اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اعلام کرد

آغاز خدمات موکب سیدالشهداء در کربلا/ ۲۱۴ بقعه در استان شناسایی شد

آغاز خدمات موکب سیدالشهداء در کربلا/ ۲۱۴ بقعه در استان شناسایی شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: موکب سیدالشهدا از ۱۵مهرماه در نجف اشرف خدمات را آغاز می‌کند که به مدت ۱۳ روز است و روزانه بالغ بر ۱۵تا۱۸هزار پرس غذا توزیع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: یکی از علل اصلی واقعه کربلا و اینکه سیدالشهدا خون و هستی خود را در این راه اهداء و اهل بیتش را قربانی کرد این بود که خداوند می‌خواست آدمیت و شان انسان را بالا ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: شهید مطهری فرمود که علت اصلی واقعه عاشورا امربه معروف و نهی از منکر بود اما علاوه‌براین آیت‌الله جوادی عاملی می‌فرماید که خداوند راضی شد تا ۱۲۴هزار پیامبر مبلغ دین اسلام شوند تا سیدالشهداء سهل الوصول‌ترین راه برای رسیدن انسان به آدمیت شود؛ درواقع امام حسین(ع) شهید شد تا ما به جایگاه انسانیت برسیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۲هزار و ۶۰۰ موقوفه داریم که از ۷۵۷ موقوفه منفعتی استان قزوین که شامل ۳۰هزار رقبه می‌شود بالغ بر ۵۰۰ موقوفه به نیت سیدالشهداء است.

,

این مسئول بیان کرد: حجم موقوفات استان قزوین حدود ۱۸درصد از اراضی کل استان را شامل می‌شود و از ۲۹ هزار رقبه نیز ۲۴هزار رقبه به نیت سیدالشهدا است.

,

مجیدی بیان کرد: در طرح بصیرت عاشورایی که از اول محرم آغاز شد نیز در ۱۱۵بقعه مراسم داشتیمو همچنین طبق پایش و بررسی که صورت گرفت تعداد کل بقاع متبرکه استان ۲۱۴ عدد بقعه است.

,

وی خاطرنشان کرد: طرح بصیرت عاشورایی شامل طرح لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، مراسم احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و یاس‌های سه سال است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۶۲نفر مبلغ را در طی طرح بصیرت عاشورایی اعزام کردیم و همچنین در این طرح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی و یاس‌های سه ساله را راه اندازی کردیم که کار متفاوتی در بیت سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

,

این مسئول بیان کرد: امسال یک کار نو در عزاداری‌ها داشتیم به طوری که چون استان قزوین از مدارس حوزه علمیه با جایگاه بالای تاریخی و معنوی برخوردار است لذا پنج شب مراسم عزاداری را در مدرسه صالحیه برگزار کردیم تا مردم با این فضا آشنا شوند.

,

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از موقوفات سیدالشهداء در ماه محرم هزینه شد

, یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از موقوفات سیدالشهداء در ماه محرم هزینه شد,

مجیدی افزود: برخی موقوفات سیدالشهداء در زمینه تعزیه خوانی است که خیلی از نسخ امروزی که در تعزیه‌ها استفاده می‌شود اشتباه است و ما تکلیف نداریم که نسخ غلط را ترویج دهیم لذا برای آسیب شناسی این حوزه اقدام به یک کار جدید کردیم.

,

وی ادامه داد: در این راستا یک کار تلفیقی انجام دادیم که هم واقعه عاشورا و هم مسائل عصر امروز مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم در قالب نمایش به نام “غریبه شام” در سالن دانشگاه فرهنیگان قزوین به روی صحنه می‌رود که تا پنجم صفر ادامه دارد و ساعت این نمایش هفت عصر است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‎های بصیرت عاشورایی نیز طرح “شمیم حسینی” بود که تقاضای هیئات مذهبی و مساجد را احصاء کردیم و از موقوفات سیدالشهداء به ۱۰۰ هیئت و مسجد در استان کمک شد.

,

مجیدی خاطرنشان کرد: به طور کلی ۳موکب سیدالشهداء در نجف، بی بی زبیده خاتون(س) در کربلا و موکبی در سوریه توسط اداره کل اوقاف قزوین دایر می‌شود.

,

وی ادامه داد: موکب سیدالشهدا از ۱۵مهرماه در نجف اشرف خدمات را آغاز می‌کند که به مدت ۱۳ روز است و روزانه بالغ بر ۱۵تا۱۸هزار پرس غذا توزیع خواهد شد و خدماتی مانند کفاشی، خیاطی، آرایشگری و پزشکی دارد که ۶۰خادم در آن خدمت می‌کنند.

,

این مسئول اضافه کرد: همچنین در موکب سیدالشهداء چای خانه حضرتی به طور شبانه روزی دمنوش‌های ایرانی را به زائرین ارائه می‌کند و خیمه‌های معرفت و توزیع اقلام فرهنگی و اجرای گروه سرود “انتظار” را خواهیم داشت اما اسکان در این موکب محدود است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: موکب بی بی زبیده خاتون(س) از ۱۸مهر دایر می‌شود و در شبانه روز ۴هزار نفر خانم و آقا اسکان می‌گیرند که به همین تعداد هم غذا توزیع می‌شود و در این موکب ۷۰نفر ارائه خدمت می‌کنند.

,

وی یادآور شد: موکب ما در سوریه با همکاری حوزه علمیه و اوقاف  قزوین برپا می‌شود که پنج روز پایانی ماه صفر دایر و به زائرین برای اولین بار غذای گرم ارائه می‌کند.

,

مجیدی افزود: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از موقوفات سیدالشهداء در ماه محرم هزینه شد و کمک به هیئات مذهبی ۶درصد رشد داشته  است چراکه امسال ۵۸۰ میلیون تومان به هیئات کمک شد در حالی که سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه