اخبار داغ

معاون فرماندار سوادکوه:

راه‌های تکدی‌گری افزایش یافته است/دستگاه‌ها با ورود به‌موقع از آسیب‌ها جلوگیری کنند

راه‌های تکدی‌گری افزایش یافته است/دستگاه‌ها با ورود به‌موقع از آسیب‌ها جلوگیری کنند
معاون سیاسی امنیتی فرماندار سوادکوه گفت: راه‌های تکدی‌گری افزایش یافته و متکدیان می‌توانند آسیب‌های اجتماعی فراوانی را با خود به همراه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عین‌الله طالبی دوشنبه شب در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی، با بیان اینکه معضلات با فرار از مشکلات حل نخواهد شد، اظهار کرد: در بعضی از موارد افراد برای فرار از مشکلی با مشکلات بیشتر روبه‌رو شده که این امر موجب سرخو‌ردگی و نا امیدی آنها خواهد شد.

وی بی‌توجهی به متکدیان را برای جامعه بسیار خطرآفرین دانست و افزود: راه‌های تکدی‌گری افزایش یافته و متکدیان می‌توانند آسیب‌های اجتماعی فراوانی را با خود به همراه داشته باشند لذا شهرداری‌ها با همراهی نیروی انتظامی و بهزیستی باید گشت‌هایی برای جمع‌آوری متدکیان  داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی باشد، گفت: در بسیاری از موارد تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال وجود دارد اما جوانان تنبل شده‌اند و حاضر نیستند برای کسب درآمد تلاش کنند و وظیفه متولیان امر است که روحیه نشاط و فعالیت اجتماعی را در جوانان با یک برنامه‌ریزی صحیح افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه آستانه تحمل درد و رنج مردم کاهش یافته است، افزود: بسیاری از افراد کنترلی روی خشم و عصبانیت خود ندارند و در تصمیم آنی و ناگهانی عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند که بعدها از رفتار خود پشیمان می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، خودکشی، همانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند، اظهار داشت: ایجاد یک مشکل و فشار روحی و روانی وارده بر فرد، او را به سمت آسیب‌های دیگر پیش می‌برد و وظیفه دستگاه‌های مربوطه است تا با ورود به موقع از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند.

طالبی عدم ارتباط صحیح افراد خانواده با یکدیگر را یکی از دلایل مهم ایجاد آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: افراد یک خانواده در برقرای ارتباط کلامی و عاطفی با یکدیگر با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند مشکلات کوچک خود را در خانواده مطرح نمایند و به مرور زمان با اشتباهات دیگر یک مشکل کوچک را به یک معضل بزرگ تبدیل می‌کنند.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و با اشاره به آموزش خانواده ها در راستای رفتار صحیح گفت: قبل از اینکه مشکلی در جامعه ایجاد شود نسبت به نوع وقوع مشکلات باید خانواده‌ها آگاه شوند تا درگیر معضلات اجتماعی نشوند.

طالبی با تأکید بر ضرورت انجام آسیب‌شناسی در هر منطقه و پیدا کردن نقاط گلوگاه جهت آموزش و پیشگیری، این امر را در راستای کاهش درگیری مشکلات اجتماعی راهگشا دانست و گفت: در مراسمات و همایش‌ها سخنرانان مشکلات اجتماعی را نیز بیان کنند و تمام انرژی خود را برای بیان مسائل سیاسی صرف نکنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه