اخبار داغ

سرنوشت احداث کارخانه فولاد و آهن اسفنجی در بیجار به کجا ختم شد؟

وعده‌های توخالی مسئولان درخت محرومیت را کهنسال‌تر می‌کند/ مگر رهبری نگفتند «بمانید و آباد کنید» پس چرا دولتمردان مانع می‌شوند؟!

وعده‌های توخالی مسئولان درخت محرومیت را کهنسال‌تر می‌کند/ مگر رهبری نگفتند «بمانید و آباد کنید» پس چرا دولتمردان مانع می‌شوند؟!
در حالی که شهرستان بیجار به شدت از معضل بیکاری رنج می‌برد، بر خلاف تصمیمات اولیه دولت قصد دارد کارخانه فولاد را به یکی دیگر از شهرستان‌های کردستان انتقال دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، شهرستان بیجار با توجه به پراکندگی وسعت و کمی جمعیت از محرومترین و مظلومترین شهرهای استان کردستان است که بانی اصلی این مظلومیت و محرومیت مسوولانی هستند که زادگاهشان بیجار گروس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

حکایت پروژه های انتخاباتی و فرمایشی تنها به احداث کارخانه سایپا و رد شدن ریل راه آهن و بیمارستان تامین اجتماعی و ده ها پروژه ای که تکرار آنها از صبر و حوصله خوانندگان خارج است ختم نمی شود.

,

مظلومیت دیار گروس سالی برای همه مشخص شد که به علت عدم توانایی نماینده وقت و کم لطفی مسوولان ارشد در حالیکه مواد اولیه کارخانه در شهرستان بیجار بود ، کارخانه ذوب آهن به قروه عطاء شد که در آنجا نیز پس از مدتی فعالیت به خاطر کار غیر کارشناسی که انجام شده بود تعطیل و عده ای بیکار به بیکاران آن شهرستان افزوده شد.

,

در حالیکه در طی دو سال گذشته فراز و نشیب های زیادی برای احداث کارخانه فولاد در بیجار طی شد ، در روز 13 مهر ماه سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از معدن طلای ساریگونی قروه اظهار داشت: آهن اسفنجی در بیجار تولید و در قروه تبدیل به فولاد و شمش خواهد شد که با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان در واقع میزان صادرات این محصول صنعتی در کشور افزایش می یابد.

,

در حالی که شهرستان بیجار از معضل بیکاری به شدت رنج می‌برد اکنون خبر می‌رسد که دولت با تغییر تصمیم اولیه، قصد دارد کارخانه فولاد را به شهرستان قروه انتقال دهد که برای حدود 2 هزار نفر اشتغالزایی دارد.

,

 

,

کارخانه فولاد حق مسلم مردم بیجار است

, کارخانه فولاد حق مسلم مردم بیجار است,

 

,

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه خود  با خبرنگار فارس در سال 95 با بیان اینکه با توجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد، خاک آهن است و 60 درصد معادن سنگ آهن استان کردستان در بیجار تولید می‌شود بنابراین مناسبترین مکان برای جانمایی کارخانه فولاد شهرستان بیجار است.

,

 

,

حمدالله کریمی در رابطه با انتشار اخبار اخیر مبنی بر جانمایی و ساخت کارخانه فولاد استان کردستان، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با دیار گروس مبنی بر اینکه "حضور داشته باشید، بمانید و بیجار را آباد کنید"، عنوان کرد: مسئولان استانی باید فرامین رهبری را در رأس امور قرار داده و زمینه را برای حضور بیجاری‌ها در شهر و دیارشان  فراهم کرده و در این راستا تلاش کنند.

,

 

,

وی ایجاد واحدهای صنعتی و کارخانجات مختلف را از ضروریات برای استان کردستان دانست و در رابطه با جانمایی کارخانه فولاد در این استان، عنوان کرد: با توجه به مسائل مربوط به توسعه متوازن و پایدار و تمکین به نظرات کارشناسان کارخانه فولاد در جایی مکان‌یابی شود که دارای بیشترین درصد منابع سنگ آهن باشد.

,

 

,

به گفته وی، مردم به عملکردهای مسوولان امید دارند و از آنجا که توسعه در استان کردستان حق تمامی مردم است باید در این راستا با اولویت‌بندی مشکلات هر شهرستان و توجه به وجود منابع معدنی خاک آهن، تصمیمی قاطع اتخاذ کنند.

,

 

,

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلات بیکاری، مهاجرت و محرومیت در شهرستان بیجار که تمامی نقاط این شهرستان را تحت تأثیر قرار داده، تمام امید مردم به پیگیری مسوولان است.

,

 

,

اجازه نمی‌دهم یک مشت خاک آهن از بیجار خارج‌ شود

, اجازه نمی‌دهم یک مشت خاک آهن از بیجار خارج‌ شود,

 

,

نماینده مردم بیجارگروس در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه دیگر در سال 95 ، پیشرفت شهرستان بیجار را در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان عنوان کرد و افزود: پیشرفت تمام شهرستان های استان مانند حلقه های زنجیر به هم متصل است و باید خدمات رسانی به تمامی شهرستان ها با عدالت همراه باشد تا همه به یک اندازه از خدمات نظام و انقلاب بهره مند شوند و اینگونه نباشد که یک شهرستان توسعه یافته تر و یک شهرستان کم توسعه باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه به حول و قوه ی الهی و با پشتوانه ی نظرات کارشناسی و حمایت های مردمی و با استفاده از ابزارهای قانونی, اجازه نخواهم داد که حتی یک مشت از خاک آهن بیجار را از شهرستان خارج کنند، تاکید کرد: بهترین راهکار در برخورد با این مساله اینست که همه ی ما با دیدهای وسیع و کارشناسی این نکته را از نظر دور ننماییم که محل احداث چنین کارخانه ای در جایی باید باشد که بیشترین منابع سنگ و خاک آهن را داراست و به زودی برای بحث و تبادل نظر در این راستا با استاندار محترم کردستان نشستی خواهیم داشت تا تمام جوانب این مساله را بررسی نماییم.

,

 

,

علت عقب ماندگی بیجار گروس چه کسانی هستند

,

 

,

با تبریک این خبر مسرت بخش به مردم و مسوولان خدوم شهرستان قروه و مسوولان با غیرت استانی که به زادگاه خودشان تعصب دارند، از نماینده ، امام جمعه ، فرماندار و استاندار می خواهیم بپرسیم شعار دادن تا کی ؟ عدم توجه به خواسته مردم شهرستان بیجار تا کی ؟ از دست دادن پروژه های مهم شهرستانی تا کی ؟ مظلومیت و محرومیت مردم شهرستان و رنج کشیدن و آواره غربت شدن تا کی ؟ آیا وقت آن نرسیده برای چند صباحی هم شده از آن میز جدا شوید و به میان مردم بیایید تا بدانید خواسته مردم چیست؟

,

 

,

مسوولان جواب دهند ، چرا با داشتن ظرفیت های بالقوه در شهرستان از داشتن کارخانه ای که زمینه اشتغالزایی 2 هزار نفر را می تواند فراهم کند محروم باشیم.

,

 

,

مسوولان با غیرت شهرستان بیجار چه بخواهند چه نخواهند کارخانه فولاد پرید ، فقط کسی بگویید البته به دور از شعار و کتمان حقیقت سرانجام جانمایی آهن اسفنجی با توجه به آن همه تبعات سیاسی و اجتماعی که برای شهرستان داشت چه شد؟

,

 

,

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی مگر سال قبل شما در چندین مصاحبه مطبوعاتی از جانمایی قطعی آهن اسفتجی در منطقه زاغه فولاد خبر ندادید ، بس چرا بعد از گذشت یکسال هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

,

 

,

شما در همین مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردید که سیاسی بازی و راضی کردن یک عده در استان جلوی پیشرفت این کار را گرفته!! آیا بعد از گذشت یکسال و چند ماه نمی خواهید بگویید این عده در استان چه کسانی هستند که نمی خواهند بیجار توسعه پیدا کند و از ظرفیت های که حق مسلم خودشان است استفاده کند؟!

,

 

,

استاندار کردستان بگویید علت توقف جانمایی آهن اسفنجی در بیجار چیست ؟ آیا این پروژه سهم بندی شده ؟ آیا برای احداث آن باید عده ای به نان و نوا برسند که هنوز تطمیع نشده اند ؟ چرا شهرستان بیجار باید از ظرفیت های خودش هم محروم باشد ؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه