اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار قزوین:

طرح تعاونی مسکن کارکنان ارتش باید بازنگری شود/ در شهرک مهرگان با کمبود زیرساخت مواجه هستیم

طرح تعاونی مسکن کارکنان ارتش باید بازنگری شود/ در شهرک مهرگان با کمبود زیرساخت مواجه هستیم
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اکنون با گذشت 17سال باید در این طرح ۲۵۰هکتاری یک بازنگری صورت گیرد و سپس به سراغ توافق‌های جدید برویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، اعضای تعاونی مسکن ارتش قزوین با گذشت ۱۷سال از تاسسیس اما هنوز صاحب خانه نشده‌اند و همچنان در پیچ و خم مشکلات عدیده‌ای هستند که مانع از اجرای این طرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

در سال ۸۱ زمینی به متراژ ۱۴۰ هکتار در روستای باورس در نزدیکی شهر محمدیه جهت تامین مسکن اعضاء خریداری شد که ایثارگران و جانبازان ارتش لشگر۱۶ زرهی قزوین بیشترین صاحبان این زمین‌ را تشکیل می‌دهند و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعضای این تعاونی هستند.

,

۱۷ سال از خرید این زمین می‌گذرد وهیچ اقدامی در جهت ساخت واحدهای مسکونی صورت نگرفته مسئولین یکی از دلایل عدم تفیکیک را کشاورزی بودن زمین بیان می‌کنند.

,

در سال‌های اخیر باتوجه به پیگیری‌های اعضای تعاونی نتیجه به این رسیده تا زمینی را جایگزین زمین مورد نظر کنند اما تاکنون رای‌زنی اعضا با مسئولین به نتیجه نرسیده چراکه طبق گفته اعضا براساس آخرین رای‌زنی با مسئولین قرار بر این شده تا زمین ۲۵۰هکتاری در مهرگان به تعاونی تحویل داده شود اما اکنون با این موضوع موافقت نشده است.

,

 

,

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره پرونده تعاونی مسکن کارکنان ارتش اظهار کرد: این تعاونی با راه وشهرسازی توافقی را برای اراضی ۲۵۰هکتاری داشتند که زمینی در مهرگان جایزگزین زمین‌های باورس شود.

, شاخص،,

وی افزود: در حالی که کل مساحت مهرگان ۴۰۰ هکتار است و برای تامین زیرساخت‌های برق، آب و فاضلاب و مدرسه و امنیت با کمبود مواجه هستیم.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت: اکنون شرایطی فراهم نیست که ۲۵۰هکتار دیگر هم به این ۴۰۰هکتار اضافه شود چراکه در آینده خود ساکنان نسبت به نبود زیرساخت‌ها گلایه خواهند کرد.

,

این مسئول ادامه داد: دلیل دیگر که اکنون امکان تحویل ۲۵۰هکتار زمین در مهرگان به تعاونی وجود ندارد این است که در سال ۸۹ این مجموعه ۲۵۰هکتاری مصوبه کارگروه زیربنایی داشته و سه سال قبل از آن هم طراحی شده و یعنی ۱۵سال از عمر آن می‌گذرد.

,

فرخزاد بیان کرد: بدون شک نیاز است که یک تغییر و بازنگری در طرح ایجاد شود چراکه در گذشته سیاست‌های دولت متفاوت بوده و در آن زمان شرایط ساخت‌وساز با امروز مشابه نبوده است.

,

این مسئول اضافه کرد: اکنون با گذشت ۱۷سال باید در این طرح ۲۵۰هکتاری یک بازنگری صورت گیرد و سپس به سراغ توافق‌های جدید برویم؛ اما برای موضوع این تعاونی ما کتبی هم اعلام کردیم که راه و شهرسازی می‌تواند از زمین‌های ویلایی که در مهرگان وجود دارد واگذار کند.

,

وی خاطرنشان کرد: این طرح باید مجدد بازنگری شود و زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، گاز و مدرسه و سایر امکانات تامین شود تا در آینده یک بار جدیدی بر روی مساحت ۴۰۰هکتاری مهرگان نشود که زمان می‌برد و خواسته کنونی اعضای تعاونی را پاسخ نمی‌دهد.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: راه و شهرسازی باید طرح را بازنگری کند و دلیل عدم موافقت با واگذاری زمین در مهرگان همین دلایلی بود که بیان شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه