اخبار داغ

افزایش 250 درصدی جرایم سایبری نسبت به سال قبل

افزایش 250 درصدی جرایم سایبری نسبت به سال قبل
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: جرایم سایبری 250 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، از طرفی امروز نوع جرایم هم متفاوت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ حسین حسین زاده در همایش گردهمایی با مدیران موسسات حفاظتی و تقدیر از نگهبانان نمونه محله اظهار داشت: یکی از اساسی ترین وظایف حاکمیت ها تامین امنیت و معیشت مردم است و اگر حکومتی در تامین امنیت موفق عمل کند جامعه با آن همراهی می کند و دیگرکاستی ها نیز رفع می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هیچ جامعه و انسانی بدون امنیت به اهداف خود نمی رسد و امنیت از اساسی ترین نعمت های خدای متعال است بیان داشت :خدای متعال مقدس ترین سازه ای را که در زمین قرار داده و شهری امن معرفی کرده “کعبه” است و در قیامت نیز انسان به آرامش وعده داده شده و اگر بهشت امنیت و آرامش نداشته باشد انسان برای آن تلاش نمی کند.

,

سرهنگ حسین زاده افزود: اگر حاکمیتی نتواند امنیت را بوجود بیاورد خود افراد وارد عمل می شوند و هر کس می خواهد از جان ومال و ناموس خود دفاع کند که آن حاکمیت دچار هرج و مرج می شود .

,

وی با اشاره به تغییرات و تحولات سریع زندگی اظهار داشت : همانگونه که جوامع در حال تغییر و به روز شدن هستند ، جرایم نیز مستمرا تغییر می کنند ، که لازم است نیروی انتظامی هوشمندانه عمل کند و با آینده گری دقیق در حوزه امنیت به روز شود.

,

این مقام انتظامی اظهار داشت : به عنوان مثال 15 سال گذشته جرایم دنیا مجازی وجود نداشت که ناجا هوشمندانه این جرایم راپیش بینی کرد و اداره مبارزه باجرایم خاص و رایانه ای را راه اندازی کرد و اکنون جرایم سایبری 250درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته ، امروز نوع جرایم متفاوت شده است.

,

سرهنگ حسین حسین زاده اضافه کرد: تغییرات به سرعت اتفاق می افتند و اگر پلیس با آنها پیش نرود و به روزنشود در حوزه امنیت رشد نمی کنیم ، 2دهه قبل سارقان ،هویت آنها و محدوده جغرافیایی جرم آنها مشخص بود ، امروز با سارقانی مواجه هستیم که با خودروهای میلیاردی و از دیگر استان ها وارد شهر اصفهان می شوند و در یک روز چندین سرقت مرتکب و از شهر خارج می شوند.

,

جانشین انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان در حال مسن شدن است گفت: سالیان آینده سالمندان ما دچار مشکل می شوند ، سالمندانی که در منازل تنها زندگی می کنند و به راحتی از آنها سرقت می شود که می بایست برای امنیت آنان ، محل زندگی و تفریح اشان آینده نگری شود.

,

حسین زاده تصریح کرد: داشتن امنیت در یک جامعه به معنای آن نیست که حتما احساس امنیت نیز وجود دارد ، آمارهای پلیس بسیار دقیق است و امنیت یک جامعه را نشان می دهد اما ممکن است افراد آن جامعه با مشاهده مواردی مانند سرقت خودروی همسایه ، آزار و اذیت یک دانش آموز یا دانشجو در مسیر خانه تا محل تحصیل و دیگر موارد احساس امنیت نکنند .

,

این مقام انتظامی بیان داشت : حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سال 1371 در فرمایشات خود فرمودند: “اعتماد مردمی بالاترین سرمایه نیروی انتظامی است” که پلیس استان اصفهان در چندین پرونده مهم و حساس با اعتماد مردمی به پلیس و لطف خدای متعال موفق شده مجرمان را تحویل قانون بدهد.

,

وی ادامه داد: آراستگی ظاهری یک نگهبان محله اولین فاکتور مهم در تعاملات افراد جامعه با او و اعتماد به او است و بعد از نظم ظاهری آموزش های به روز و استفاده از روش های آموزشی نوین ، استفاده از تجهیزات مدرن که قدرت شما را در صحنه جرم افزایش می دهد بسیار مهم است .

,

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه می بایست موضوع ضابط بودن نگهبانان محل در قانون دنبال شود و مسئولیت و اختیارات آنها افزایش یابد تاکید کرد: از کلیه مدیران موسسات حفاظتی و نگهبانان محله که در تامین امنیت مردم فهیم اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی نقش آفرینی می کنند تقدیر و تشکر می کنم و از خدای متعال برای آنها آرزوی سلامتی دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه