اخبار داغ

گره کور ترافیک بروجرد باز نشد/توسعه شهر قربانی اختلافات شورا و شهرداری

گره کور ترافیک بروجرد باز نشد/توسعه شهر قربانی اختلافات شورا و شهرداری
ترافیک سطح شهر بروجرد سالهاست به یک معضل تبدیل شده و اختلافات شورا و شهرداری نیز سبب شده از توسعه شهر غفلت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مشکل ترافیک در بروجرد تنها مختص ساعتی خاص نیست بلکه در اکثر مواقع شاهد ترافیک در خیابان های بروجرد هستیم، سالهاست معضل ترافیک در خیابانهای بروجرد وجود دارد و تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

با آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس نیز شاهد ترافیک دوچندان در خیابان ها هستیم، در خیابان سید مصطفی، چهار راه باغمیری، بحرالعلوم، صفا، شهدا و سه راه جعفری تردد خودروها در ساعات ظهر بسیار به کندی صورت می گیرد.

,

طرح ترافیک اجرا نشد

, طرح ترافیک اجرا نشد, طرح ترافیک اجرا نشد,


این در حالیست که از چندین سال پیش تاکنون قرار بود طرح ترافیک در بروجرد اجرا شود اما هر بار به دلیلی تعطیل شد و به سرانجام نرسید، ظهر امروز جلسه شورای ترافیک در فرمانداری بروجرد با حضور مسئولان ادارات مربوطه برگزار شد و امید می رفت که در این جلسه از کاهش بار ترافیکی و یا اجرای طرح ترافیک سخن گفته شود اما بیشتر جلسه به سمت احداث میدان جدید در ورودی شهر رفت.

,
,

مسعود فلاح معاون فرمانداری بروجرد اظهار داشت: پل میدان شهدا در اردیبهشت ماه امسال جمع آوری شد و قرار بود با جانمایی از طرف شورا و شهرداری در مکانی دیگر نصب شود اما با گذشت چندین ماه هنوز این کار اجرا نشده است.

,

وی افزود: تاکنون حتی شورای شهر یک اظهار نظر هم نکرده و این پل جمع آوری شده که هزینه بیت المال است و همچنان خاک می خورد در حالی که قرار بود در بلوار بهشت نصب شود.

,

معاون فرمانداری بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری بروجرد درخواست داده تا یک میدان در ورودی شهر بروجرد از سمت اشترینان احداث شود که باید بررسی های لازم در این راستا صورت گیرد.

,

احداث میدان جدید

, احداث میدان جدید, احداث میدان جدید,

رحیم جافری شهردار بروجرد در این جلسه با اشاره به احداث میدان جدید بروجرد عنوان کرد: یکی از مدیریت های شهرداری، ساماندهی ورودی و خروجی شهر است که ورودی شهر بروجرد از سمت اشترینان نیاز به ساماندهی دارد تا هر راننده با رسیدن به این نقطه متوجه رسیدن به شهر بروجرد شود.
وی بیان کرد: در کنار این میدان می توان امکانات خدماتی و رفاهی هم برای رفاه حال رانندگان ایجاد کرد و علاوه بر این شهر بروجرد را با همه ظرفیت ها و پتانسیل ها به مسافران معرفی کرد.

,
,

شهردار بروجرد تصریح کرد: میدان ورودی شهر بروجرد از سمت اشترینان مصوبه شورای سوم بوده اما عملیاتی نشده و قرار است که در صورت موافقت در هشت هکتار زمین احداث شود.

,

عبدالرحمن حقیق فرمانده پلیس راه بروجرد در این جلسه گفت: طرح احداث میدان در ورودی شهر بروجرد خوب است و با توجه به آمار تصادف در این محور می تواند طرحی موفق برای کاهش تصادفات نیز باشد.
وی اظهار داشت: این نقطه یکی از نقاط حادثه خیز بروجرد است که با اجرای این طرح یک نقطه حادثه خیز از بروجرد برطرف می شود.

,
,

تقوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد افزود: در شهر بروجرد ۱۴ نقطه در محدوده شهری برای پایش تصویری در اولویت است که برای این کار حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

,

جابه جایی محل توقف اتوبوسهای داخل شهری

, جابه جایی محل توقف اتوبوسهای داخل شهری, جابه جایی محل توقف اتوبوسهای داخل شهری,

وی با اشاره به محل توقف اتوبوس های درون شهری خاطرنشان کرد: در بروجرد ۶۳ دستگاه اتوبوس مسافران را جابه جا می کند که همه اتوبوسها نقطه پایانی و شروع را در سه راه جعفری قرار داده اند و بار ترافیکی در این محل بسیار زیاد است؛ در صورت تصویب طرحی را به صورت سه ماهه و فاز به فاز اجرا خواهیم کرد که در این طرح مکان هایی دیگر را برای استقرار اتوبوسها در نظر بگیریم تا تراکم ترافیک در این مسیر کاهش یابد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد گفت: ورودی های شهر بروجرد باید ساماندهی شود و اقداماتی اساسی در این راستا صورت گیرد.

,
,

وی بیان کرد: گاهی اختلافات در شورای شهر بروجرد سبب کندی کارها می شود که باید برای اقدامات اساسی در راستای توسعه جدی عمل کرد.

,

حالا قرار است کاهش حجم ترافیک در بروجرد با جابه جایی مسیرهای اتوبوس از سه راه جعفری به خیابان صفا در نزدیکی پارک صامتیه منتقل شود تا اولین گام ها برای کاهش ترافیکی برداشته شود؛ حال باید منتظر ماند و دید این طرح چگونه اجرا می شود و چقدر سبب کاهش بار ترافیکی خواهد شد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه