اخبار داغ

همدانی ها آماده خدمات رسانی به زوار حسینی:

پیش بینی خدمات رسانی ۲۰ هزار نفری به زوار

پیش بینی خدمات رسانی ۲۰ هزار نفری به زوار
همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، همدانی ها آماده خدمات رسانی به زوار حسینی در کربلا شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همدان یکی از استان هایی است که در طول ۵ سال گذشته در ایام اربعین توانسته به زوار امام حسین ع در ایام اربعین خدمات مطلوبی ارائه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

به گفته ستاد عتبات عالیات استان موکب های ۱۷ گانه علاوه بر ایستگاه های صلواتی مستقر در استان برای خدمات دهی به زوار در کربلای معلی مستقر هستند.

,

موکب حضرت علی اکبر ع با اسکان ۴ هزار نفر در شبانه روز ویژه خانم ها و آقایان علاوه بر اسکان و تغذیه خدمات پزشکی را نیز به زوار می دهد.

,

موکب دیگر موکب سردار شهید همدانی است که با اسکان ۲ هزار نفر در شبانه روز در شارع جمهوری باب الحوائج پل امام حسین ع مستقر است همچنین موکب آیت الله بهاری از شهرستان بهار نیز با اسکان ۲ هزار نفر در شبانه روز و تغذیه ۱۰ هزار نفر روزانه در سه وعده غذایی از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شارع العباس کربلای معلی میزبان زوار امام حسین ع است.

,

, ,

علی توحیدی یکی از موکب داران کربلای معلی در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان می گوید: موکب زیارت عاشورا ۵ سال است که همزمان با اربعین حسینی در ابتدای خیابان احمد واحدی برای خدمات دهی شبانه روزی به زوار کربلا مستقر می شود.

,

وی ادامه می دهد: علاوه بر تغذیه زوار در سه وعده غذایی اسکان و نانوایی برای طبخ نان نیز در این موکب وجود دارد و پیش بینی می شود امسال به ۲۰ هزار نفر از زوار خدمات مورد نیاز را انجام می دهد.

,

این موکب دار همدانی می افزاید: علاوه بر اسکان و تغذیه زوار خدمات دهی فرهنگی به زوار در قالب یک تیم و اقامه نماز جماعت در این موکب از دیگر برنامه های این موکب در ایام اربعین است.

,

توحیدی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر به طور میانگین کار خدمت زوار را در این ایام در موکب زیارت عاشورا برعهده دارند می گوید: هدف این موکب پس از رضایت خداوند و امام حسین ع خدمت به زوار امام حسین ع به ویژه زوار همشهری است که در کربلا هستند.

,

*انتقال ۸ کامیون نذورات مردمی توسط موکب امام رضاع به کربلا
نادر پور سبزی موکب دار دیگری است که از شهر مریانج در ایام اربعین در کربلا مستقر است می گوید برای ششمین سال متوالی در این ایام به زوار امام حسین ع خدمت می رسانیم.

, *انتقال ۸ کامیون نذورات مردمی توسط موکب امام رضاع به کربلا,
,

وی ادامه می دهد: این موکب به نام امام رضا ع است که از روز ۱۵ مهرماه تا یک روز پس از اربعین در کربلا مستقر است و خدماتی همچون سه وعده غذای زوار ، پخت نان و فعالیت های فرهنگی را در برنامه دارد.

,

سبزی خاطرنشان می کند: تاکنون ۸ کامیون نذورات مردمی توسط این موکب به کربلا برای خدمت به زوار انتقال یافته است.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر در موکب امام رضا ع به زوار خدمت می کنند بیان می کند: یک هزار نفر از برداران و یک هزار نفر از خواهران در این موکب در هر شب می توانند اسکان یابند.

,

سبزی یادآور شد: در غرفه فعالیت های فرهنگی این موکب علاوه بر عرضه بسته های فرهنگی و مذهبی، سخنرانی سخنران های مطرح و عزاداری و قراءت دعای اربعین روزانه برگزار می شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه