اخبار داغ

موضوعی که با غلفت رسانه های داخلی مواجه شد:

افتتاح گذرگاه ابوکمال-القائم و پیامدهای آن در موزانه قدرت کشورهای دنیا

افتتاح گذرگاه ابوکمال-القائم و پیامدهای آن در موزانه قدرت کشورهای دنیا
منافع اقتصادی این دسترسی چنان زیاد است که اگر دولت مردان ما آنقدر باهوش باشند که این فرصت را از دست ندهند و برای این مسیر برنامه ریزی بلند مدت کنند، کوچکترین نتیجه آن این است که کشورهای شرقی آسیا، اوراسیا و همچنین همسایگان ما بدون ایران نمی توانند زندگی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ یادداشت دانشجو معلم ابوالفضل انصاری در خصوص افتتاح گذرگاه ابوکمال-القائم و پیامدهای آن در موازنه قدرت منطقه و دکترین بین الملل، موضوعی که کمتر رسانه ای به اهمیت آن پرداخته است. در این یادداشت آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


عکسی از سربازان هخامنشی در تنگه داردانل مربوط به حمله خشایارشاه در حال مجازات دریا که به سرعت در فضای مجازی ترکی-عربی در حال منتشر شدن است!
اما برای چه چنین عکسی منتشر میشود؟!

حضور دوباره نیروهای ایرانی در مدیترانه و قدم نهادن بر ماسه های مدیترانه همیشه به عنوان خط قرمزی برای قدرت های وقت مطرح بوده است.از آخرین روز های نفوذ سیاسی و نظامی ایران در مدیترانه قرن ها می گذرد.که خیلی از کشور ها از رسیدن دوباره ایران به مدیترانه احساس ترس و وحشت کرده اند در ادامه دلایل آن را ذکر خواهم کرد.

,
,
,
,
,


انگلیسی ها معتقد بودند برای ایجاد امنیت در درون کشور باید تا 200مایل فراتر از مرزها را تحت نفوذ سیاسی و نظامی داشت ولی از حضور مستقیم پرهیز کرد.

,
,


در روز دوشنبه 8مهر گذرگاه ابوکمال- القائم به صورت رسمی افتتاح شد که در واقع نقطه بسیار مهم و رمز پیروزی ایران در عراق و سوریه و در یک کلمه نقطه موفقیت محور مقاومت به شمار می رود که در کمال تعجب کم تر رسانه ای ابعاد افتتاح این گذرگاه را مورد تحلیل قرار داد! با افتتاح گذرگاه ابوکمال-القائم و دسترسی ایران به مدیترانه به بنادر سوریه از طریق خاک ایران چه پیامد هایی دارد؟

یکی از پیامد های آن باعث شکل گیری یک اقتصاد منسجم و به هم تنیده بین سه کشور ایران، عراق و سوریه میشود که سود سرشار آن باعث تحول در اقتصاد سه کشور می شود.

پیامد اتصال ایران به مدیترانه برای خیلی از کشور ها زنگ خطر بود. کشوری همانند ترکیه که در چهار دهه گذشته خودش را به عنوان پل ارتباطی آسیا و اروپا معرفی کرده بود به شدت نگران شد،کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات و عربستان نیز به این نتیجه رسیدند که ایران می تواند نفت و گاز خود را از طریق خط لوله به عراق و سوریه و از آنجا به اروپا صادر کند.

,
,
,
,
,
,

 

,

  دشمنان ما می‌ترسند که هندی ها، چینی ها، پاکستانی ها و... از این مسیر به اروپا دست به تجارت بزنند و بالطبع کشور های آسیای مرکزی نیز وسوسه شوند که از طریق خاک ایران و بنادر سوریه با اروپا و شمال آفریقا داد و ستد کنند. 

,

 

,

منافع اقتصادی این دسترسی چنان زیاد است که اگر دولت مردان ما آنقدر باهوش باشند که این فرصت را از دست ندهند و برای این مسیر برنامه ریزی بلند مدت کنند، کوچکترین نتیجه آن این است که کشورهای شرقی آسیا، اوراسیا و همچنین همسایگان ما بدون ایران نمی توانند زندگی کنند و امنیت ایران برای بسیاری از کشور های مهم می شود، چرا که ایران دوباره به عنوان چهار راه تمدن میتواند فقط با ترانزیت کالا و ارائه خدمات به کشور های دیگر به سود سرشاری دست یابد.

,

 

,

  حتی برخی از کشور های عربی حوزه خلیج فارس ناچار خواهند شد از این مسیر برای تجارت با شمال آفریقا و اروپا استفاده کنند و با باز شدن این محور میزان وابستگی ایران به ترکیه جهت دسترسی ایران به اروپا بسیار کم خواهد شد.

,



رونق این محور برای چینی ها بسیار مهم است چرا که آن ها را از محاصره آمریکا نجات میدهند و می توانند تجارت گسترده تر و پرسودتری به دور از دخالت های آمریکا با اروپا و  آفریقا شکل دهند. یکی از دلایل اصلی حضور آمریکا در آسیای مرکزی و پایگاه های متعدد در افغانستان، ماناس قرقیزستان و حضور در کشور های جنوب آسیای شرقی مانند سنگاپور فیلیپین... و همچنین احداث پایگاه هایی در جزیره سن دیه گو در اقیانوس هند و جیبوتی...زیر نظر داشتن چین و مانع تراشی از دسترسی آزاد چین به بازار های اروپایی است.

,
,
,



همچنین رژیم صهیونیستی با ترس از این که اگر راه آهن تهران-بغداد-دمشق تأسیس شود نیروی نظامی ایران در کمترین زمان می توانند پشت مرز های جولان اشغالی حضور یابند و ارسال کمک های مردمی و نظامی به مردم سوریه، حزب الله، الحشد الشبی و غزه با سرعت بیشتر و دغدغه کمتری همراه خواهد بود.

,
,
,

 

,

به همین دلیل است که استبکار جهانی و هم پیمانانش به سرعت احساس خطر کردند و  اتاق عملیات سری تشکیل دادند که مانع دسترسی ایران به دریای مدیترانه شوند.

امید است که مسئولان دولتی بتوانند از این فرصت طلایی که با خون شهدای مدافع حرم به دست آمده مغتنم شمارند و می توانند با برنامه ریزی دقیق فشار های اقتصادی و تحریم ها را تا حدود بسیار زیاد بی اثر کنند، همچنین با جذب سرمایه های خارجی باعث تحول در اقتصاد ایران شوند.

,
,
,

 

,

 افتتاح گذرگاه ابوکمال-القائم اتفاق میمونی است که این موفقیت را مدیون خون شهدا از نخستین روزهای جنگ تحمیلی تا خون شهدای برجای مانده دفاع از حرم تحت رهنمود های رهبری و تلاش جوانان این مرز و بوم باید دانست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه