اخبار داغ

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان:

مدرسه تخریبی خطرناک در استان وجود ندارد

مدرسه تخریبی خطرناک در استان وجود ندارد
مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با اشاره به حذف مدارس تخربی خطر ناک از چرخه آموزشی گفت: هیچ مدرسه تخربی خطرناک در استان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهانگیر صفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مدارس تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی در کل کشور، اظهار کرد: طرح مدارس تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی از سال 85 شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در سال 85 اداره نوسازی مدارس کل کشور برای تمامی مدارس شناسنامه فنی تهیه کرده است، ابراز کرد: در این شناسنامه ها رعایت آیین نامه 2800، مقررات ملی و سال ساخت در نظر گرفت می شود و کارشناس ها برا ساس نقشه های موجود و یا کارشناسی ها خود، مدارس را در لیست مدارس تخربی و یا نیازمند مقاوم سازی تقسیم بندی کرده اند.

,

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با اشاره به اینکه در برخی از مدارس آیین نامه های مذکور رعایت نشده بود، عنوان کرد: در مدارس نوساز و جدید تمامی این آیین نامه ها و قوانین راعایت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه آیین نامه های ساخت مدارس در طول چند سال اخیر به مرور تقویت شده است، بیان کرد: مدارسی که اکنون جزو مدارس تخریبی است مشکل خاص، به طوری که مدرسه بر سر دانش آموزان خراب شود ندارد.

,

صفری با اشاره به اینکه امسال هیچ مدرسه کپری و خشت و گل در استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: امسال ما با مدارس خشت و گلی و کپری برای همیشه خداحافظی کرده ایم.

,

وی با اشاره به مدارس تخریبی خطرناک که در سال های گذشته وجود داشت و در بین 139 مدرسه نوساز تحویل آموزش و پرورش شده است، بیان کرد: امروز هیچ مدرسه تخریبی خطر ناک در استان وجود ندارد.

,

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با بیان اینکه مدارس تخربی موجود، جزو مدارس سرپا است و مشکل خاصی در ظاهر ندارد، بیان کرد: این مدارس از نظر آیین نامه های سازمانی و مقررات ملی ساختمان در برابر زلزله های با ریشتر بالا غیر مقاوم هستند.

,

وی با اشاره به اینکه این مدارس به هیچ عنوان مشکل ساز نیست، ابراز کرد: تمام تلاش اداره نوسازی، تجهیز و توسع مدارس در راستای ترمیم و استانداردسازی مدارس تخریبی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه