خاطر نشان کرد علیرغم اینکه در سالهای اخیر کشتارگاههای سنتی استان ساماندهی شده اند ولی همچنان مصمم هستیم و پیگیر تجمیع این واحدهای کشتارگاهی در کشتارگاههای صنعتی دام استان می باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه