اخبار داغ

رئیس سابق شورای شهرستان همدان مطرح کرد

تلاش برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز سال 83

تلاش برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز سال 83
رئیس سابق شورای شهرستان همدان با اشاره به سفر سال 83 رهبر انقلاب به همدان و تصویب مصوبات در همان سفر افزود:پیگیر هستیم تا چشم اندازهای این سند به ثمر بنشیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شورای شهرستان به عنوان یک شورای فرادست بر شوراهای شهر ذیل فرمانداری و یک شهرستان فعالیت می کند و در شهر همدان نیز شورای شهرستان با کارکرد و ماهیت متفاوتی از شورای شهر در حال فعالت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, .,

شورای شهرستان 7 نفر عضو دارد که از شوراهای در بخش مرکزی و بخش های ذیل قهاوند و سایر شهرها نمایندگانی را به تناسب جمعیت به شورای شهرستان معرفی می کند و از مریانج، قهاوند، جورقان، بخش مرکزی، بخش شراء هر کدام یک نماینده و شهر همدان دو نماینده در این شورا دارد.

, .,

این شورا ذیل ماده 81 قانون اساسی ظرفیت قانونی خوبی دارد و به عنوان یک بخش واسطه ای بین مردم و دولت عمل می کند اما به دلایل مختلف در سال های اخیر این نهاد که با مشکلات و مسائل عدیده شهری و مردمی مستقیما در ارتباط است تضعیف شده است.

, .,

علی اکبر کاووسی امید عضو شورای شهر همدان که دو سال ریاست شورای شهرستان را عهده دار و شهریور ماه پایان ریاست وی بر این شورا بود در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان به جایگاه این شورا، نقش، کارکرد و عملکرد این شورا در دو سال اخیر پرداخت.

, .,

در سال های اخیر شورای شهرستان از جانب دولت ها و مجلس تضعیف شده است

, در سال های اخیر شورای شهرستان از جانب دولت ها و مجلس تضعیف شده است, در سال های اخیر شورای شهرستان از جانب دولت ها و مجلس تضعیف شده است,

عضو شورای شهرستان همدان با بیان اینکه شورای شهرستان به عنوان یک شورای فرادست است گفت: این شورا ظرفیت بسیار خوبی دارد اما در سال های اخیر یا از جانب دولت ها تضعیف شده و یا در مواقعی از طرف مجلس در تلاش بوده اند در ادوار پنج دوره شورا از مسئولیت های شورا کم کنند.

, .,

وی افزود: شورا یک بخش واسطه ای بین مردم و دولت است که در سال های اخیر تضعیف شده و انتظار داریم با تعامل قوای سه گانه شورا جایگاه خود را پیدا کند.

, .,

راهی غیراز تقویت شوراهای محلی برای رسیدن به قله های مردم سالاری دینی نداریم

,

کاووسی امید با بیان اینکه ما راهی غیر از تقویت شورا های محلی برای رسیدن به قله های مردم سالاری دینی نداریم عنوان کرد: ماهیت وکارکرد شورای شهرستان و شورای شهر متفاوت است و شورای شهرستان می تواند پیگیری هایی فراتر از شورای شهر داشته باشد.

, .,

 عضو شورای شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه رییس شورای شهرستان به عنوان نماینده کل مردم آن شهرستان و فرماندار به عنوان نماینده دولت در شورای شهرستان هستند تاکید کرد: مدیران دولتی در سطح شهرستان و فرماندار باید به سوال های شورای شهرستان پاسخگو باشند.

, .,

 وی تصریح کرد: همه شوراهای شهر باید تمامی مصوبات را بعد از تائید در هیئت تطبیق فرمانداری برای نظارت به شورای شهرستان بفرستند.

, . ,

تلاش کردیم ظرفیت قانونی شورای شهرستان را توسعه دهیم

, تلاش کردیم ظرفیت قانونی شورای شهرستان را توسعه دهیم, تلاش کردیم ظرفیت قانونی شورای شهرستان را توسعه دهیم,

کاووسی امید با اشاره به فعالیت ها و عملکرد های شورای شهرستان در دو سال اخیر اظهار اشت: در طول این دو سال ما شورای شهرستان را از حالت انفعال خارج کردیم و در دوسالی که ریاست شورای شهرستان برعهده داشتم تمام تلاشمان این بود که ظرفیت قانونی این شورا را توسعه دهیم.

, .,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه در گذشته شورای شهرستان به خیلی از جلسات تاثیر گذار در فرمانداری دعوت نمی شد عنوان کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفت این مهم اتفاق افتاد و شورای شهرستان توانست نمایندگان خود را برای شرکت و حضور در جلسات تخصصی و اثرگذار فرمانداری معرفی کند.

, .,

وی با اشاره به دستاوردهای شورای شهرستان در طول دو سال اخیر بیان کرد: یکی از دستاورد های ما در شورای شهرستان زنده کردن ظرفیت شورا در جلسات تخصصی فرماندای بود تا بتواند مطالبات مردم را بیان کند.

, .,

در شش ماه گذشته 10 جلسه تخصی در قالب هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم

, در شش ماه گذشته 10 جلسه تخصی در قالب هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم, در شش ماه گذشته 10 جلسه تخصی در قالب هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم,

کاووسی امید تاکید کرد: ماده 81 این ظرفیت قانونی را برای شورا در نظر گرفته تا بتواند راهبردی در جهت طرح های اجتماعی و اقتصادی تدوین کند و در شش ماه گذشته بالغ بر 10 جلسه تخصی در قالب هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم.

, .,

رئیس سابق شورای شهرستان با بیان اینکه به مناسبت سال حمایت از رونق تولید در شورای شهرستان بسته حمایت از تولید را تدوین کردیم اضافه کرد: بسته حمایت از تولید در شورای شهرستان پیگیری می شود تا به شورا های شهر ارایه و تصویب کنند و سپس به شهرداری شهر جهت عملیاتی کردن اعلام شود.

, .,

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: در بحث تبیین گام دوم انقلاب اسلامی جلسات مختلفی با فعالان فرهنگی در قالب هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم تا چگونگی ورود شورای شهر و شهرداری به این موضوع ر ا بررسی کنیم و امید است در آینده تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شود.

, .,

کاووسی امید در ادامه با بیان اینکه در دو سالی که در شورا به عنوان رئیس، خدمت گذار مردم بودیم متناسب با مشکلات مردم جلسات مختلفی را تشکیل دادیم گفت: در شهر مریانج، قهاوند و جورقان مشکلات مردم با حضور نماینده دولت بررسی و پیگیری شد و بیشتر آنها به نتیجه رسید. در برخی از روستا ها نیز در بخش آب و فاضلاب پیگیری هایی انجام دادیم و تصمیماتی اتخاذ شد.

, .,

 تلاش برای رسیدن به  اهداف سند چشم انداز سال 83

,  تلاش برای رسیدن به  اهداف سند چشم انداز سال 83,  تلاش برای رسیدن به  اهداف سند چشم انداز سال 83,

عضو شورای شهرستان با اشاره به سفر سال 83 رهبر انقلاب به همدان و تصویب مصوبات در همان سفر افزود:پیگیر هستیم تا چشم اندازهای این سند به ثمر بنشیند و در این راستا با علی آقا محمدی مشاور رهبر انقلاب جلسه ای داشتیم.  در تلاش هستیم تا به اهداف سند چشم انداز سفر مقام معظم رهبری برسیم و در صورت محقق شدن مصوبات سفر از ایشان برای سفر به شهر همدان دعوت کنیم.

, .,

رئیس سابق شورای شهرستان در پایان با اشاره به محرومیت زدایی از سیمای شهر همدان گفت:  خیریه ها با 20 سال فعالیت می توانند بهترین گزینه برای رفع محرومیت باشند و تشکیل کارگروه خیریه در مناطق محروم شهر همدن جهت توانمند سازی مردمان مناطق محروم را در دستور کار داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه