اخبار داغ

40 هزار نفر از مناطق کم برخوردار اهواز رهسپار شدند؛

آغاز حرکت بزرگترین کاروان پیاده اربعین کشور/ مشایه الاهواز؛ دریایی از ارادت ایرانی- عربی به حماسه حسینی

آغاز حرکت بزرگترین کاروان پیاده اربعین کشور/ مشایه الاهواز؛ دریایی از ارادت ایرانی- عربی به حماسه حسینی
کاروان بزرگ مشایه الاهواز متشکل از بیش از 40 هزار نفر از مناطق کمتر برخوردار اهواز شامل لشکرآباد، عین دو، ملاشیه، کوی علوی، کوی سیاحی و... است که حرکت خود را به سوی زیارت اربعین آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ «مشایه الاهواز» نام عربی بزرگترین کاروان پیاده روی زائران اربعین حسینی کشور است که همه ساله از مناطق مختلف و اغلب کم برخوردار اهواز حرکت خود را به سوی کربلا آغاز می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب , رهیاب ,
 
,
بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه 15 مهرماه نیز که تجمع بزرگ این کاروان در منطقه ملاشیه اهواز بود، همه خود را به این اجتماع عظیم رسانده بودند.
,
 
,
زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، کارمند و بازاری، کارگر و بازنشسته، دانش آموز و دانشجو همه و همه یکدل و بی ریا، محزون برای شهادت سید و سالار شهیدان، خود را آماده سفری معنوی و تاریخی کرده اند.
,
 
,
کاروان بزرگ مشایه الاهواز متشکل از بیش از 40 هزار نفر از مناطق کمتر برخوردار اهواز شامل لشکرآباد، عین دو، ملاشیه، کوی علوی، کوی سیاحی و... است.
,
 
,
این عاشقان حسینی با عزاداری و سوگواری از منطقه ملاشیه حرکت خود را آغاز و سپس در منطقه عین 2 تجمع کرده و فردا به سوی مرز چذابه ادامه حرکت می دهند.

مردان و زنان به همراه کودکان و نوجوانان محب ابا عبدالله (ع) در شهر و روستاهای مسیر کاروان مشایه الاهواز نیز به آنها ملحق و به مانند دریایی از مهر و محبت به سمت کربلای معلی حرکت می کنند تا در اربعین سید و سالار شهیدان به اقیانوس عظیم و میلیونی عاشقان حسین (ع) بپیوندند.
,
,
,
 
,
در مسیر تردد این زائران حسینی نیز موکب های بسیاری هستند که با شوق و ارادت، از آنها پذیرایی می کنند تا زائر حسین (ع) دغدغه ای جز رسیدن به بین الحرمین نداشته باشد.
,
 
,
کاروان بزرگ پیاده روی مشایه الاهواز، از سال 90 توسط چند تن از جوانان منطقه ملاشیه و عین دو اهواز آغاز شده بود و همه ساله بر تعداد زائران همراه این کاروان افزوده می شود تا جایی که اکنون این حرکت خودجوش چند نفره، به کاروانی بیش از 40 هزار نفره از مردم اهواز تبدیل شده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه