اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

استکبار با ایجاد آشوب در عراق به دنبال تضعیف جریان اربعین است

استکبار با ایجاد آشوب در عراق به دنبال تضعیف جریان اربعین است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهپیمایی اربعین سفره جهان‌خواری استکبار را جمع می‌کند از این رو ستکبار با ایجاد آشوب در عراق به دنبال تضعیف جریان اربعین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان دانش‌آموزی اربعین حسینی در مهدیه مشهد اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین همه ساله میلیون‌ها انسان شرکت می‌کنند اما در این بین حضور شما جوانان و نوجوانان سرآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله) می‌فرمایند «راهپیمایی اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است» که در این جمله تفسیر تمدن نوین اسلامی به روشنی بیان شده است؛ اولین ویژگی مشترک میان راهپیمایی اربعین و تمدن نوین اسلامی، تجمع تمام مومین و مسلمانان در کنار یکدیگر است.

,

 آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین شاهد حاکمیت عشق و احساس بر این حرکت عظیم هستیم، گفت: راهپیمایی اربعین همواره همراه با ذکر و اشک برای امام حسین(ع) است و در اجرای تمدن نوین اسلامی زندگی‌ها عبث نیست و در جریان خوش گذرانی تعریف نمی‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ویژگی سوم تمدن نوین اسلامی عقلانیت و اندیشه حکم فرما است؛ اغلب کارهایی که می‌کنیم بخشی از آن توسط عقل است و اکثر آن‌ها شاهد حاکمیت نفسانیات هستیم اما در پیاده روی اربعین تمایلات نفسانی دخالت ندارد بلکه از روی عقلانیت انجام می‌شود.

,

وی تصریح کرد: همزیستی مسئولانه و عاشقانه دیگر ویژگی مشترک پیاده روی اربعین و تمدن نوین اسلامی است اما چیزی که دنیا به دنبال آن است همزیستی مسالمت آمیز است که در تمدن نوین اسلامی این همزیستی فراتر رفته است و مسلمانان به هم عشق می ورزند.

,

آیت الله علم الهدی یادآور شد: ویژگی پنجم این راهپیمایی عظیم و تمدن نوین اسلامی، حرکت به سوی مقصدی مشخص است که چیزی جز رضایت خداوند نیست.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی زمان نوجوانی و جوانی را عرصه و نقطه پرش و رشد دانست و افزود: این نقطه پرش ممکن است با رشد علمی، فرهنگی همراه باشد و حتی ممکن است افراد نیز به سمت لاابالی‌گری بروند اما شما جوانان این راهپیمایی می تواند نقطه پرش شما باشد که پس از آن نیز خیر و برکت آن را خواهید دید.

,

وی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی ساده ای نیست و در واقع تمرینی است برا حرکت به سوی ظهور امام زمان(عج) است از طرف دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین به دنبال مظهر وجودی امام حسین(ع) هستند و اگر این مظهر در جامعه تجلی یابد سفره جهان‌خواری استکبار را جمع می‌کند.

,

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان اربعین با پایان راهپیمایی اربعین پایان نمی یابد و در زندگی افراد جریان دارد، گفت: اگر این پیاده روی فقط یک راهپیمایی بود دشمنان ما با آن مشکلی نداشتند.

,

وی افزود: دشمن سعی دارد تا راهپیمایی عظیم اربعین در رسانه‌های جهان بازتاب داده نشود، اما راهپیمایی اربعین سفره جهان‌خواری استکبار را جمع می‌کند از این رو ستکبار با ایجاد آشوب در عراق به دنبال تضعیف جریان اربعین است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین مهم‌ترین نماد جهانی شدن نهضت امام حسین(ع) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه