اخبار داغ

درکمیته فرهنگی اجلاس سراسری نماز گلستان عنوان شد؛

نمازخانه های مدارس بهسازی و جذاب شود / برگزاری سه اجلاسیه بزرگ با عنوان نماز در گلستان

نمازخانه های مدارس بهسازی و جذاب شود / برگزاری سه اجلاسیه بزرگ با عنوان نماز در گلستان
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه نمازخانه های مدارس باید بهسازی و جذاب شود گفت: باید فعالیت‌های نمازخانه ای و نمازهای باشکوه مدارس به طور مطلوبی در سطح استان و کشور انعکاس داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ منصور سرگزی، عصر امروز درکمیته فرهنگی اجلاس سراسری نماز که در گرگان برگزارشد، استان گلستان را نماد وحدت و همدلی دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایلی که میزبانی برگزاری اجلاس سراسری نماز به استان گلستان تعلق گرفت، وحدت مثال زدنی مردم اهل تشیع و تسنن این استان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست؛,

وی افزد: اجلاس سراسری نماز بزرگترین رویداد فرهنگی-دینی کشور است و اهمیت آن تا به حدی است که مقام معظم رهبری هر ساله برای برگزاری این اجلاس پیام می‌دهند و این نشان از اهمیت این موضوع دارد. سرگزی تصریح کرد: کار برای نماز باید مداوم و همیشگی باشد.

,

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در برگزاری این اجلاس باید از اسراف ها، تشریفات و تبلیغات بیجا پرهیز شود و ما باید تلاش کنیم که این اجلاس مطابق با شأن نماز برگزار گردد.

,

سرگزی با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس نماز ترویج فرهنگ نماز خوانی در بین مردم و دانش‌آموزان است گفت: با برگزاری اجلاس سراسری نماز، ما به دنبال ارائه خدماتی هستیم که باعث شود نماز در مدارس رونق بیشتری پیدا کند.

,

سرگزی افزود: در تلاشیم تا با برگزاری این اجلاس با شکوه و بزرگ در استان گلستان که به عنوان استانی سیل زده محسوب می شود بتوانیم روحیه مضاعف و پرنشاطی در مردم و دانش آموزان تزریق کنیم زیرا اعتقاد داریم که برکات زیادی از قِبَل این اجلاس نصیب این استان خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس باید با نگاه فرا استانی و ملی انجام شود گفت: آموزش و پرورش استان گلستان امسال انجام کار بزرگی را بر عهده گرفته است که باید با برنامه ریزی منسجم و دقیق این اجلاس را در شأن نماز برگزار نماید البته خداوند هم توفیقاتی عنایت می فرماید.

,

سرگزی افزود: مصمم هستیم تا مدیران‌مدارس دوره آموزشی نماز را بگذرانند و این آمادگی وجود تا گروه های تخصصی نماز را از سطح کشور به مدارس اعزام کنیم.

,

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نباید از کنار سوالات دانش آموزان، ساده بگذریم گفت: باید سعی کنیم تا به شبهات دانش آموزان در مدرسه پاسخ مناسب دهیم و حتی یک کتاب با عنوان نماز باید در سبد مطالعاتی دانش آموزان قرار بگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه نمازخانه های مدارس باید بهسازی و جذاب شود گفت: باید فعالیت‌های نمازخانه ای و نماز های باشکوه مدارس به طور مطلوبی در سطح استان و کشور انعکاس داده شود.

,

سرگزی خطاب به مدیران آموزش و پرورش شهرستان های گلستان گفت: خود شما بهترین الگو برای مدیران مدارس و دانش آموزان هستید از این رو باید تلاش کنید تا در در جلساتی که با موضوع نماز برگزار می گردد بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه تر این فریضه در مدارس تاکید شود تا بتوانید دانش‌آموزان بیشتری را جذب نماز کنید تا سلامتی آینده جامعه تضمین شود.

,

 

, ,

تلاش می کنیم تا شور نماز در مدارس افزون تر شود

, تلاش می کنیم تا شور نماز در مدارس افزون تر شود, تلاش می کنیم تا شور نماز در مدارس افزون تر شود,

احسان گوهری راد هم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «مدارس را مزین کنید به نمازخانه نوجوانان این برترین تضمین برای آینده جامعه است» اظهار کرد اجلاسیه نماز یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

,

وی افزود: این تاکید اشاره به نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در ترویج نماز دارد که البته تاکنون اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این اجلاسیه در گلستان انجام شده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: امسال سه اجلاسیه بزرگ با عنوان نماز در استان گلستان خواهیم داشت که اولین آنها اجلاسیه گلدسته های سرو است و در آبان ماه برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: دومین آنها بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز است که به نوبه خود یکی از اصلی ترین و بزرگترین همایش هایی است که در استان گلستان بعد از انتزاع از استان مازندران، اتفاق خواهد افتاد و این همایش در آذرماه امسال برگزار می گردد و همچنین سومین آنها اجلاسیه قرآن، عترت و نماز می باشد که انشاالله در گلستان انجام خواهد شد.

,

وی با تحسین رفتار ارزشمند و مثبت دانش آموز ایرانی که چندی پیش بر روی پل تایمز لندن اقامه نماز کرد، گفت: نماز صورت و نمای دین ماست و اگر بخواهیم دین مبین اسلام را معرفی نماییم باید با اقامه هرچه باشکوه تر نماز این کار را انجام دهیم.

,

گوهری راد بیان کرد: اصلی‌ترین هدف اجلاسیه نماز، معرفی و ترویج فرهنگ نماز به کل جامعه خاصه دانش آموزان است که اگر به نماز دانش آموزان در مدارس توجه ویژه شود این عبادت خالصانه به خانواده‌ها و از آنجا به کل جامعه تسری خواهد یافت.

,

وی خاطرنشان کرد: انتظار دارم که برگزاری اجلاسیه نماز به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های گلستان شود. وی همچنین گفت: با وجود اینکه ساماندهی نیروی انسانی مدارس در قبل از مهر بسیار دشوار بود باز این امر باعث نشد تا مدیران آموزش و پرورش شهرستان های گلستان از اجلاسیه نماز و برگزاری این برنامه بزرگ غفلت کنند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: اگر استان گلستان در برگزاری نماز جماعت بسیار موفق است این نتیجه عملکرد خوب آموزش و پرورش است و ما تلاش می کنیم تا شور نماز در مدارس افزون تر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه