اخبار داغ

معاون پژوهشی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه:

فضای فرهنگی اربعین نیازمند تولید محتوا و شبکه‌سازی است / ضربه زدن به حرکت اربعین یکی از اهداف آمریکا است

فضای فرهنگی اربعین نیازمند تولید محتوا و شبکه‌سازی است / ضربه زدن به حرکت اربعین یکی از اهداف آمریکا است
معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت:فضای فرهنگی پیاده روی اربعین نیازمند تولید محتوا و شبکه‌سازی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  سعید خطیب زاده پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر در قم برگزار شد، با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان اظهار داشت: وزارت امور خارجه اولویت‌های ویژه‌ای برای همسایگان خود قائل است و به دنبال ایجاد روابط حسنه و تعاملی با همسایگان خود است.

 وی بابیان این‌که عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی کشورمان دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق حسنه و نزدیک بوده و این را می‌توان به‌خوبی درک کرد.

خطیب زاده به گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: کارگروه ویژه‌ای در مرکز مطالعات ایجادشده است که به بررسی زمینه‌های گسترش این روابط می‌پردازد.
وی توطئه‌های آمریکا در ضربه زدن به روابط دو کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: آمریکا به دنبال سلطه بر کشورهای منطقه و حتی جهان با گسترش فرهنگ لیبرالیسم خودش است که قطعاً جهان امروز این موضوع را نمی‌پذیرد.

وی به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: فرهنگ لیبرالیسم آمریکایی این روزها نتوانسته در کشورهای جهان تأثیر بگذارد و این افول کاملاً مشخص‌شده است.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ابعاد بین‌المللی پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: این حرکت خودجوش و عظیم پیام‌های گوناگونی را به سرتاسر جهان ارسال می‌کند که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از دشمنان تشیع همواره تأکیددارند که شیعیان در اقلیت هستند درحالی‌که حرکت عظیم اربعین نشان داده نه‌تنها در اقلیت نیستند بلکه به‌راحتی می‌توانند جهانی شوند.

خطیب زاده تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین درواقع بزرگ‌ترین اجتماع و راهپیمایی در فضای بین‌الملل است و علاوه بر این فضای فرهنگی اربعین بسیار نامحدود است.

وی به نقش شهر قم در این زمینه پرداخت و گفت: مراکز اسلامی و دینی در شهر قم باید در این مسیر تولید محتوا و شبکه‌سازی بکنند تا خلأهای موجود برطرف شود.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضربه زدن به حرکت اربعین را یکی از اهداف اصلی آمریکا برشمرد و ابراز داشت: این کشور در سال 2016 با تشکیل کارگروهی در دانشگاه کوفه و در ادامه آن چاپ کتابی به دنبال ضربه زدن به این حرکت عظیم و مردمی است که باید در برابر این توطئه‌ها برنامه‌ریزی منسجمی از سوی هر دو کشور صورت بگیرد.

وی در پایان به روابط دو کشور ایران و عراق پرداخت و گفت: باید روابط فی‌مابین دائمی و بلندمدت باشد تا بتوانیم به اهداف مشترک و عالی خود برسیم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه