اخبار داغ

جمع آوری نمونه خونی مهاجران در آمریکا/نیوزویک: طرح دولت آمریکا برای جمع آوری نمونه‌های خونی اقدامی منزجر کننده است

جمع آوری نمونه خونی مهاجران در آمریکا/نیوزویک: طرح دولت آمریکا برای جمع آوری نمونه‌های خونی اقدامی منزجر کننده است
طرح رئیس جمهور آمریکا برای جمع آوری نمونه‌های خونی مهاجران و قرار دادن این اطلاعات در پایگاه داده‌های جنایی با انتقاد شدید نمایندگان و گروه‌های حقوق بشری رو به رو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت آمریکا در طرحی قصد دارد تا دی‎ان‌ای مهاجران بازداشت شده را در پایگاه داده‌های جنایی جمع آوری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اعلام این طرح باعث شده تا نمایندگان و گروه‌های حقوق بشری آمریکا آن را نقض حقوق مهاجران توصیف کنند.
,
 
,
به گزارش نیوزویک، بر اساس این طرح، اداره گمرک و مهاجرت آمریکا به همراه ماموران گشت مرزی می‌توانند نمونه‌های خون مهاجرانی را که در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند جمع آوری کرده و داده‌ها را در بانک اطلاعاتی فدرال ذخیره کنند؛ این بدان معناست که اطلاعات هزاران نفر در مرکز سوابق آمریکا ثبت می‎شود. 
,
 
,
یک مرکز حقوق بشری با محکوم کردن این اقدام هشدار داده که جمع آوری نمونه‌های خون مهاجران بازداشت شده نه تنها باعث می‎شود مهاجرانی که از خشونت و آزار فرار می‌کنند مجرم شناخته شوند، بلکه سوء استفاده از نظارت بر مهاجران را افزایش می‌دهد.
,
 
,
این مرکز می‎گوید، "ما نباید اطلاعات دی‎ان‌ای مهاجران بازداشت شده را جمع آوری کنیم."
,
 
,
در همین حال باربارا لی، از  نمایندگان دموکرات گفته که طرح دولت آمریکا برای جمع آوری نمونه‌های خون مهاجران اقدامی کاملاً منزجر کننده در برخورد با افرادی است که از خشونت و سختی فرار کردند.
,
 
,
 
,
همچنین اسکات پیترز، نماینده دموکرات با اشاره به سیاست‌های غیرانسانی ترامپ در جداکردن کودکان از والدین، می‎گوید در صورتی که این طرح به درستی اجرا شود می‌توان هزاران خانواده‌های مهاجر که در سیاست "تحمل صفر" از یکدیگر جدا شده‎اند را دوباره در کنار یکدیگر جمع کرد. اما این در حالی است که کابینه ترامپ قصد دارد تا اطلاعات مهاجران را به پایگاه اطلاعات جنایی اضافه کند.
,
 
,
 
,
گروه‌های حامی مهاجران اقدام ترامپ را در جمع آوری "دی‎ان‎ای" یک اقدام بزدلانه، افراطی و غیر ضروری خطاب کردند.
,
 
,
به گفته وکلا، جمع آوری نمونه‌های خون مهاجران و قرار دادن در پایگاه داده‌های جنایی نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی را افزایش می‌دهد.
,
 
,
این در حالی است که اوایل سال جاری، اداره گمرک و مهاجران آمریکا از روش‌های مختلف مانند اثر انگشت، اسکن عنبیه و تصویر برای جمع آوری اطلاعات احراز هویت مهاجران استفاده کرد.
,
 
,
سیاست‌های کاخ سفید در برخورد با مهاجرانی که به مرز آمریکا و مکزیک می‎روند با انتقادات بسیاری رو به رو شده است.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه