اخبار داغ

خاطره یک رزمنده بهاری از شهید همدانی؛

اگر سردار همدانی نبود همه ما اسیر یا شهید می شدیم

اگر سردار همدانی نبود همه ما اسیر یا شهید می شدیم
کتاب اردشیر آبروی ایل نوشته سید حسین حسینی از رزمندگان دفاع مقدس است که در بخشی از آن از زبان یکی از رزمندگان خاطره ای از رشادت سردار همدانی آورده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کتاب «اردشیر، آبروی ایل» نوشته سید حسین حسینی می باشد که به زندگینامه شهید فریدون عیوضی از فرماندهان بهاری دوران دفاع مقدس پرداخته است. در بخشی از این کتاب آصف عباسی یکی از رزمندگان بهاری به عملیات یازده شهریورسال ۶۰ اشاره می کند و می گوید: بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر به منظور تقویت روحیه مردم عملیات یازده شهریور در جبهه سرپل ذهاب تدارک دیده شد و در آن تعدادی از رزمندگان بهاری شرکت داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این رزمنده دفاع مقدس می گوید: عملیات پس از نیمه شب شروع شد و تا نزدیک سحر ادامه داشت و گروه ما برای فتح تپه های قراویز رفته بودند؛ اما عملیات توسط ستون پنجم لو رفته بود و به دلیل گرمای شدید هوا و نبود آب و غذا شرایط مقاومت سخت شده بود و محاصره دشمن هر لحظه تنگتر می شد ؛ به طوریکه در همین مقاومت دو تن از هم رزمان همشهری ما به نام علی زارعی و مجید روحی شهید شدند.

,

وی در ادامه می گوید: چند نفری که باقی مانده بودیم در پشت تپه سنگی قراویز گیر افتاده بودیم و مهماتمان هم تمام شد بود و هر کدام تنها یک نارنجک برایمان مانده بود و قصد داشتیم اگر دشمن به ما رسید نارنجک ها را منفجر کنیم.

,

عباسی در صحبت هایش سر رسیدن سردار همدانی را به طلوع نور امید تشبیه می کند و می گوید: در حالی که امیدی به زنده ماندن در آن شرایط نداشتیم دیدیم که ناگهان سردار همدانی با صلابت و ابهت خاصی از میان تپه ها و شخم زارها سوار بر ماشین تویوتا به طرف ما می آید.

,

وی ادامه می دهد: در آن لحظه آتش دشمن بالا گرفت، اما سردار همدانی در میان آتش گلوله ها خود را به ما رسانده و فریاد زد سریع سوار شوید. ما هم سوار شدیم و سردار بار دیگر در میان آتش دشمن دور زد و از منطقه دور شد؛ البته یکی دو نفر از افراد بر اثر تیراندازی دشمن زخمی شدند اما در نهایت همه به مقصد رسیدیم.

,

این رزمنده بهاری شهامت سردار همدانی را قابل تحسین دانسته و اذعان می کند: اگر شجاعت و شهامت سردار همدانی نبود که ما را به عقب برگرداند همه ما اسیر یا شهید می شدیم ، اما این اتفاق نیفتاد و همه از آتش دشمن دور شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه