اخبار داغ

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:

تنها 4 درصد اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند

تنها 4 درصد اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند
سید حمیدرضا اسلامی گفت: 96 درصد اهدا کنندگان خون را آقایان تشکیل می‌دهند اما به دلیل باورهای اشتباه، تنها 4 درصد اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمیدرضا اسلامی، مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: به مناسبت هفته ناجا از تاریخ 14 الی 18 مهر ماه تیم‌های سیار انتقال خون در ستادهای انتظامی استان شامل پلیس آگاهی، یگان ویژه، ستاد فرماندهی استان، فرماندهی مرزبانی و بیمارستان ناجا در روز پنج‌شنبه استقرار می‌یابند و اهدا کنندگان خون مستمر و داوطلبان می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: امروز نیز ملاقاتی با سردار تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی که جزء اهدا کنندگان مستمر ما محسوب می‌شوند، داشتیم و از زحمات وی در ترویج فرهنگ حسنه انتقال خون تقدیر به عمل آمد.

,

اسلامی با بیان اینکه کارکنان ناجا جزء برترین و بیشترین اهدا کنندگان خون در استان هستند، گفت: در این دیدار سردار تقوی اهدا کنندگان مستمر خون را قهرمانان جامعه در عرصه سلامت دانستند و اهدای خون را نوعی وظیفه دینی و اجتماعی دانستند.

,

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 300 نفر از کارکنان زحمت‌کش ناجا در هفته نیروی انتظامی اقدام به اهدای خون کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد امسال افزایش داشته باشد.

,

وی یادآور شد: نیاز به خون همیشگی است و محدود به یک بازه زمانی خاص نیست زیرا زمان نگه‌داری خون و فراورده‌های آن کوتاه است لذا باید خون جدید جایگزین خون‌های گذشته شود تا در زمان مورد نیاز از آن استفاده شود.

,

اسلامی با اشاره به اینکه طرح نذر خون حسینی از ابتدای محرم شروع‌شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح نیز به داوطلبان توصیه داریم که اهدای خون خود را محدود به یک روز خاص نکنند زیرا ما به اهدای خون مستمر نیازمندیم.

,

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: حدود 95 درصد اهدای خون ما به فراورده‌های خونی تبدیل می‌شود و تنها 5 درصد آن به‌صورت خون کامل به بیمارستان‌ها داده می‌شود لذا درخواست داریم تا اهدا کنندگان عزیز به‌صورت مداوم در طول سال اقدام به اهدای خون کنند.

,

وی با بیان اینکه آقایان می‌توانند در طول سال 4 مرتبه و خانم‌ها 3 مرتبه اهدای خون داشته باشند، افزود: درصد مشارکت بانوان در اهدای خون نسبت به آقایان به دلیل باورهای اشتباه کمتر است به صورتی که 96 درصد اهدا کنندگان ما را آقایان تشکیل می‌دهند و تنها 4 درصد اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند، این در حالی است که استفاده‌کنندگان از خون حدوداً به یک میزان است که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی دارد.

,

اسلامی در پایان گفت: در مشهد 6 پایگاه اهدای خون آماده استقبال از اهدا کنندگان هستند که پایگاه ا​مام رضا (ع) در میدان تقی‌آباد، پایگاه امید در چهارراه شهدا به طرف حرم مطهر، پایگاه میلاد در پایگاه میلاد، پایگاه شهید کریمی در چهارراه مخابرات، پایگاه مهر در نبش ابوطالب 33  و ​پایگاه ثامن در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر​ واقع‌شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه