اخبار داغ

بر اساس گزارس مرکز آمار؛

یزد، دومین استان با بیشترین نرخ بیکاری در کشور!

یزد، دومین استان با بیشترین نرخ بیکاری در کشور!
بررسی نرخ بیکاری در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که در تابستان ۹۸، استان یزد با نرخ بیکاری ۱۵.۱ درصد بعد از سیستان بلوچستان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، نرخ بیکاری استان یزد در تابستان 98 بالاتر از میانگین کشور به 15.1 درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که نرخ بیکاری 14.1 درصد بوده به میزان یک درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بررسی نرخ بیکاری در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که در تابستان ۹۸، استان یزد با نرخ بیکاری ۱۵.۱ درصد بعد از سیستان بلوچستان  بالاترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

,

افزایش نرخ بیکاری استان یزد در تابستان 98 در حالی است که طبق اعلام مرکز آمار، نرخ مشارکت اقتصادی استان در این فصل 42.4 درصد اعلام‌شده که نسبت به تابستان قبل حدود یک درصد کاهش داشته است به این معنی که علی‌رغم کاهش جمعیت افراد فعال استان (یعنی کسانی که یا شغل دارند یا در جستجوی شغل هستند) بازهم نرخ بیکاری استان افزایش داشته است از سویی دیگر همیشه در فصل تابستان بارونق بسیاری از مشاغل فصلی نرخ بیکاری کاهش می‌یافت اما امسال وضعیت بازار کار استان در تابستان به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

,

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری کشور در تابستان سال جاری 10.5 درصد اعلام‌شده است که نسبت به تابستان سال قبل 1.7 درصد کاهش‌یافته است. همچنین بیکاری در 24 استان روند کاهشی داشته و صرفاً فقط در هفت استان ازجمله یزد نرخ بیکاری افزایش داشته است.

,

, ,

نکته قابل‌تأمل آن که استان یزد همواره به‌عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور با بیکاری بسیار پایین شناخته می‌شده است به‌طوری‌که در زمان آغاز به کار دولت تدبیر در سال 92، یزد سومین استان با پایین‌ترین نرخ بیکاری در سطح کشور بوده است اما به مدد عملکرد مسئولین و مدیران دولت تدبیر اکنون یزد دومین استان با بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.

,

گفتنی است چندی پیش وزیر نیرو که  ازقضا یزدی هم هست وعده کاهش نرخ بیکاری یزد به زیر ده درصد را داده بود و استاندار یزد نیز به تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری اظهار امیدواری کرده بود.

,

, ,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه