اخبار داغ

مدیر سازمان اردویی سپاه امام رضا(ع) خبر داد

برپایی موکب‌های خدمت رسانی به زائران افغانستانی در مرز دوغارون

برپایی موکب‌های خدمت رسانی به زائران افغانستانی در مرز دوغارون
محسن سهیل طرقبه گفت: با برپایی موکب‌های خدمت رسانی در مرز دوغارون و شهرستان تایباد، از عزیزان زائر افغانستانی در بدو ورود پذیرایی به عمل می‌آید و در صورت نیاز به اسکان اضطراری در همان مکان محل‌هایی برای اسکان آن‌ها فراهم ‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سهیل طرقبه، مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: خوشبختانه همه ساله شاهد حضور زائران افغانستانی در مرزهای خراسان رضوی جهت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین و دهه آخر صفر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی از عبور 500 زائر افغانستانی از مرز دوغارون تا کنون خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 32 هزار افغانستانی از مرز دوغارون راهی سفر اربعین شدند و امسال پیش بینی می‌کنیم این عدد به حدود 50 هزار نفر برسد.

,

سهیل طرقبه ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و برپایی موکب‌های خدمت رسانی در مرز دوغارون و شهرستان تایباد، از عزیزان زائر افغانستانی در بدو ورود پذیرایی به عمل می‌آید و در صورت نیاز به اسکان اضطراری در  همان مکان محل‌هایی برای اسکان آن‌ها فراهم ‌شده است.

,

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه محل‌های اسکان اصلی زائران افغانستانی در مشهد است، یادآور شد: با همکاری آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و سایر ارگان‌های دخیل در امر ستاد اربعین مقرر شده است تا اسکان و بحث تغذیه زائران افغانستانی به صورت رایگان انجام شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک دستگاه نانوایی سیار به شهرستان تایباد اعزام ‌شده است و موکب‌های سپاه و آستان قدس در محل ورود زائران به مرز دوغارون احداث شده و در حال خدمت رسانی تغذیه‌ای، بهداشتی و اسکان اضطراری هستند.

,

سهیل طرقبه با اشاره به اینکه تمام ارگان‌ها سعی دارند تا هیچ مشکلی برا استقبال از زائران افغانستانی وجود نداشته باشد، گفت: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا در صورت امکان خدمات حمل و نقل ریلی به صورت ویژه به زائران افغانستانی خدمت رسانی کنند.

,

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع) در پایان بیان کرد: پیش بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین به میزان ورود زائران افغانستانی نیز افزوده شود از این رو با تمهیدات در نظر گرفته شده سعی داریم تا این عزیزان با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه