اخبار داغ

مدیر تعاون روستایی استان زنجان:

ساز و کاری تحت عنوان خرید تضمینی گوجه فرنگی نداریم/ خرید حمایتی 5800 تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی

ساز و کاری تحت عنوان خرید تضمینی گوجه فرنگی نداریم/ خرید حمایتی 5800 تن گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی
مدیر تعاون روستایی استان زنجان در مورد مشکل خرید حمایتی کشاورزان در زنجان گفت: کشاورزان در حال حاضر با مشکل کمبود حمل و نقل گوجه فرنگی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع خرید تضمینی گوجه فرنگی در استان زنجان اظهار کرد: چیزی با عنوان خرید تضمینی گوجه فرنگی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: خرید گوجه فرنگی تنها به صورت طرح حمایتی انجام می‌شود و خرید تضمینی ویژه کالاهای استراتژیک مانند گندم، دانه های روغنی و غیره است.

,

مدیرتعاونی روستایی استان زنجان بیان کرد: به غیر از این کالاها 24 قلم مشمول خریدها حمایتی است ولی گوجه فرنگی مشمول لیست این 24 قلم کالای حمایتی هم نیست ولی با توجه به شرایطی که پیش آمده از افزایش کشت و متضرر شدن کشاورزان خرید حمایتی این محصول انجام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: خرید حمایتی در حال حاضر روزانه انجام می شود و در این حوزه تنها مشکلی که وجود دارد مشکل حمل و نقل گوجه فرنگی است.

,

نوری با بیان اینکه در استان زنجان کارخانه ای وجود ندارد که از اجرای طرح حمایتی همکاری کند گفت: در استان تنها یک کارخانه بود که متاسفانه در مورد طرح حمایتی قطع همکاری کرد.

,

وی بیان کرد: دو کارخانه در استان گلستان و اصفهان در خرید حمایتی اعلام همکاری کردند و در حال حاضر کشاورزان محصول خود را به این دو کارخانه با قیمت یک هزار و 150 تومان تحویل می‌دهند.

,

مدیرتعاون روستایی استان زنجان خاطر نشان کرد: در خرید حمایتی مشکل کمبود وسیله حمل و نقل گوجه فرنگی وجود دارد که کشاورزان را اذیت می کند و اگر وسیله حمل و نقل باشد با کارخانه استان گلستان هماهنگی لازم انجام شده تا روزانه 2 هزار تن گوجه فرنگی تحویل بگیرند.

,

وی افزود: همچنین با کارخانه استان اصفهان نیز این هماهنگی شده از کشاورزان زنجانی روزانه 300 تن گوجه فرنگی تحویل بگیرند ولی متاسفانه کشاورزان در حال حاضر با کمبود وسیله حمل و نقل گوجه فرنگی مواجه هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه