اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش مناسب نیست

وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش مناسب نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد و در حوزه فرهنگ تعداد نیروی انسانی کارساز نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آیین افتتاح سومین دوره توانمند سازی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های تله کابین رامسر برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن سازی، فرهنگ سازی، انسان سازی، ساختن هویت اسلامی ایرانی، حفظ و انتقال و استمرار ارزش های والای تقویت دین باوری، تعظیم شعائر و تکریم مناسک است.

وی افزود: دامنه گسترش آموزش و پرورش تمام کشور را در بر گرفته و این پیوند و اعتبار در آموزش و پرورش ارتباط منظمی با مخاطبان خود دارد که برنامه ریزی شده و در چارچوب اهداف مشخص بصورت مستمر انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۹ ماه سال در همه روزهای هفته حلقه ارتباطی و رسانه اتصال با مردم ارتباط دارد و به تفاوت ها اعتنا میکند و متناسب با مخاطبانش در جای جای کلاس ها و سرزمین به تناسب معلمین هوشیار ارتباط چهره به چهره و عمیق از رویارویی برقرار می شو‌د.

این مسئول خاطر نشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش در بهترین دوره یاد گیری است که بیشترین و پایدار ترین نوع یادگیری در این دوره انجام می شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دوره ابتدایی شخصیت این افراد از مسیر این رسانه شکل می‌گیرد و پایداری ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش  بسیار زیاد است گفت: رفتارها اثرگذار و این رسانه خطیر عظیم و تاثیر گذار است که بهترین کارکرد را در نظام جمهوری اسلامی برعهده دارد و تاثیر کلام و آموزش ها را مورد سنجش و آموزش قرار می دهد.

وی گفت: در این رسانه برای تربیت فصل شکوفایی پیش بینی شده شده است و در سند تحول آموزش و پرورش برای حافظه آموزی و اعتلای روح و روان دانش آموزان تربیت را در ۶ ساعت دیده است و برای هر کدام این ساعت ها هدف گذاری شده است 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از ساعت های مهم ساعت اعتقادی و اخلاقی است که در تمام پایه ها در سه محور اساسی آشنایی با خدا، صفات الهی و دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت است و رسانه را متمایز از همه رسانه های کشور قرار می دهد. 

این مسئول درباره ظرفیت‌های بالقوه آموزش و پرورش گفت: مسیر تعلیم و تربیت که در آن گام نهاده ایم پایان ندارد و باید جستجو کنیم چگونه میتوانیم این ظرفیت بالقوه را به فعلیت برسانیم و برای اثر بخشی فعالیت‌ها کار اثربخش نیاز است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اثربخشی مهم است وقتی که این کار در عرصه دین انجام شود اثر مضاعف پیدا میکند و اشتیاق درونی و باور ایمانی سبب می شود کارها بخوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش ها معطوف است به اقدام ها که هدف اصلی نتیجه مطلوب است، گفت: وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد و در حوزه فرهنگ تعداد نیروی انسانی کارساز نیست و از ظرفیت ۱۵ میلیون دانش آموز که می تواند بیاموزد باید سرمایه گذاری شود و برای توسعه فعالیت های پرورشی استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت با همه برنامه ها در تکاپو است تا اتفاقی در آموزش و پرورش رخ دهد که با ارزش‌های والای دینی پیوند عمیق ایجاد شود.

حاجی میرزایی گفت: کار پرورشی عرصه بزرگی برای خلاقیت و نوآوری و فراگیری است و همه کسانی که در تربیت انسانها دخیل هستند می‌توانند دانش و تجربه و فهم خود در ارتباط با انسانها را عمیق تر و این عرصه متناسب با وضعیت و شرایط دانش آموزان طرح ها و ایده های متناسب داشته باشد تا دانش آموزان را بخوبی هدایت کند.

وی افزود: قرآن ما را دعوت به تلاوت کرده است و این نشان میدهد که بعنوان مسلمان بصورت یقینی و بی تردید در برابر قرآن مسئول هستیم و باید به دِین خطیری که در برابر قرآن داریم عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معیار همه درستی ها و ثمره عمل صالحان نماز است که شاخص معتبر عملکرد انسان ها را مشخص میکند و باید عمیقا به نماز فکر و عمل کنیم تا در رفتار و منش ما خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه