اخبار داغ

خروج 119 هزار زائر از مرزهای خوزستان/ ثبت نام 219 خوزستانی در سماح/ اعلام محدودیت‌های ترافیکی

خروج 119 هزار زائر از مرزهای خوزستان/ ثبت نام 219 خوزستانی در سماح/ اعلام محدودیت‌های ترافیکی
بسته اخبار اربعین پایگاه خبری رهیاب، شامل آخرین اخبار، آمار و اطلاعیه های ویژه مراسم اربعین سال 1398 است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ آخرین خبرها و آمار از سوی مسئولان مربوط به گردهمایی بزرگ و باشکوه اربعین امسال، منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب , رهیاب ,
 
,
خروج بیش از 119 هزار زائر از مرزهای خوزستان
, خروج بیش از 119 هزار زائر از مرزهای خوزستان ,
 
,
فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: خروج زائران به عتبات عالیات برای گردهمایی اربعین حسینی در پنج روز نخست ماه صفر از مرزهای شلمچه و چذابه 119 هزار و 136 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 600 درصد افزایش یافته است.
,
 
,
سردار عباس زاده عنوان کرد: تعداد ورود زائران به کشور در این مدت زمان 28 هزار و 556 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 458 درصد افزایش داشته است. در مجموع تردد افراد (ورود و خروج) 147 هزار و 692 هزار نفربوده که در مقایسه با سال قبل 566 درصد افزایش داشته است.
,
 
,
 
,
ثبت نام 219 هزار خوزستانی تاکنون در سماح
, ثبت نام 219 هزار خوزستانی تاکنون در سماح,
 
,
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون 219 هزار زائر خوزستانی به‌منظور زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد، 10 درصد آمار زائران کل کشور را تشکیل می‌دهد.
 
,
,
ناصر حویزاوی عنوان کرد: مطلع بودن ستاد اربعین از آمار زائران اربعین برای تدبیر مسائلی مثل حمل‌ونقل، تغذیه، اسکان و آمار خروج از مرزها به‌منظور تأمین امنیت و اتخاذ تدابیر لازم کمک می‌کند و برای رفاه حال زائران است.
,
 
,
 
,
زائران با خودروهای شخصی خود به عراق سفر نکنند
, زائران با خودروهای شخصی خود به عراق سفر نکنند,
 
,
کوروش مودت اظهار کرد: برخی از زائران طبق مصوبه‌ای که ابلاغ شد با خودروهای شخصی خود برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کردند.

وی عنوان کرد: نهایت این مصوبه تا روز ۱۵ مهرماه است، به این معنا که از این تاریخ به بعد سفر با خودرو شخصی به عراق ممنوع است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: توصیه می‌شود که پیش از این تاریخ نیز بنا به دلایلی زائران با خودروهای شخصی خود به عراق سفر نکنند.

مودت عنوان کرد: زائران می‌توانند خودروهای خود را در پارکینگ شلمچه قرار دهند و با تدابیر اتخاذ شده هیچ نگرانی در رابطه با خودرو خود نداشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
استقرار  ۲۷ درمانگاه سیار هلال احمر خوزستان در عراق
, استقرار  ۲۷ درمانگاه سیار هلال احمر خوزستان در عراق,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲۷درمانگاه سیار توسط هلال احمر استان در کشور عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شد.
,
 
,
دکتر خدادی خاطرنشان کرد: ۴۲ دستگاه آمبولانس و یک هزار و ۵۶۰ نیروی درمانی توسط هلال احمر استان درمراسم اربعین امسال به کار گرفته شده اند که۱۲۰ نفر از این تعداد نیرو از خوزستان هستند.
,
 
,
وی افزود: ۳۳ پست و قرارگاه توسط هلال احمر در مراسم اربعین حسینی امسال در مسیرهای شلمچه و چذابه و منطقه عبدالخان شوش راه‌اندازی شدند.
,
 
,
 
,
مواکب شلمچه و چذابه به آب معدنی نیاز دارند
, مواکب شلمچه و چذابه به آب معدنی نیاز دارند,
 
,
 رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در دو مرز شلمچه و چذابه، گفت: افراد خیر و کسانی که قصد دارند نذورات خود را به مواکب دهند برای تهیه آب معدنی و ارسال آن به مواکب اقدام کنند.
,
 
,
حجت الاسلام موسوی با اشاره به حضور پرشور مردم در خدمات رسانی به زائران، گفت: تمام ساخت و سازهایی که در مرزها وجود دارد توسط مردم انجام شده است.
,
 
,

اعلام محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در خوزستان

تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه  (17 مهرماه) تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه (اول آبان ماه) در محورهای اهواز-سوسنگرد، بستان-چذابه، اهواز- خرمشهر-شلمچه و بالعکس ممنوع خواهد بود. برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد اما خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان - خرمشهر و بالعکس تردد کنند.
,
, اعلام محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در خوزستان,
,
,
 
,
تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه (17 مهرماه) تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه (اول آبان ماه) در محور هفتگل – باغملک – ایذه – دهدز - شهرکرد و بالعکس ممنوع است.  مسیر اهواز – اندیمشک - خرم آباد – الیگدرز – اصفهان - شهرکرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.
,
 
,
همچنین تردد کلیه خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه (17 مهرماه) تا ساعت 7 صبح روز شنبه (4 آبان ماه) در محورهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه ممنوع خواهد بود.
,
 
,
تردد کلیه تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین 98 از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه ( 17 مهرماه) تا ساعت 7 صبح روز شنبه ( 4 آبان ماه) در محورهای خارج شهر ممنوع خواهد بود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه