اخبار داغ

رئیس امور عشایر قزوین:

بیش از ۲هزار خانوار عشایری در استان قزوین شناسایی شد

بیش از ۲هزار خانوار عشایری در استان قزوین شناسایی شد
رئیس امور عشایر قزوین گفت: در اواخر سال ۹۷ سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام شد که اطلاعات عشایر همه استان‌ها در سامانه ثبت شده که تایید نهایی نشده است و براساس این سرشماری ۲هزار و ۲۰۰ خانوارعشایری شناسایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بهزاد غیاثوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در اواسط سال 96 حدود 186 راس دام بیمه شد اما در سال 97 به 2هزار و 600 راس دام رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   صبح قزوین,

وی افزود: چهار صندوق خرد زنان عشایری در استان تشکیل شده که یک صندوق در شهرستان قزوین و سه صندوق در شهرستان آبیک است و در خصوص تب برسلوز نیز 9 دوره در اواخر سال 97 برگزار شد.

,

رئیس امور عشایر استان قزوین گفت: بیش از 500 خانوار روستایی آموزش تب مالت دیدند و با هماهنگی میراث فرهنگی دوره مقدماتی آموزش گلیم بافی برای زنان عشایر برگزار شد که در جهت درآمد و توانمندی بانوان عشایری بود.

,

این مسئول بیان کرد: در حوزه گیاهان دارویی و پرورش دام چهار دوره برگزار شد که 80 خانوار آموزش دیدند؛ در حوزه آبرسانی و بهسازی چشمه‌ها نیز 17سامانه انجام شد که 28هزار متر انتقال آب را شامل می‌شد.

,

46کیلومتر راه‌های عشایری استان مرمت شد

, 46کیلومتر راه‌های عشایری استان مرمت شد,

غیاثوند گفت: 46کیلومتر راه‌های عشایری استان مرمت شد که 519 خانوار و 9هزار و 970 راس دام از این مسیر استفاده می‌کردند؛ بحث پنل‌های خورشیدی به صورت پایلوت در شهرستان طارم و بخش کوهین و شهرستان قزوین انجام شد.

,

وی ابراز کرد: 650میلیون تومان ارزش افزوده در اختیار امور عشایر استان قرار گرفت که در حوزه‌های مختلف هزینه شده است و لایروبی قنوات توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شد.

,

رئیس امور عشایر استان قزوین افزود: با توجه به اینکه امور عشایر از سال 96 تاسیس شده لذا آمار درستی نداشتیم و اقدام به کار مطالعاتی را در حوزه راه‌ها و ظرفیت‌های عشایر در دستور کار قرار دادیم.

,

این مسئول بیان کرد: در اواخر سال 97 سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام شد که اطلاعات عشایر همه استان‌ها در سامانه ثبت شده که تایید نهایی نشده است و بر اساس این سرشماری 2هزار و 200 خانوارعشایری استان شناسایی شدند.

,

وی در پایان گفت: شناسایی عشایر در شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین زهرا، قزوین، آوج و بخشی از تاکستان شناسایی شده است و در مرحله ارائه خدمات هستیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه