اخبار داغ

همزمان با برپایی رستاخیر اربعین

ایران؛ گذرگاه عشاق/ هزاران زائر خارجی از ایران به خیل زائران سیدالشهدا می‌پیوندند+عکس و فیلم

ایران؛ گذرگاه عشاق/ هزاران زائر خارجی از ایران به خیل زائران سیدالشهدا می‌پیوندند+عکس و فیلم
همزمان با برپایی اربعین حسینی، هزاران زائر از کشورهای مختلف دنیا برای پیوستن به خیل مشتاقان و زیارت‌کنندگان حضرت سیدالشهدا (ع)، از استان‌های مرزی کشورمان وارد ایران شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آن روز که شاعر سرود، "این حسین کیست که عالم همه پروانه است"‌، هنوز موعد اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در اربعین قیام گلگونش، به قرن بیست و یک هجری نرسیده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اینک جهان هستی شاهد خلق پدیده‌ای شگرف به نام "راهپیمایی اربعین" است که خالقانش همین اهالی قرن تکنولوژی و توسعه‌اند. انسان‌هایی که پا از دنیای تعلقات پس کشیده، به سوی ابدیتی نورانی در امتداد خط سرخ عاشورا به سوی سرزمین کربلا رهسپار شده‌اند.

,

اما در این میان، ایران اسلامی که این روزها تکیه‌ بزرگ عزای اهل‌بیت (ع) شده است و از هر کوی و برزنش صدای نوحه و ذکر مصیبت خاندان رسول خدا برپاست، علاوه بر نقش مؤثرش در رهسپاری خیل عاشقانی که در کربلا به دریای حسین‌بن‌علی (ع) می‌پیوندند، نقش میزبانی از زائران خارجی اربعین را نیز برعهده دارد و هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم تکاپوی استان‌های مرزی کشورمان برای پذیرایی از زائران خارجی حضرت سیدالشهدا (ع) و بدرقه به سوی کربلای معلا بیشتر می‌شود.

,

گیلان

, گیلان, گیلان,

 زائران خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و ترکیه که از طریق مرز زمینی آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند، پس از استراحت در دو موکب پایانه مرزی آستارا و همچنین امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان عازم مرزهای مهران و شلمچه شده و از آنجا راهی کربلای معلی می شوند.

,

, ,

, ,

تصاویر بیشتر را اینجا مشاهده کنید

, اینجا ,

, ,

 

,

اردبیل

, اردبیل, اردبیل,

تاکنون 2 هزار  زائر اتباع خارجی از کشورهای روسیه،گرجستان،جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز در پایانه مرزی بیله سوار مغان مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته اند.

,

سال گذشته 3 هزار و ۵۰۰ اتباع آذری در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتند که با ۷۵ دستگاه اتوبوس خدمات جابجایی آنها تامین شد و برنامه‌ریزی برای تردد اتباع جمهوری آذربایجان به کشور عراق با 120 دستگاه اتوبوس امسال در دستور کار قرار گرفته است.

,

 طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده ۱۲ هزار زائر اربعین اتباع خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق اعزام می شوند. این زائران از کشورهای روسیه،گرجستان،جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی چذابه با 400 دستگاه اتوبوس عازم کربلای معلی می شوند.
 

,
,

, ,

, ,

تصاویر بیشتر را اینجا مشاهده کنید

, اینجا ,

, ,

 

,

آذربایجان غربی

, آذربایجان غربی,

دومین گروه از زائران ترکیه‌ای اربعین حسینی از مرز بازرگان وارد کشور شدند.

,
,
, ,

, ,

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید

, اینجا ,

لرستان

, لرستان, لرستان,

عزاداری زائران کشور آذربایجان در موکب امام خامنه‌ای خرم آباد

,

, ,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان, سیستان و بلوچستان,

تاکنون 50 هزار زائر حسینی از پاکستان برای شرکت در پیاده روی اربعین و زیارت عتبات عالیات از مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان وارد کشور شده اند.

این زائران در مرز میرجاوه مورد استقبال و پذیرایی قرار می گیرند و وارد زاهدان می شوند و پس از اسکان و استراحت در زائرسراهای زاهدان ، به سمت عراق ادامه مسیر می دهند.

,
,
,

, ,

, ,

برای مشاهده فیلم و عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید

, ینجا,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه