اخبار داغ

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی مطرح کرد

پیش‌بینی حضور 40 هزار زائر پیاده افغانستانی در مرز دوغارون/ ثبت‌نام 172 هزار نفر در سامانه سماح از خراسان رضوی

پیش‌بینی حضور 40 هزار زائر پیاده افغانستانی در مرز دوغارون/ ثبت‌نام 172 هزار نفر در سامانه سماح از خراسان رضوی
محمد صادق براتی گفت: سال گذشته حدود 33 هزار نفر از مرز دوغارون وارد استان شدند و پیش‌بینی می شود امسال این اعداد به 40 هزار زائر پیاده برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: آمار ثبت نام شدگان تا روز گذشته در کل کشور در سامانه سماح دو میلیون و صد و پنجاه و هشت هزار نفر است که از این تعداد حدود دو میلیون نفر ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی از ثبت نام 172 هزار نفر در سامانه سماح از خراسان رضوی خبر داد و گفت: از زائران محترم خواهشمندیم پیش از عزیمت به سفر معنوی اربعین حسینی حتماً در سمانه سماح ثبت نام کنند زیرا در واقع افراد با پرداخت 22 هزار تومان در این سامانه خود را در بیمه سفر می‌کنند.

,

براتی با اشاره به ورود برادران و خواهران افغانستانی از مرزهای دوغارون به خراسان رضوی جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین، افزود: سال گذشته حدود 33 هزار نفر از مرز دوغارون شهرستان تایباد در خراسان رضوی وارد استان شدند و پس از آن به عتبات عالیات و مشهد مقدس مشرف شدند.

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته به دلیل استقبال بیش از انتظار ما برای این عزیزان در بدو ورود به کشور در گیت‌های بازرسی و حمل‌ونقل آن‌ها مشکل‌هایی ایجاد شد.

,

وی با اشاره به اینکه حضور این عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: از این رو یکی از جلسات ستاد اربعین خراسان رضوی در شهرستان تایباد برگزار شد تا مشکلات از نزدیک مشاهده و دستورات لازم جهت برطرف کردن آن‌ها صادر شده است.

,

براتی یادآور شد: اعضای ستاد اربعین از نزدیک امکانات مرز دوغارون را بررسی کردند و جلسه‌ای را در فرمانداری تایباد برگزار کردند و در این جلسه آسیب‌های سال گذشته بررسی شد و تسهیلات ویژه‌ای فراهم شد تا دیگر مشکلاتی که در سال 97 داشتیم در سال جاری تکرار نشود.

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از تسهیلات ایجاد شده می‌توان به اضافه شدن دو گیت ورودی اشاره کرد که با اضافه شدن این دو گیت مجموع گیت‌های ما به 6 عدد می‌رسد.

,

وی در خصوص ساماندهی سامانه حمل‌ونقل زائران نیز گفت: با افزوده کردن به توان حمل‌ونقلی در ایام ورود زائران افغانستانی تلاش کرده‌ایم تا این عزیزان به راحتی بتوانند به مشهد مقدس و عتبات عالیات سفر کنند.

,

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود استقبال زائران افغانستانی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و تعداد آن‌ها به حدود 40 هزار نفر برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه