اخبار داغ

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد:

توسعه معادن گامی به سوی پشرفت بشاگرد/ برابر با قانون معادن با معارضین برخورد خواهد شد

توسعه معادن گامی به سوی پشرفت بشاگرد/ برابر با قانون معادن با معارضین برخورد خواهد شد
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: برای توسعه معادن با تمام توان به جلو خواهیم رفت و اگر معارضین در این بخش همکاری نکنند برابر با قانون معادن اقدام خواهد شد و بیش از این اجازه نخواهیم داد عقب ماندگی بشاگرد بیشتر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زارعی، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد درگفتگو با خبرنگارهرمز اظهار کرد: در دو سال گذشته ۱۴ پروانه اکتشاف و دو‌ پروانه بهره برداری معدن صادر شده که هفت معدن کرومیت و شش منگنز یک پروانه دیگر پلی متال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به اینکه هر منطقه از کشور را خدا نعماتی داده که بندگان از آن استفاده ببرند، افزود: با تلاش های زیاد که صورت گرفته توانستیم تا حدودی کارها این بخش را رو به جلو ببریم اما برای ادامه راه نیاز به همدلی و همفکری و اتحاد و انسجام همه مردم به ویژه جوانان و مسولان شهرستان به ویژه دادستانی و شورای تامین داریم.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه اگر معادن در بشاگرد فعال شود اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم را به دنبال دارد،تصریح کرد: سالهاست که مردم بشاگرد نخواستن از این ظرفیت استفاده شود و اگر کسی یا سرمایه گذاری آمده خدمت کند در این بخش مخالفت نموده و کوه ها را از خود دانسته و این باعث عقب ماندگی بشاگرد شده است.

,

زارعی افزود: شوراها، دهیاران ، معتمدین و جوانان بشاگردی می توانند کمک بزرگی در این بخش به ما داشته باشند.

,

وی گفت: اقتصاد بشاگرد و خانوارهای آنان از طریق یارانه است و با این گردش مالی هیچ وقت انتظار نداشته باشیم که بازار ها و پاساژها در بشاگرد شکل بگیرند هر جامعه ای بر اساس فکر و تفکر آن رشد می کند و ما هم باید برای اینکه بشاگرد رشد و توسعه یابد باید بزرگ فکر کنیم.

,

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاران زیادی در بخش معدن به ما مراجعه داشتند که خط تولید کرومیت و منگنز رو راه اندازی کنند اما وقتی حمایت نشوند کار به سرانجام نمی رسد.

,

تنها راه نجات بشاگرد از محرومیت استفاده درست از ظرفیت هاست

, تنها راه نجات بشاگرد از محرومیت استفاده درست از ظرفیت هاست,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد با بیان اینکه پهنه اکتشافی پنج هزار 767هزار هکتاری با پیشرفت ۷۰ درصدی به ایمیدرو واگذار شده است، عنوان کرد: پس ازاتمام عملیات اکتشاف به بخش خصوصی واگذار می شود و مردم عزیز بشاگرد می تواننددرآن مشارکت داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه تعطیلی معادن به زیان مردم بشاگرد است، تصریح کرد: اشتغال مردم بشاگرد از مهمترین دغدغه ماست چرا که جوانان زیادی برای به دست آوردن یک لقمه نان محتاجند و به مناطق دیگر یا خارج از استان میروند و این برای ما درد آورد است که خود ظرفیت داشته باشیم و خودمان نگذاریم که به نانی برسیم.

,

زارعی با بیان اینکه از نیروهای متخصص بشاگردی حمایت می کنیم، گفت: تمام معادن کشور بر اساس قانون معادن فعال هستند و نمونه آن شهرستان سیرجان است که بزرگترین معادن را دارد و سرمایه گذاران از اقصی نقاط کشور برای سرمایه گذاری درآنجا هستند و به همین خاطر آن شهرستان ها پیشرفت کردند.

,

وی تاکید کرد: برای توسعه معادن با تمام توان به جلو خواهیم رفت و اگر معارضین در این بخش همکاری نکنند برابر با قانون معادن اقدام خواهد شد و بیش از این اجازه نخواهیم داد عقب ماندگی بشاگرد بیشتر شود.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد با بیان اینکه دو معدن دارای پروانه بهره برداری کرومیت دربند صلاح و منگنز دودان داریم، خاطرنشان کرد: از تمام سرمایه گذاران در این بخش و بخش های دیگر برای سرمایه گذاری اقدام کنند حمایت می کنیم و اولویت اول نیروی بومی بشاگرد است.

,

گفتنی است شهرستان بشاگرد دارای ۱۰ هزارکیلومتر مربع مساحت‌ و در شرق هرمزگان و در ۲۶۵ کیلومتری بندر عباس واقع است که از نظر ذخایر معدنی در استان رتبه دوم دارا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه